וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקמת שכונה חרדית חדשה בנוף הגליל: כ-3,500 דירות

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 19:35

הוותמ"ל החליט היום להפקיד תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בנוף הגליל - שכונת הר יונה ג', שתכלול הקמה של כ-3,500 דירות, ביניהן דירות מיוחדות ודיור מוגן, המיועדות לאוכלוסייה חרדית

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הותמ"ל) שבמינהל התכנון, החליטה היום (ד') להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה, שתיקרא הר יונה ג', בנוף הגליל, שתכלול 3,000 יחידות דיור ועוד 500 יחידות דיור מיוחדות ודיור מוגן, המיועדות לשיווק לאוכלוסייה החרדית.

בנוסף ליחידות הדיור למגורים, התכנית מציעה תוספת מסחר ותעסוקה כ-87,000 מ"ר בעירוב שימושים, ומסוף אוטובוסים בתחנת קצה.

שכונת הר יונה ג' החדשה תמוקם במורדות הצפוניים של נוף הגליל, מדרום לעין מאהל וממערב ליער בית קשת, על שטח של 490 דונם. על אף שהטופוגרפיה באזור בעלת שיפועים תלולים, השכונה תוכננה על שלוש שלוחות מרכזיות תוך ניצול הפרשי הגבהים ושמירה על איכות חיים גבוהה המתאימה לתושביה.

התוכנית קודמה ע"י משרד הבנוי והשיכון במסגרת יישום הסכם הגג שנחתם עם העיר בנובמבר 2022 להקמת 7,000 יחידות דיור חדשות, וברקע פעולות הפיתוח הנמרצות שבוצעו בשנים האחרונות בעיר בהשקעה ציבורית גדולה, כולל הקמת ופתיחת פארק ציבורי שנפתח לקהל זה מכבר.

איך תיראה השכונה החרדית החדשה?

התוכנית מחולקת למתחמי מגורים אשר כוללים רחובות פנימיים ירוקים להולכי רגל אשר שומרים על עיקרון הרציפות המפלסית ומבטיחים נגישות ומרחב בטוח לדיירים.

לבניינים תוכננו מספר כניסות ובאופן זה מובטחת נגישות גבוהה יותר לשימוש הדיירים ופחות קומות שנדרש לעלות מכל כניסה בהתאמה להתניידות בשבתות, זאת כדי לתת מענה לצרכי החברה החרדית, בהם משפחות מרובות ילדים הדורשות הקצאת שטחי ציבור רבים לקיום אורח חייהם.

בנוסף לייעוד מגורים, התוכנית כוללת תוספת 180,000 מ"ר למבני ציבור בנוסף להקצאות מבונות המשולבות במגרשי הבנייה למגורים, יצירת שטחי ציבור פתוחים חדשים בסך של 84 דונם, ועוד שטח ציבורי פתוח מעורב עם מבני ציבור בסך של 28 דונם במטרה לייצר מרחב ציבורי מזמין וקהילתי עבור התושבים ובפריסה מיטבית ומותאמת לאוכלוסייה החרדית, תוך התמודדות עם הפרשי הטופוגרפיה המשמעותיים באמצעות פתרונות מגוונים.

מבט אווירי על נוף הגליל. דוברות העירייה,
מבט אווירי על נוף הגליל/דוברות העירייה

התכנית מציעה גם תכנון מונגש במיוחד לתחבורה ציבורית - התוכנית מתבססת על הבנת החשיבות של שימוש בתחבורה ציבורית בשכונה והתחברות בין מערך התחבורה הציבורית הפנים שכונתי אל מערכת התחבורה הציבורית העירונית של נוף הגליל. כל הרחובות בשכונה מאפשרים מעבר תחבורה ציבורית.

בנוסף לתכנון רחובות ומעברים ששמים דגש על הולך הרגל, התוכנית מאפשרת הקמת מעלונים (מבנה הנעת המונים) במטרה לגשר על פערי הטופוגרפיה בשכונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נאחל לו בהצלחה: שר הבינוי והשיכון החדש, יצחק גולדקנופף. משרד הבינוי והשיכון,
"מענה לביקושים לדיור איכותי וראוי עבור החברה החרדית"/משרד הבינוי והשיכון

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני מברך על אישור הותמ"ל להקמת שכונת מגורים חדשה בעיר נוף הגליל, זוהי החלטה חשובה שתיתן מענה לביקושים לדיור איכותי וראוי עבור החברה החרדית. הקמת השכונה החדשה בנוף הגליל היא המשך להסכם הפיתוח שחתמנו עם העירייה והוא מצטרף לשורה של פתרונות דיור כחלק מתכנית אסטרטגית שמגבש משרד הבינוי והשיכון עבור כלל אזרחי ישראל לדיור בר השגה".

מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוותמ"ל, רונן פרץ: "התכנון בותמ"ל מביא איתו ייעול של השימוש בקרקע וכן תכנית של אלפי יחידות דיור. מדובר בתכנית בעלת אתגרים תכנוניים רבים, אשר שמה דגש על פיתוח מרחב ציבורי נגיש, בטוח ומזמין שיהווה מקום מפגש קהילתי לתושבי הר יונה. התכנית קשובה לצרכי התושבים ומציעה פתרונות לתנאי השטח והקהילה".

רונן פלוט. צילום - ישראל פרץ, אתר רשמי
ראש העיר נוף גליל, רונן פלוט/אתר רשמי, צילום - ישראל פרץ

ראש העיר נוף גליל, רונן פלוט: "מדובר בפרויקט בניה גדול נוסף שמצטרף לתנופת הבניה העצומה בנוף הגליל, הכוללת למעלה מ - 7,000 דירות בהסכם גג, חלקן בבנייה מתקדמת ועוד אלפי יחידות דיור בהתחדשות עירונית בתוכן פרויקט ראשון בצפון שנמצא בשלבי אישור אחרונים למתן תוקף וצפוי לצאת לפועל עוד בשנה זו. נתוני ההגרלות האחרונות של משרד הבינוי והשיכון מצביעים על ביקוש גבוה לדירות בעיר, על כל בית שמשווק יש עשרות מתמודדים וזאת לאור ההתחדשות האדירה של העיר, איכות החיים והרכבת בקלה המוקמת בעיר."

אדריכלית ראשית משרד הבנוי והשיכון, ורד סולומון ממן: "משרד הבנוי והשיכון עובד על התכנית הזו מספר שנים מאחר שהשטח התלול מבחינה טופוגראפית היה מאתגר במיוחד ודרש פתרונות הנדסיים ותכנוניים מיוחדים. במקביל למדנו בשנים האחרונות לפתח פרוגרמות לטובת הצרכים הציבוריים המיוחדים לאוכלוסייה החרדית. ולכן הושם דגש מיוחד בשיתוף עם הותמ"ל על ארגון שטחי התעסוקה והרחוב המסחרי כך שהחנויות, והמסחר ישרת את צרכי התושבים קרוב לביתם. מחשבה רבה ניתנה גם לאספקת שירותים בתחבורה ציבורית ובהתאמה תקן החניה הופחת כדי לנצל את שטח הבניה לחללים שישרתו את ילדי השכונה ותושביה. אנחנו גאים מאוד שהגענו לרגע של הפקדת התכנית הזו, היא בהחלט מביאה בשורה לציבור החרדי הזקוק לפתרונות דיור במקומות שונים בארץ."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully