וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרם הקמת רובע המגורים החדש: מצילים את הכלניות והרקפות

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 11:50

במבצע משותף של המועצה המקומית קצרין, רט"ג והחברות היזמיות - יצאו המתנדבים לשטח עליו מתוכננות להיבנות 1560 יח"ד, לטובת הצלת מאות פקעות והעתקתם לקרקע פנויה אחרת

מבצע להצלתם של מאות גיאופיטים בקצרין. יח"צ,
מבצע להצלתם של מאות גיאופיטים בקצרין/יח"צ

ביום ראשון האחרון (19/2) התקיים מבצע להצלתם של מאות גיאופיטים והעתקתם מהקרקע בקצרין עליה מתוכננות להיבנות בקרוב 1560 יחידות דיור במסגרת פרויקט רובע נחלים, לקרקע פנויה אחרת בקצרין.

המבצע הינו יוזמה משותפת של המועצה המקומית קצרין, רט"ג הגנת הסביבה והחברות היזמיות - קבוצת 'אבני דרך' וקבוצת ברזאני שיתחילו בקרוב בבנייתו של רובע המגורים החדש, כאמור, רובע נחלים.

במבצע ביום ראשון האחרון יצאו לשטח ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, יחד עם הבעלים של חברת י.ד.בראזני, דיין ברזאני; מנכ"ל קבוצת אבני דרך, יאיר כהן, והמשנה למנכ"ל ידידיה פרל; מנהל מחוז צפון במשרד השיכון, אריאל אלצור; נציגי רט"ג, נציגי קק"ל ותלמידי בית הספר 'גמלא' ובנות 'אולפנת קצרין-גולן'.

השכונה החדשה - רובע נחלים, צפויה להכפיל את כמות התושבים בקצרין

השכונה החדשה, שתכלול בנייה רוויה וצמודת קרקע, מתוכננת על פי מתוכנת 'שכונה מחכה לתושב', לפיה היזם בונה את כלל יחידות הדיור, מתחמי התיירות, המסחר והתעסוקה.

הבנייה בשיטת "תכנן ובנה" עבור הקמת רובע 12 בקצרין, קובעת כי חברה אחת תהיה אחראית על תכלול התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה ל-1,560 יחידות דיור, מוסדות החינוך, מוסדות הציבור, שטחי התיירות והמסחר במתחם אחד.

בהמשך להחלטת הממשלה לעידוד הצמיחה הדמוגרפית בגולן ובקצרין, במהלך השנים הקרובות צפויה קצרין להכפיל את כמות התושבים המתגוררים ביישוב ולהפוך בעתיד הקרוב לעיר המרכזית באשכול גליל מזרחי.

המכרז מיישם הלכה למעשה את החלטת הממשלה 864 מחודש דצמבר בשנה שעברה שקבעה יעד להכפיל בשנים הקרובות את קצרין ויישובי רמת הגולן.

על פי נתוני הלמ"ס, ב-3 השנים האחרונות נוספו לעיר כ-600 תושבים חדשים המהווים 7.2% בגידול הצמיחה הדמוגרפית של היישוב.

מבצע להצלתם של מאות גיאופיטים בקצרין. יח"צ,
מבצע להצלתם של מאות גיאופיטים בקצרין/יח"צ

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: העתקת הגיאופיטים מהקרקע ברובע החדש מסמלת את התחלת הבנייה והגדילה של קצרין. לצד הבניה, אנו לא שוכחים את הטבע. כמדי התחלת רובע, יצרנו פעילות חינוכית לבתי הספר. יחד עם רט"ג וקק"ל אנחנו מעתיקים את הפקעות מהקרקע ומעבירים אותן למקום אחר".

חנה שורץ, סמנכ"לית שיווק חברת ברזאני וקבוצת אבני דרך: "לצד הזכות הגדולה שנפלה בחלקנו - לבנות בכל רחבי הארץ ולהקים שכונות מגורים כפי שנעשה בקרוב כאן בקצרין, ישנה גם אחריות גדולה לשמירה על ערכי הטבע שסובבים אותנו. ולכן כשנקראנו למיזם, אנו היזמים קבוצת ברזאני וקבוצת אבני דרך התגייסנו על מנת לתמוך ולסייע להציל את הגיאופיטים. אלו הערכים שאנו כחברות יזמיות מאמינות בהם לאורך כל הדרך ודואגים ליישמן בכל המיזמים שאנו שותפים אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully