וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הערים המבוקשות למגורים בישראל: איזו עיר מפתיעה?

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 11:12

על פי דירוג יד2, העיר הדרומית המפתיעה דחקה את פתח תקווה מהחמישייה הראשונה ברשימת הערים המבוקשות למגורים בישראל ב-2022, והתברגה במקום הרביעי עם כ-415 אלף חיפושים ייחודיים. מי עוד ברשימה? היכנסו

פרויקט "צרפתי בנאות הדרים" בבאר שבע. יח"צ,
פרויקט "צרפתי בנאות הדרים" בבאר שבע/יח"צ

קפצה שני מקומות בדירוג: העיר באר שבע נכנסה לחמישייה הפותחת של הערים המבוקשות ביותר למגורים והשקעה לשנת 2022 - כך עולה מניתוח נתוני אתר יד 2 לסיכום השנה החולפת.

על פי האתר, בעיר באר שבע היו כ-415 אלף חיפושים ייחודיים לדירות - נתון שהוביל אותה להתברג במקום הרביעי בדירוג הערים המבוקשות בישראל. לשם השוואה, בדירוג של 2021 באר שבע תפסה את המקום השישי בלבד עם כ-395 אלף חיפושים ייחודיים.

ואילו ערים עוד נמצאות בחמישייה הראשונה? לפי נתוני יד2, הערים המבוקשות ביותר בישראל בשנת 2022 היו: תל אביב שמשכה 740 אלף חיפושים ייחודיים, אחריה חיפה עם 595 אלף חיפושים, ירושלים עם 444 אלף, באר שבע כאמור במקום הרביעי, ואחריה ראשון לציון שסוגרת את החמישייה הראשונה עם 398 אלף חיפושים ייחודיים באתר.

רשימת 20 הערים המבוקשות בישראל בתמונה המצורפת מטה.

רשימת הערים המבוקשות למגורים בשנת 2022. באדיבות יד2,
רשימת הערים המבוקשות למגורים בשנת 2022/באדיבות יד2

ורד צרפתי, מנכ"לית משותפת בחברת צרפתי שמעון, מסבירה כי "הנתונים משקפים את תנופת הבנייה והפיתוח שעוברת העיר באר שבע לקראת הפיכתה למטרופולין של הדרום. הנגישות התחבורתית לעיר השתפרה משמעותית עם קו הרכבת הישיר מתל אביב, היא מציעה שלל מוקדי תעסוקה גדולים שמושכים אוכלוסיה צעירה ואיכותית, האוניברסיטה בעיר היא אבן שואבת לסטודנטים מכל הארץ, שחלקם נשארים לגור בעיר גם בסיום לימודיהם. בעיר נבנות שכונות חדשות שמושכות חלק ניכר מהביקושים לדירות. בנוסף, באר שבע ככלל מציעה כיום מחירי דירות סבירים לכל כיס, אך יחד עם זאת, לפי הלמ"ס, המחירים בה זינקו בעשור האחרון ביותר מ-30%, ועלולים להמשיך לעלות לאור הביקוש הגבוה ומיעוט בעתודות קרקע בעיר".

לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים חברת שיווק הנדל"ן דרא, "חיפה וראשון לציון הן שתי ערים מאוד מבוקשות בשנים האחרונות. חיפה היא עיר בעלת פוטנציאל אדיר, יש בה חוף ים, הרים, אוניברסיטה וטכניון ועוד מוסדות חינוך מובילים, אתרי תיירות פופולריים ועוד. בנוסף, מחירי הדירות בחיפה לא עלו כמו בת"א וירושלים לדוגמה, והיא מציעה מחירים זולים בהרבה משתיהן, לדעתי היא אף מתומחרת בחסר. ראשון לציון היא כרך עצום שמתפתח ללא הפסקה בשנים האחרונות, וצפוי בו עוד פיתוח גם בשנים הבאות. העיר ממוצבת כעיר איכותית מאוד היושבת על הים, יש בה שלל מוקדי תעסוקה ומסחר, החינוך ברמה גבוהה ונגישות תחבורתית מעולה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully