וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: נקבעה המזוזה בבית הכנסת הראשון באבו דאבי

ליעד וכניש

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 19:09

בסוף השבוע האחרון נחנך בטקס קביעת מזוזה מרגש בית הכנסת הראשון בבירת איחוד האמירויות. המשכן המפואר נבנה במבנה אדריכלי יוצא דופן, הכולל זה לצד זה בתי תפילה ל-3 הדתות. צפו בתמונות

"כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים": הרב קורסיה בבית הכנסת ע"ש הרמב"ם באבו דאבי/מזכירות ועידת רבני אירופה

היסטוריה באבו דאבי: בית הכנסת הראשון בעיר הבירה של איחוד האמירויות, הקרוי על שם הרמב"ם, נחנך באופן רשמי בסוף השבוע האחרון בטקס קביעת מזוזה מרגש, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור רבים.

בית הכנסת נחנך במתחם בין-דתי מפואר ויוצא דופן, שהקמתו החלה בשנת 2019, וקיבל את השם "בית משפחת אברהם".

המתחם הייחודי כולל, זה לצד זה, מרכזי תפילה לשלוש הדתות: כנסיה, מסגד ובית כנסת, בשלושה מבנים נפרדים הממוקמים סביב חצר מעוצבת ומגוננת שהיא גג של מבנה מרכז מבקרים משותף.

הרב הראשי של צרפת וסגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', הרב חיים קורסיה, אמר בעת קביעת המזוזה: "אני נרגש לקחת חלק בחנוכת משכן באבו דאבי. הקהילה היהודית במדינה והמבקרים הישראלים ימצאו כאן בית".

הקומפלקס הבין דתי, הכולל את בית הכנסת הראשון. ממשלת אבו דאבי,
הקומפלקס הבין דתי, הכולל את בית הכנסת הראשון/ממשלת אבו דאבי

הרעיון קרם עור וגידים בשנת 2019, בזמן ביקור האפיפיור בחצי האי ערב. במהלך הביקור חתם האפיפיור על הצהרה משותפת עם האימאם הגדול של אל-אזהר, אחמד אל-טייב, הקוראת לסובלנות דתית ולהידברות ולקידום פרויקטים משותפים לשלושת הדתות. מתחם 'בית משפחת אברהם' הינו היוזמה הראשונה במסגרת פרויקט זה.

בטקס השתתפו הרב הראשי של צרפת וסגן נשיא ועידת רבני אירופה, הרב חיים קורסיה והרב הראשי בבריטניה ונשיא עמית של הועידה, הרב אפרים מיירביס. באירוע השתתפו גם הרב דוד רוזן, אחמי"ם ואישי ציבור ואורחים מאירופה וארה"ב. הרב הראשי של צרפת וסגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב חיים קורסיה שייצג את הועידה בטקס חנוכת בית הכנסת נתכבד בקביעת המזוזה במתחם.

בדברי ברכה אמר הרב קורסיה כי "בכל חנוכת בית כנסת ובית מדרש אני מתרגש ליטול חלק בחנוכת משכן לה ולתורתו ובוודאי כשבאים לחנוך משכן לה' ושער לשמים במדינה כמו אבו דאבי. כולי תפילה כי הקהילה היהודית והמבקרים ימצאו כאן בית לשם ולתפארת ולתהילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הרב קורסיה והרב מיירביס, בחנוכת הבית באבו דאבי. מזכירות ועידת רבני אירופה,
הרב קורסיה והרב מיירביס, בחנוכת הבית באבו דאבי/מזכירות ועידת רבני אירופה

יו"ר מתחם 'בית משפחות אברהם' באבו דאבי, מסר כי "אנו מאמינים כי המקום הדתי יהפוך לסמל של ערכי אבו דאבי ושאר האמירויות. בזה אנו מצהירים כי אנו מדינה שיכולה להפוך לבית לאנשים ממקומות שונים עם אמונות שונות. זהו צעד נוסף ביוזמות שאבו דאבי עושה כדי להפוך את עצמה לאחד מהמקומות שהכי טוב לחיות בהם".

עוד, מציין יו"ר המתחם, כי במתחם הושקעו מיליוני דולרים, וכי אדריכל המבנה החדש הוא סר דיוויד אדאג'יה המתגורר בטנזניה.

הרב קורסיה בקביעת המזוזה. מזכירות ועידת רבני אירופה,
הרב קורסיה בקביעת המזוזה/מזכירות ועידת רבני אירופה
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully