וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום חברת חשמל: נחתמה עסקת ענק לאספקת חשמל ירוק

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 15:12

בהיקף כולל של כמיליארד שקל: שיכון ובינוי אנרגיה תספק חשמל בנכסים של חברת מליסרון למשך 10 שנים. על פי ההסכם, כמות החשמל שתסופק תעמוד על כ-140 מיליון קוט"ש בשנה, מרביתה ממקורות אנרגיה מתחדשת

חברת שיכון ובינוי אנרגיה, בניהולו של המנכ"ל דידי פז, מדווחת היום (א') כי חתמה על הסכם לאספקת חשמל עם חברת מליסרון. על-פי ההסכם שנחתם בין החברות, תספק שיכון ובינוי אנרגיה למליסרון כ-140 מיליון קוט"ש חשמל מדי שנה, לתקופה בת 10 שנים, כמות המהווה נתח משמעותי מסך הצריכה של מליסרון בנכסיה.

החשמל יסופק למליסרון באמצעות חברת דוראל, שהיא המספקת של שיכון ובינוי אנרגיה, כאשר מרבית הכמות שתסופק תיוצר במתקנים פוטו-וולטאיים בשילוב מערכת אגירה, שאותם מפתחת, מחזיקה ומפעילה שיכון ובינוי אנרגיה.

חברת מליסרון מחזיקה במאות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים, הפרוסים ברחבי הארץ והיא נחשבת לאחד מצרכני החשמל הגדולים ביותר במשק. במסגרת ההסכמים תרכוש החברה באופן מדורג, החל מינואר 2024, חשמל בהיקף הנאמד בעלות כוללת של כ-100 מיליון שקל לשנה, לתקופה בת 10 שנים, ובסך הכל בהיקף כולל של כמיליארד שקל.

עבור צריכת החשמל תשלם מליסרון תעריף השווה לתעריף חברת חשמל, בניכוי הנחה על רכיב הייצור, דבר אשר צפוי להביא לחסכון בעלויות האנרגיה שלה.

אנרגיה ירוקה. ShutterStock
אילוסטרציה: אנרגיה ירוקה/ShutterStock

דידי פז, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה: "העסקה שעליה חתמנו עם מליסרון היא עסקה חשובה עבור שיכון ובינוי אנרגיה ועבור משק האנרגיה הישראלי בכללותו. זו אחת העסקאות הראשונות והמשמעותיות במשק במסגרתה חברת אנרגיה מוכרת חשמל ירוק ישירות ללקוח קצה ובהיקף ניכר. אנו שמחים לשתף פעולה עם לקוח גדול וחזק כמו מליסרון ואני משוכנע ששיתוף הפעולה ילך ויתרחב. מכירת החשמל המיוצר במתקני החברה לצרכן כמו מליסרון, מבטיחה תזרים מזומנים יציב ובטוח, ומאפשרת לנו לממן את הקמת המתקנים בתנאים מיטביים. בכוונת שיכון ובינוי אנרגיה להתקשר בעסקאות נוספות, במטרה להגדיל את היקף החשמל, הגז הטבעי ופרויקטי אנרגיה מאחורי המונה, שאותם תספק לגופים המובילים במשק".

עמנואל קטן, סמנכ"ל מסחרי בשיכון ובינוי אנרגיה: "מדובר בהישג משמעותי של המחלקה המסחרית של שיכון ובינוי אנרגיה, אשר הוקמה לפני מספר חודשים, על רקע התמורות המתרחשות בשוק האנרגיה, המעבר למודל שוק והאפשרות שנפתחה בפנינו כיצרן מוביל במשק האנרגיה ומספק חשמל, לספק את החשמל המיוצר בנכסי האנרגיה המתחדשת שלנו בעסקה בילטרלית, במודל השוק ישירות לצרכן הסופי החל מינואר 2024. העסקה מעידה על מעמדה של שיכון ובינוי אנרגיה כמספק חשמל מוביל במשק הישראלי".

את שיכון ובינוי אנרגיה ייצג בעסקה זו עו"ד עמית קריספין, ממשרד עורכי דין קריספין רובינשטיין בלכר קדוש ושות'.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully