וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה משותפת: הוציאו את חוקי התכנון והבניה מחוק ההסדרים

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 13:03

בצעד נדיר פרסמו היום יושבי הראש של שלושת האיגודים המקצועיים העוסקים בתחומי התכנון והבניה קריאה משותפת להוציא לאלתר את החוקים הנוגעים לתכנון ובניה מחוק ההסדרים. מה הסיבה?

הצהרה משותפת של איגודי המתכננים האדריכלים ואדריכלי הנוף להצעת חוק ההסדרים. התאחדות האדריכלים | איגוד המתכננים בישראל | איגוד אדריכלי הנוף,
הצהרה משותפת של איגודי המתכננים האדריכלים ואדריכלי הנוף להצעת חוק ההסדרים/התאחדות האדריכלים | איגוד המתכננים בישראל | איגוד אדריכלי הנוף

בטענה להשפעה מרחיקת לכת על האיזונים והבלמים בתהליכי תכנון וכן על שמירת איכות הסביבה וזכויות הפרט: יושבי הראש של שלושת האיגודים המקצועיים העוסקים בתחומי התכנון והבנייה: איגוד המתכננים, התאחדות האדריכלים ואיגוד אדריכלי הנוף - פרסמו היום (ג') קריאה משותפת להוציא לאלתר את החוקים הנוגעים לתכנון ובנייה מחוק ההסדרים.

תמי גבריאלי, יו"ר משותפת של איגוד המתכננים, ארנה אנג'ל, יו"ר התאחדות האדריכלים ואיזי בלנק, יו"ר איגוד אדריכלי הנוף, מבהירים כי שלושת הארגונים המקצועיים התאגדו לבחינה משותפת של השינויים הרבים המוצעים במסגרת חוק ההסדרים.

לטענתם, חלק מהחוקים עלולים לשנות את אופן קבלת ההחלטות במוסדות התכנון, תוך הפרת האיזון לטובת צרכי הפיתוח על חשבון אינטרסים אחרים: חברתיים, סביבתיים ואף כלכליים. ההצעה כוללת מרכיבים רבים החורגים באופן מהותי מכללי תכנון ראוי, מושכל ומאוזן ולפיכך מהווים פגיעה בלתי מידתית בציבור ובסביבה.

ארנה אנג'ל, יושבת ראש התאחדות האדריכלים. יח"צ,
ארנה אנג'ל, יושבת ראש התאחדות האדריכלים/יח"צ

המסמך שפורסם כולל 10 מבין ההערות העיקריות, כשמסמך מפורט יוגש לוועדת הכנסת ויכלול הערות פרטניות לסעיפים השונים.

חלק מהתיקונים המוצעים במסמך הנוכחי כוללים שינויים תכנוניים שניתן וראוי יותר, לטענת יושבי הראש של שלושת האיגודים, לקדמם במסגרת תכנית על פי חוק התכנון והבניה, גם אם בתכנית מתאר ארצית, ולא בחקיקה.

שינויים רבים אחרים נותנים סל נרחב של סמכויות לחברות התשתית, באופן העלול לסכל את האיזונים הנדרשים ולפגוע באוכלוסייה, בסביבה ובשטחים הבנויים והפתוחים.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
אדריכל מתכנן בניית בית פרטי. ShutterStock
" החוקים עלולים לגרום לפגיעה בלתי מידתית בציבור ובסביבה"/ShutterStock

עוד, נכתב במסמך, כי כלל לא ברורה הצעה דחופה זו שתועבר במסגרת חוק ההסדרים, כאשר מוסדות התכנון קידמו במהלך השנים האחרונות מאות אלפי יחידות דיור ותכניות לתשתיות לאומיות, והקושי הוא בישומן לא בתכנונן.

לבסוף, כותבים יושבי הראש במסמך שפורסם: "אנו קוראים וקוראות להוציא לאלתר את החוקים הנוגעים לתכנון ולבניה מחוק ההסדרים, להקים צוות המורכב ממכלול של גופים ובינם גופי כלכלה, חברה, סביבה, אנשי אקדמיה ואיגודי התכנון השונים - על מנת לקדם שינויי חקיקה לטובת ראיה תכנונית ארוכת טווח ועם הצרכים המיידיים של המשק - על כל המורכבות של מדינה צפופה ומצטופפת".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully