וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע לנחם את משפחות ההרוגים והכריז מלחמה: "נגמרו ימי החסד"

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 13:56

שר העבודה, יואב בן צור, הגיע לביקורי תנחומים אצל משפחות הרוגי אסון תאונת העבודה באשדוד, והכריז: "המדיניות שלי ברורה, נלחם מלחמה בלתי מתפשרת באתרי בניה שמזלזלים בכללי הבטיחות"

שני פועלים נהרגו מקריסת קיר באתר בנייה באשדוד 08 בפברואר 2022. כבאות והצלה לישראל מחוז דרום, אתר רשמי
שני פועלים נהרגו מקריסת קיר באתר בנייה באשדוד 08 בפברואר 2022/אתר רשמי, כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

שר העבודה יואב בן צור, הגיע לביקורי תנחומים אצל משפחות סאבא ומשפחת חדיד, שבני משפחתם נהרגו בתאונת העבודה הקטלנית באתר בנייה באשדוד לפני שבוע (08.02), כשקרס עליהם קיר בטון.

השר בן צור ניחם את המשפחה בשעתה הקשה ועדכן כי האסון מצוי בחקירה בימים אלו, בכדי להגיע לחקר האמת ולמצוא מי אשם ברשלנות הקשה שהובילה למותם המצער.

כ-600 איש נפצעו בשנת 2021 בתאונות עבודה, לפי נתוני זרוע העבודה במשרד הכלכלה, ומי שאמור להילחם ברעה החולה הזו הם מפקחי בטיחות. עם זאת, כמה מפקחים ששוחחו עם וואלה! טוענים כי הם לא זוכים לתנאים בסיסיים. "אין תנאים. מגייסים אנשים לפקח על תאונות העבודה ואז לא נותנים להם את התנאים הבסיסיים להצליח בתפקיד", אמר ד', מפקח תאונות עבודה שביקש להישאר בשם בדוי.

השר בן צור התייחס לנתונים אלו, ואמר כי "לצערי מהנתונים העולים על שולחני, עולה תמונת מצב עגומה, ענף הבניה בישראל לוקה בחסר בכל נושא בטיחות העובדים, מה שמוביל לתאונות עבודה קשות והרוגים רבים בענף. בימים האחרונים קיימתי פגישות מקצועיות עם מנהלי אגפים במשרד העבודה בכדי לחקור את הנושא ולקדם מהלכים. משרד העבודה עושה עבודת קודש בכדי לעצור את הליקויים ולשמור על שלומם של הפועלים, אך האחריות היא על הקבלנים בשטח שלא ממלאים את הוראות הבטיחות ואנו משלמים על כך בחיי אדם".

שר העבודה, יואב בן צור, הגיע לביקורי תנחומים אצל משפחות הרוגי אסון תאונת העבודה באשדוד. משרד העבודה,
שר העבודה, יואב בן צור, הגיע לביקורי תנחומים אצל משפחות הרוגי אסון תאונת העבודה באשדוד/משרד העבודה

בנוסף, הצהיר השר, כי "נגמרו ימי החסד, המדיניות שלי היא ברורה, נחזק את ענף הבנייה מתוך חזון לאומי לתת מענה למצוקת הדיור השורר בארץ, אבל לא אתן שזה יהיה על חשבון חיי אדם, אני דורש מכלל הגורמים המקצועיים להירתם למאבק הנחוש והצודק כל כך".

"בתקציב המדינה הקרוב נדרוש מהאוצר הגדלת תקנים של מפקחי הבניה באופן משמעותי לפי הסטנדרטיים הבינלאומיים, נפעל לשיח עם הרשויות המקומיות בכדי לרתום אותם לעניין ונדרוש ממערכת אכיפת החוק לעונש מקסימום על בעלי אתרים לא מדווחים. נרחיב את סמכות האחריות גם על קבלני המשנה, יזמים ובעלי האתר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully