וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה על השבר: שיטת הבנייה שעמידה בפני רעידות אדמה

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 8:41

מאז רעש האדמה בטורקיה, שהורגש גם בישראל מספר פעמים, חלה עלייה של כ-50 אחוז בהתעניינות יישובים ואנשים פרטיים בבנייה לפי שיטה חדשנית המציעה עמידות בפני רעידות אדמה ורסיסי טילים

קיבוץ "שער הגולן", השוכן על השבר הסורי-אפריקאי. יח"צ,
הרחבת קיבוץ שער הגולן תתבצע בשיטת ICF החדשנית/יח"צ

הבינו את הרמז: על רקע רעידות האדמה האחרונות שהורגשו בישראל - החליט קיבוץ "שער הגולן" הצפוני, השוכן על השבר הסורי-אפריקאי, לבנות את ההרחבה שלו בשיטת ICF החדשנית, המציעה עמידות גבוהה בפני רעידות אדמה.

הקיבוץ שוכן באזור עמק החולה ועמק הירדן, שלכל אורכו נחשב לאזור מועד לרעידות אדמה חזקות, וכן קרוב לגבול לבנון - שם התלקחות מול ארגון הטרור חיזבאללה מתרחשת אחת למספר שנים, מלווה בירי רקטות.

חברת אייקונקס, שזכתה במכרז ותספק את תבניות הבנייה הייחודיות לחברה הקבלנית "מורן סיידא" - מספרת כי מעבר לעמידות גבוהה ברעידות אדמה, מספקת השיטה גם עמידות בפני רסיסי טילים, בידוד אקוסטי וטרמי גבוה, ואף בנייה מהירה יותר.

ההרחבה של קיבוץ שער הגולן, מתבצעת בשכונת הירדן החדשה, הנבנית בימים אלו ביישוב, ותכלול 30 יחידות דיור צמודות קרקע, בתכנונו של האדריכל גיא ארבל ממשרד האדריכלים אורן מ.א.ז. אדריכלים. ההרחבה מיועדת לבנים ולבנות ממשיכים של תושבי הקיבוץ וכן לקליטת תושבים חדשים, כפי שנעשה בקיבוצים ובמושבים רבים בשנים האחרונות.

קיבוץ "שער הגולן", השוכן על השבר הסורי-אפריקאי. יח"צ,
קיבוץ "שער הגולן", השוכן על השבר הסורי-אפריקאי/יח"צ

מנכ"ל ובעלי חברת אייקונקס, יותם בר חמא, סיפר כי מאז רעידת האדמה שהתרחשה בטורקיה ובסוריה, חלה עלייה משמעותית של כ-50 אחוזים בהתעניינות של יישובים ואנשים פרטיים בבנייה בשיטת ICF. עלייה זו דומה בהיקפה לעלייה בביקושים לביטוחי דירה לרעידות אדמה, עליה דווח בימים האחרונים.

"יותר ויותר אנשים נעשים מודעים לעובדה שישראל היא מדינה שחלקים רבים ממנה מועדים לרעידת אדמה חזקה", אמר השבוע בר חמא. "רעידת אדמה חזקה יכולה להחריב אלפי בניינים שנבנו בשיטות המסורתיות הישנות הנהוגות במדינה כבר עשרות שנים, ואני מקווה שהמודעות לכך שיש אפשרויות אחרות - בטוחות יותר - רק תגדל. בנייה באמצעות תבניות ICF היא נפוצה מאוד במדינות בארה"ב בסקנדינביה וביפן, שסובלות גם הן רבות מרעידות אדמה, והוכיחה את עצמה לאורך שנים ארוכות כעמידה במיוחד".

עוד, אומר בר חמא, "רק טבעי שבמדינה שסובלת גם מטילים וגם ממזג אוויר קיצוני - בעיקר בקיץ - יותר ויותר חברות בנייה ואנשים יבחרו לבנות כך. לצערי, במשך שנים רק מיעוט בחרו בשיטה, אך בשנים האחרונות, ולצערי גם על רקע הנסיבות הטראגיות בימים האחרונים, המודעות והרצון לבנות באמצעות שיטה זו גוברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully