וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נחים לרגע: המלחמה נגד תאונות ושמירת הבטיחות באתרי הבנייה

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 14:32

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, קורא להפעיל את כל הכלים האפשריים על מנת להילחם בתאונות הבנייה

תאונת עבודה. ShutterStock
תאונת עבודה/ShutterStock

על פי דו"ח פברואר 2023 למצב הבטיחות בענף הבנייה מתחילת ינואר נהרגו חמישה פועלים בענף במדינת ישראל. ב-16 בינואר נהרג פועל בירושלים לאחר שנפגע ממסגרת ברזל שנפלה עליו בעת הנפה על ידי מנוף וב-26 בינואר נהרג פועל בבני ברק לאחר שנפגע כתוצאה מנפילת תקרת בטון שקרסה. במהלך חודש ינואר נפגעו 35 פועלים, יותר משליש מהם כתוצאה מנפילה מגובה. חלפו מספר ימים וב-8 בפברואר נהרגו שני פועלים באשדוד בעת הנחת קווי חשמל בעת שהחומה הסמוכה התמוטטה וקברה אותם. ב-13 בפברואר נהרג פועל נוסף והפעם בנפילה מגובה של 8 קומות באתר בנייה בנתניה.

מטרת הדו"ח היא לפרסם מידע ותובנות אודות אירועי הבטיחות האחרונים בענף הבנייה, מתוך כוונה ללמוד, להפיק לקחים, להצביע על מגמות ולייעל את מאמצי המניעה. למעשה יש קשר ישיר בין תאונות לסביבה נקייה. פועל שיגיע לסביבה מסודרת ונקייה ינהג בהתאם למקום אליו הגיע וכן עובד שיגיע לסביבה מבולגנת ומסוכנת ינהג אחרת. לכן ברור שלסביבה השפעה מהותית על האופן בו ינהג העובד. הסביבה היא המראה של הארגון. על צוות אתר הבנייה לשמש דוגמה אישית אם זה בלבוש, בסדר, בניקיון וכו'.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

מתוך כלל האירועים שהתרחשו בתקופה האחרונה, ניתחנו ארבעה אירועים שניתן ללמוד מהם - לשים לב למשטח העבודה עליו עובדים, לבדוק את נקודת העיגון, את הציוד בהם משתמשים הפועלים, לתכנן התקנת הגנות למרחב ציבורי ולהגביר את הבטיחות בהתאם למזג האוויר הסוער.

למרות האירועים הנ"ל, תכנית כוכבי הבטיחות ממשיכה לצבור תאוצה ואתרי בנייה רבים הוכשרו לתוכנית ומטמיעים את למידת הבטיחות בהם. בין ההסמכות החדשות כוללים חאלד, בוני התיכון, רובוטרום, עסיס שקיבלו כוכב ראשון; כוכב שני י.ח דמרי, אפי קפיטל וכוכב רביעי קבוצת שבירו.

הרעיון המרכזי הוא להביא בטיחות יחד עם יעילות והפקת לקחים ובכך במיוחד לחסוך בחיי אדם. כתוצאה משמירת הבטיחות והפקת הלקחים החברות חוסכות גם בכסף ולוחות זמנים.

קהילת "בונים עם כוכבים" נוגעת באינטרסים המשותפים של החברות ובאמצעות הכלים הנגישים של שיח ועדכון העומדים לרשותן באתר זה, ומהוות יחד כח עצום אשר מוביל לשינוי תרבותי בענף הבנייה והתשתיות בפרט ובחברה הישראלית בכלל.

תאונת עבודה. ShutterStock
תאונת עבודה/ShutterStock

אנחנו חייבים להפעיל את כל הכלים שברשותנו על מנת להילחם בתאונות הבנייה. חשיפת המקרים ודירוג הכוכבים יאפשר לכולם לראות את המצב כפי שהוא, ולא להעלים עין. כולי תקווה שגם הממשלה תאמץ את התוכניות למלחמה בתאונות וביחד כולנו ננצח את התופעה הטרגית הזו.

ההסתדרות החדשה והעומד בראשה, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והעומד בראש וכן הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה והעומד בראשה, באמצעות מטה הבטיחות המשותף, עושים ימים כלילות להדרכות והכשרות העובדים בנושא עליית המודעות תוך דגש על שמירת החיים שכל עובד שמגיע לעבודה גם יחזור לביתו בריא ושלם. לשם כך העמדנו את כל הכלים הדרושים על מנת למגר את האסונות בענף הבנייה בקרב המנופאים, מנהלי העבודה, עוזרי בטיחות למנהלי עבודה וכל בעלי תפקיד באתר. בנוסף אנו פועלים בכל המרץ להשלים את כל מהלך חלוקת האחריות של כל בעלי התפקידים באתרים מול הממשלה - מהלך שלדעתי יפחית את התאונות.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully