וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מועד להגרלה נוספת, ואולי האחרונה שכדאי לכם לגשת

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 12:48

במשרד הבינוי והשיכון פרסמו היום כי ההגרלה הבאה של דירה בהנחה תיפתח מיד לאחר חג הפסח, אך מספר שינויים בתכנית העלו ביקורת קשה על השר גולדקנופף: "הציבור הפסיד, פקידי האוצר ניצחו"

זוג צעיר משקיף על בניין שנבנה. ShutterStock
סוף להנחות?/ShutterStock

משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל מודיעים היום (ב') כי ההרשמה להגרלה הבאה של דירה בהנחה תיפתח ב-16.4, מיד לאחר חג הפסח ותכלול כ-9,000 דירות ברחבי הארץ, בין היתר בערים: ראשון לציון, נוף הגליל, אלעד, חריש, אילת ובת ים.

עם זאת, במידה ואתם מתלבטים אם לגשת להגרלה הקרובה, כדאי שתשימו לב לשינויים הבאים בתכנית 'דירה בהנחה' - שיהפכו אותה לשווה פחות, ככל הנראה, החל מההגרלות שיבואו אחריה:

בניגוד לתכנית מחיר בהנחה של השר הקודם, זאב אלקין, לאחר שהשינויים יכנסו לתוקף (ככל הנראה לא יחולו על ההגרלה הקרובה), תחושב ההטבה לפי שווי הדירות במועד שבו פורסם המכרז לקבלנים - ולא כפי שהיה קודם לפי ערכן, שנשאר תמיד באופן קבוע על סמך דצמבר 2020; מאז, המחיר זינק בעשרות אחוזים שיגולגלו כעת על הזוגות הצעירים.

השר הנכנס, יצחק גולדקנופף, והשר היוצא, זאב אלקין. משרד הבינוי והשיכון,
ביקורת קשה של שר הבינוי והשיכון היוצא, זאב אלקין, על מחליפו גולדקנופף/משרד הבינוי והשיכון

שינוי נוסף לפי תקציב משרד השיכון יוריד את תמריץ הבנייה ברשויות ל-10,000 שקל לדירה לכל היותר - במקום 30,000 שקל לפי תוכנית המשרד בעידן אלקין.

על שינויים אלו, שר הבינוי והשיכון לשעבר, ח"כ זאב אלקין, פרסם בעמוד הטוויטר שלו, את הדברים הבאים: "טעות קשה של גולדקנופף, הזוגות הצעירים ישלמו עכשיו מאות אלפי שקלים יותר על הדירה, ‏ראשי הרשויות יאשרו פחות מכרזי בניה כי לקחו מהם את הסיוע, ‏הציבור הפסיד, פקידי האוצר ניצחו, ‏גולדקנופף מכר אותנו לפקידי האוצר, נשאר רק לגלות מה קיבל מהם ועבור מי?"

במילים אחרות - אם עד היום הרגישו הצעירים כי זכו בלוטו, השינויים הופכים את זה ל-"פרס קנס". גם תשלם על הזכייה עשרות אלפי שקלים יותר - וגם משך קבלת הדירה מתארך, כשהקרקעות המשווקות פחות ופחות מוכנות לבניה, עקב בעיות תכנוניות.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

אלו הפרטים המלאים על ההגרלה הקרובה:

ההרשמה להגרלה הראשונה של דירה בהנחה לשנת 2023 תיפתח ביום ראשון 16.4 ותיסגר שבועיים לאחר מכן, ביום ראשון 30.4 בחצות. במהלכה, יוגרלו לזכאים (חסרי דירה בעלי אישור זכאות בתוקף) 9,000 יחידות דיור ברחבי הארץ.

כפי שהיה בהגרלות קודמות, באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו. תוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים במהלך חודש מאי.

במשרד הבינוי והשיכון מדגישים כי האפשרות להנפיק אישור זכאות תהיה פתוחה עד ליום ראשון 16.4.23, לאחר מכן לא יהיה ניתן להנפיק אישורים עד לסגירת ההרשמה להגרלה. כמו כן, שימו לב כי הליך ההנפקה אורך עד 10 ימים, האישור תקף לשנה, ויש להאריכו בטרם פקיעת תוקפו.

לדברי שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "ההגרלה שתיפתח מיד בתום חג הפסח, בה יהיו כ-9,000 יחידות דיור, היא הסנונית הראשונה מתוך אלפי דירות שאנו מתכננים להגריל בשנה הקרובה במגוון ישובים בכל רחבי ישראל ולכלל האזרחים. אנו נאפשר למחוסרי הדיור ולזוגות הצעירים דיור בר השגה בהנחה משמעותית, ובאזורים מסוימים יינתנו גם מענקים גבוהים בכדי שאזרחי המדינה יוכלו להתחיל לבנות את עתיד משפחתם".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully