וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבסורד: ביתכם מבוטח מפני רעידות אדמה? בדקו שוב

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 15:39

דיון שהתרחש היום בכנסת חושף את האבסורד מאחורי ביטוח המבנה שלכם: ביתכם נהרס? תתבקשו לבנות אותו מחדש תוך שנה, אחרת תזכו לפיצוי חלקי של כ-60% בלבד. האם זה אפשרי? כנראה שלא

הריסות אחרי רעידת האדמה בעיר קהרמאנמרש, טורקיה, 12 בפברואר 2023. רויטרס
האם זה אפשרי לבנות מחדש את הבית תוך שנה לאחר רעידת אדמה? כנראה שלא/רויטרס

בדיון שנערך הבוקר בוועדת הכספים בכנסת בנושא 'המוכנות הכלכלית של מדינת ישראל לרעידות אדמה', התריע שי שדה, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח, נגד מדיניות רשות שוק ההון, חיסכון וביטוח, הדורשת מבעלי ביטוח מבנה שביתם נהרס לבנות אותו מחדש בתוך שנה, אחרת יזכה לפיצוי חלקי של כ-60% בלבד.

שדה טוען כי "יש בעיה בפוליסה הזאת, חברות הביטוח מחייבות את בעל הפוליסה שביתו נהרס לבנות מחדש את הדירה שלו תוך שנה...כולנו רואים מה קורה בעולם, אף אחד לא מתאר לעצמו שאחרי אירוע של רעידת אדמה מישהו באמת יצליח לבנות את הבית שלו תוך שנה, ואם זה לא יקרה תוך שנה - הוא יהיה בחיסרון כיס די גדול".

שדה ממשיך ואומר כי "יש כשל שוק וכשל ביטוחי בנושא של חיזוק מבנים. מספר חברות הביטוח שמאפשרות ביטוח לקבלנים שיעשו חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה כמעט ולא קיים היום במדינת ישראל, ואם כבר יש מבנה שמעוניין לעשות תמ"א 38 או חיזוק כזה או אחר, כשהוא בא לבטח את עצמו הוא מוצא את עצמו בבעיה, ואלה דברים שצריך לטפל בהם".

משה גפני, יו"ר ועדת הכספים בדיון על הבנקים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
חבר הכנסת משה גפני: "לצערי הרב, מדינת ישראל לא ערוכה לרעידת אדמה"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

בתגובה לדבריו של שדה, פנה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, לנציג רשות שוק ההון בדיון: "מה שאנחנו רואים בעולם בנושא הזה של רעידות אדמה - המציאות של לשפץ את הבית בתוך שנה זה כמעט בלתי אפשרי. צריך להקל על האנשים באופן כזה של לתת להם מרווח זמן יותר גדול. אתה (נציג רשות שוק ההון) בעצמך אומר שבין יתר הדברים אתם דיברתם על זה, אז למה לא משנים?"

לאחר מכן, התרעם ח"כ גפני על היעדרה של הסברה מספקת מצד המדינה בנושא חשיבותו הרבה של ביטוח דירה, עקב רעידות אדמה: "אין אזרח במדינת ישראל שראה בשנים האחרונות קמפיין פרסומי של ממשלת ישראל או רשות שוק ההון, בנושא הזה שבעקבות רעידות אדמה יש צורך חיוני של ביטוח דירה".

בסיכום הדיון בנושא המוכנות הכלכלית של מדינת ישראל למקרה של רעידות אדמה, סיכם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ואמר "אני דורש תשובות בתוך שבוע ימים. לצערי הרב, מדינת ישראל לא ערוכה לרעידת אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully