וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסרי מילים: מה הופך את הבניין הזה לחכם בעולם?

עופר פטרסבורג, אוסקה

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 10:00

60 קומות, 300 מטר גובה ו-5 מפלסים תת קרקעיים ב-4 שנים בלבד: כשנכנסים אל תוך הקרביים של הבניין החכם בעולם, שנמצא איך לא, ביפן - נותרים עם פה פעור. וזו רק ההתחלה, חכו שתשמעו עד כמה הוא ירוק. צפו בתמונות

מגדל Abeno Harukas. Abeno Harukas, אתר רשמי
מגדל Abeno Harukas/אתר רשמי, Abeno Harukas

בקרוב אצלנו? הגענו לבניין הגבוה ביפן והחכם בעולם ונותרנו ללא מילים.

אני שוהה כבר כמעט שבועיים ביפן, יחד עם משלחת בכירי הנדל"ן ליפן שמארגנת נדל"ן מדיה, ובאה בעיקר כדי ללמוד איך, והאם אפשר לעשות אצלנו.

במהלך הביקור בעיר אוסקה, השלישית בגודלה ביפן, עם למעלה מ-2.7 מיליון תושבים, הגענו למפלצת הזו שזכתה, ולא בחסד, לשני תארים מפוארים בהחלט: הבניין הגבוה ביפן והחכם בעולם. וכן, גם אחד היפים שיש.

מגדל Abeno Harukas, אוסקה, יפן. עופר פטרסבורג, מערכת וואלה!
מגדל Abeno Harukas, אוסקה, יפן/מערכת וואלה!, עופר פטרסבורג

מגדל Abeno Harukas. 60 קומות, 300 מטר גובה וחמישה מפלסים תת קרקעיים, 306 אלף מ"ר בנוי. כשנכנסנו אל תוך הקרביים שלו נותרנו חסרי מילים, במיוחד לנוכח השאלה: האם תוכל להיבנות כזו מפלצת אי פעם במדינת הסטארט אפ ניישן שלנו? ביפן היא נבנתה בארבע שנים - ולא רק זה, היא גם יכולה לפעול על גז שיאפשר את הפעלת המגדל בחשמל תחת רעידת אדמה חזקה למשך של 72 שעות. שלושה ימים שלמים.

אפילו לא צריך לציין שהקשתות והמשקולות שלה מאפשרות גמישות תחת רעידה כבדה, ככה שקריסת הבניין (טפו טפו טפו) כלל לא נלקחת כאופציה, בזמן שאצלנו עוד מדברים על תמ"א.

בכל רגע נתון מסתובבים בתוך הבניין 30 אלף עובדים ועוד אלפי מבקרים. תארו לכם, משהו כמו אצטדיון בלומפילד בדרבי. בבניין כ-60 מסעדות, מזנונים ובתי אוכל וכ-500 אנשי תחזוקה. בניין של עירוב שימושים: מסחר, מגורים, משרדים ובית מלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הירוק בעולם

הבניין עצמאי לחלוטין, מכל הבחינות.

הוא בעל מתודולוגיית בניה ותפעול אקולוגי של מחזור, בעומק 25 מטר מתחת המגדל, תחת רצפת זכוכית. הבניין כולל בריכות איגום למי הגשמים העצומים, ושימוש בהם כמחזור מים לשירותים המוצעים בכל קומות הבניין, וכן מערכות אוורור וסינון של אוויר נקי שעובר דרך מסננות מים ירוקות למערכות האויר של הבניין.

כל המערכות, התשתיות והמכונות כפולות - כך שאם מכונה אחת יוצאת מכלל פעולה השניה מתחילה לפעול אוטומטית. במרתף הבניין ישנה מערכת, או יותר ראוי יהיה לומר - מפעל קטן, המשמש למחזור פסולת והפיכתה לגז מתאן, שאיתו משתמשים למערכת החשמל ומיזוג האוויר של הבניין.

הבניין מייצר מדי יום 2 טון (!) פסולת של מזון, שאותה הופכים ל-2500 ליטר של גז, וכיווץ הפסולת לכדי 10 ק"ג בלבד. פאנלים סולאריים מחפים חלק מהקירות, לשם ייצור אנרגית לתאורת הבניין.

מגדל Abeno Harukas, אוסקה, יפן. עופר פטרסבורג, מערכת וואלה!
פאטיו בקומות הגבוהות, מוגן מרוחות על ידי זכוכיות היקפיות/מערכת וואלה!, עופר פטרסבורג

על מנת להתגבר על תנודות הקומות העליונות בעתות של רוחות טייפון חזקות, הותקנו בקומה 56 מערכת של משקולות תלויות, כל אחת שוקלת 100 טון, אשר מאזנות את כוחות הרוח ומפחיתות למחצית את השפעתן על תזוזות רום הבניין.

בקומות העליונות של הבניין (58-60) ישנו פאטיו - גן פתוח לאוויר, אשר מוגן מרוחות על ידי זכוכיות היקפיות.

אז מה למדנו? ישראל אמנם סטארט-אפ ניישן, אבל הדרך עוד ארוכה.

צפו: מבט על המערכות הפנימיות של הבניין החכם בעולם

הבניין החכם בעולם, אוסקה, יפן/עופר פטרסבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully