וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדירות החדשות בירידה? מדד תשומות הבנייה חושב אחרת

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 11:50

מחירי הדירות יורדים אולי במקצת, אך מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים חוזר לעלות ומשלים עליה שנתית יפה של 5.1%. עם עליית הריבית על המשכנתאות, מדובר בתוספת נאה למחירי הדירות

פרויקט בנייה בעיר תל אביב. ShutterStock
מדד מחירי תשומות הבנייה משלים עליה שנתית יפה של 5.1%/ShutterStock

מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול (ד') סיפק לנו מעט אופטימיות עם הדיווח על התמתנות ראשונית בעליית מחירי הנדל"ן בחודשים נובמבר-דצמבר 2022, כשהמחירים עלו ב-0.2% בלבד לעומת אוקטובר-נובמבר, וכן ירידה של 0.6% במחירי הדירות החדשות בהשוואה בין התקופות.

עם זאת, נראה כי הדרך לירידה ממשית במחירי הדיור צריכה לעבור בעוד כמה מקומות, כמו מדד מחירי הבנייה, למשל - שחוזר לעלות ומשלים עליה שנתית יפה של 5.1%, וכן ב-1.2% בחודש ינואר 2023.

אז רגע לפני שאתם רצים לרכוש דירה חדשה במחיר מופחת של 0.6%, שימו לב שעליית מדד תשומות הבנייה למגורים, המצטרפת לעליית הריבית על המשכנתאות, תגרור תוספת נאה למחירי הדירות החדשות.

מדד תשומות הבנייה: קצת נתונים

כאמור, ב-12 החודשים האחרונים (ינואר 2023 לעומת ינואר 2022) עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-5.1%, ברקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וכן בעיקר בשל העלייה במחירי חומרים ומוצרים בסך כולל של 10%, ומחירי שכר העבודה ב-1.0%.

מבין החומרים והמוצרים, עלו במיוחד מחירי בטון מובא (ב-9.6%), טיט (ב-8.8%), מוצרים מוגמרים מעץ וחומרים אחרים (ב-3.5%), מלט (ב-2.1%), מעליות (ב-1.8%) ובלוקים מבטון, מאיטונג ומגבס (ב-1.5%).

לעומת זאת, ירדו מחירי ברזל לבנייה (ב-3.0%) ומוליכים (ב-2.0%).

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully