וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקח בניה או כשרות? אלו הדרישות ההזויות לתפקיד מפקח בניה

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 21:04

הזוי: עברת בחינות בדיני שבת ודיני איסור היתר? מסתבר שאתה מתאים להיות מפקח בניה בכיר בעיריות רבות בארץ. בענף הבנייה מזועזעים: "זה תפקיד המיועד למהנדסים ואדריכלים, מדובר בפגיעה בביטחון הציבור"

בדיחה: זו מודעת הדרושים לתפקיד מפקח בניה במועצה מקומית אזור. צילום מעיתון, מערכת וואלה
בדיחה: זו מודעת הדרושים לתפקיד מפקח בניה במועצה מקומית אזור/מערכת וואלה, צילום מעיתון

אם זה לא היה מפחיד, זה היה מצחיק: הבדיחה על משגיחי הכשרות הנמצאים באלפים לעומת מפקחי הבניה שאפשר לספור אותם על יד אחת, מקבלת אחיזה במציאות.

מודעת דרושים תמימה של מועצה מקומית למפקח/ת בכיר/ה לתכנון ובניה מתחילה כמו כל מודעה נורמטיבית - עם דרישות השכלה "נורמליות" לתפקיד: מישהו בעל תואר אקדמי, רצוי בתחום הנדסה אזרחית, אדריכלות, משפטים, גאוגרפיה או לימודי סביבה. עד כה, באמת הכל תקין.

הבעיה היא בחלק השני של המודעה: יש לך תעודת סמיכות לרבנות לפי אישור הרבנות הראשית? למדת בישיבה או בכולל שש שנים אחרי גיל 18 ועברת שתיים משלוש הבחינות בדיני שבת ודיני איסור היתר? מסתבר שהנך מתאים לתפקיד, עונה על דרישות ההשכלה, ורשאי להגיש מועמדות.

אז מה מאפייני העשייה לתפקיד? על פי מועצה מקומית אזור: יכולת עמידה בלחצים, ללא ניסיון מקצועי, ללא ניסיון ניהולי.

מודעת דרושים לתפקיד פקח בניה בעיריית רמת השרון. מודעת דרושים - עיריית רמת השרון, צילום מסך
מודעת דרושים לתפקיד פקח בניה בעיריית רמת השרון/צילום מסך, מודעת דרושים - עיריית רמת השרון

יש לציין כי מדובר בתופעה נרחבת בעיריות ומועצות נוספות בארץ, כשמכרזים עם דרישות דומות נצפו גם בערים אילת, רמת השרון, גבעתיים, מועצה אזורית גזר ועוד.

בענף הבנייה קיבלו את המודעה בתדהמה רבה. יאיר דיקמן, מהנדס מבנים מ"מ יו"ר תא קונסטרוקציה באיגוד המהנדסים ויו"ר ועדת תקינה אומר: "מסתבר שעל פי מועצה מקומית אזור אין חובה להבין בבניה ונדל"ן. זו הזיה, מכרז של העיריה למפקח בניה שלא קשור לבניה אלא לרבנות. מה נהיה?".

דיקמן מוסיף, "זה תפקיד שמיועד לאנשי מקצוע, חד משמעית. מהנדסים, אדריכלים והנדסאים. אנשים ללא הכשרה מקצועית לא מתאימים. זו אף פגיעה בביטחון הציבור, שאנשים לא מקצועיים יהיו מפקחי בניה".

תגובת מועצה מקומית אזור: "המועצה פועלת להוצאת מכרזי כח אדם בהתאם להנחיות משרד הפנים ובהתאם לחוק, תוך הקפדה על עיקרון השוויון. הדרישות למכרז האמור, כמו יתר המכרזים, נקבע על ידי משרד הפנים ואינו נתון לשינוי או פרשנות של המועצה. מיותר לציין כי המועצה תבחר את המועמד/ת המתאים/ה ביותר ליישוב מבחינה מקצועית".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully