וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרקעות זה נחלת העבר, העתיד נמצא בהתחדשות עירונית"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 15:30

חוסר המוכנות לרעידות אדמה, הכפלת האוכלוסייה בישראל ועוד: כנס של איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים שהתקיים היום, בהשתתפות מאות מהנדסי ערים ומנהלי התחדשות עירונית, עסק בכל הנושאים החשובים שעל סדר היום

קרקע לבנייה. ShutterStock
קרקעות זה נחלת העבר?/ShutterStock

החשש מפני רעידות האדמה ודרכי ההתמודדות, הרפורמות לקיצור הליכי רישוי בחוק ההסדרים, הדרישה מהממשלה לטיפול במבנים מסוכנים והצטרפות לשביתת השלטון המקומי - כל הנושאים אלו דוברו בכנס של איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים, הנמצא במוקד העניינם בתקופה האחרונה, ועסק בנושא "דיור מואץ".

הכנס, שהתקיים היום (ב'), בהשתתפות מאות מהנדסי ערים, מנהלי התחדשות עירונית ובכירים נוספים, נתן דגש לדרכי התמודדות לקראת הכפלת האוכלוסייה בערי ישראל, כולל התייחסות רחבה ומקצועית לנושאים שעל סדר היום התכנוני והסביבתי, לרבות רעידות אדמה ובולענים והרפורמות המוצעות בתחומים אלה, במסגרת חוק ההסדרים המקודם בימים אלה.

צחי כץ, יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים. ניצן זוהר,
צחי כץ, יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים/ניצן זוהר

יו"ר הכנס, ויקטור אבוקסיס, מהנדס העיר אבן יהודה לשעבר, פתח את הכנס ואמר: "המדינה לקראת הכפלת אוכלוסייה, אירוע שלא היה בישראל 70 שנה. ערים רבות מתמודדות עם הכפלת אוכלוסייה כבר בימים אלה. אנחנו הולכים להקים עוד מדינה וצריכים למצוא את הפתרונות, גם בשל היעדר כוח אדם ולאלתר לפעמים. הממשלה צריכה להבין שהיא חייבת לתת פה יד. אנחנו כמהנדסי ואדריכלי ערים צריכים להוביל ולתכנן את האירוע המורכב הזה, שיעצב את החיים בישראל בדור הקרוב".

צחי כץ, יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים ומהנדס העיר מודיעין, הוסיף: "אחרי האסון הכבד בטורקיה, מעל 50 אלף איש שסיימו את חייהם ברעידת אדמה, ומאז עוד ועוד ורעידות האדמה שחוזרות כל מספר ימים ומורגשות בישראל, ואצל מקבלי ההחלטות - דממה. כאילו שמדובר בעולם אחר, בלי שמץ אזכור לנושא ובחוק ההסדרים אין התייחסות לנושא. המדינה ממשיכה להזניח את הנושא ואני מדגיש וזועק - מדובר בהזנחה פושעת, בעיקר כלפי היישובים על השבר הסורי אפריקאי, כמו בית שאן . ומישהו יצטרך לתת את הדין על כך, כשהאסון בו יבוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רמ"י זה העבר, התחדשות עירונית זה העתיד

"רמ"י זה הכוח של העבר וההתחדשות העירונית זה הכוח של העתיד", הצהיר גורי נדלר, מנהל אגף התכנון ברשות להתחדשות עירונית, במהלך הכנס.

נדלר הוסיף: "אני לא בעד קרקע משלימה. זה מחבר את התכנון לכלכלה וצריך להפריד ולפתור באמצעים אחרים כמו שיתופי פעולה. קרקע זה העבר והתחדשות זה העתיד. הקרקע הולכת ומסתיימת וגם אין חלוקה נכונה ושוויונית בין הרשויות".

כנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, פאנל בנושא התחדשות עירונית. ניצן זוהר,
כנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, פאנל בנושא התחדשות עירונית/ניצן זוהר

בפאנל שעסק בנושא "חיים בעיר מתחדשת", אמר ראש מנהלת התחדשות עירונית בקריית גת, אריק אביטבול: "העתיד מבחינת התחדשות עירונית זה חברות ניהול. יזמים ייצאו מהתמונה".

בנוסף, ניצה כהן-כרמלי, ראש מנהלת התחדשות עירונית בלוד, דיברה על החשיבות של התחדשות עירונית בנושא החברתי: "הייתה ביקורת על לוד שמתכננת הכל במכה אחת ומהר. אחרי שראיתי את המצב והסתכלתי לאנשים בעיניים אמרתי שאני חייבת לתת את התקווה לאנשים האלה ולשנות את הדרך בה הם חיים, גם אם יהיו טעיות בדרך, ולעזור לאדם שאומר שלא יכול לרדת קומות במדרגות כי הן לא בטוחות או סב שמתבייש לארח את הנכדים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully