וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ גלויות, גרסת 2023: העתיד של ישראל נמצא במרחב הכפרי?

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 17:05

רוח חדשה: בשנת 2022 נרשם זינוק בצמיחה הדמוגרפית במרחב הכפרי, כשאלפי משפחות חדשות נקלטו בקיבוצים והיישובים השונים ברחבי הארץ. מה הסיבות לכך? בכתבה הבאה

פרויקט ניצנים. קולום,
פרויקט ניצנים בדרום: המרחב הכפרי חזר לאופנה/קולום

הזינוק המשמעותי במחירי הקרקעות בארץ בשנים האחרונות מוביל לעלייה חדה במחירי הדיור באזורי ביקוש מרכזיים. זוגות רבים ומשפחות, אשר רוצים להקים בית בישראל נתקלים במחסומים רבים וקשיים בדרך להגשמת החלום. אנשים רבים בוחנים אלטרנטיבות שונות לדיור, ובודקים אופציות להתרחק מהערים הגדולות והמרכזיות, עקב המחירים, הצפיפות והפקקים - מה שמביא אותם לגלות את המגורים במרחב הכפרי מחדש.

שנת 2022 הביאה איתה רוח צעירה וחדשה לקיבוצים השונים ברחבי בארץ, בצפון, במרכז ובדרום, בעיקר בלמעלה מ-200 הקיבוצים אשר סיימו תהליכי הפרטה והתחדשות - מה שגרם לדור ההמשך להישאר לחיות במקום בו גדל, בזכות סביבת החיים המודרנית שהקיבוץ מספק.

טקס אבן פינה, קיבוץ מענית. קורום,
טקס אבן פינה, קיבוץ מענית/קורום

בדרך זו, הרצון לעזוב את הקיבוץ פוחת, בעוד הרצון להתיישב בקיבוצים השונים גדל - מה שמוביל לעלייה חדה במספר המשפחות המבקשות להיקלט בקיבוצים ברחבי הארץ ובמספר הבנים והבנות הממשיכים.

מנתונים שפרסמה התנועה הקיבוצית על הצמיחה המשמעותית בשנים האחרונות, עולה כי נקלטו יותר מ-8,500 חברות וחברים חדשים לקיבוצים ברחבי הארץ, כאשר רק מחצית מהם בני קיבוץ. בנוסף, הייתה עליה של כ-85% בביקוש לקליטה בקיבוצים בשנתיים האחרונות. בתנועה הקיבוצית טוענים כי אנחנו רק בתחילתה של הצמיחה הגדולה ביותר שנראתה אי פעם במרחב הכפרי.

"זוהי רק ההתחלה", אומר נמרוד רבר, מנכ"ל חברת קורום, היוזמת תהליכים בתחום הבנייה והתשתיות במרחב הכפרי, ומצהיר כי "בשנה הקרובה המספר יוכפל".

"בשנים האחרונות ניתן לראות באופן ברור שינוי יוצא הדופן הנעשה בשוק הדיור בארץ", אומר רבר, "משפחות רבות כבר לא מחפשות את הבניין הכי חדש או גבוה וגם לא מבקשות לבנות בית קרקע באזור מבוקש. הצפיפות בערים ומחירי הדיור, גורמים לרוכשי הדירות לחשב מסלול מחדש ולחפש אלטרנטיבות אחרות שלא יפגעו בהן כלכלית, ויספקו להן את איכות החיים הטובה ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחה צעירה עוברת לקיבוץ (משפחת לוין-קופרמן). קורום,
משפחה צעירה עוברת לקיבוץ (משפחת לוין-קופרמן)/קורום

סגנון החיים הקיבוצי המודרני וחיי הקהילה במרחב הכפרי, מספקים למשפחות וגם לצעירים כמעט את כל הצרכים הבסיסיים הדרושים להם עבור איכות חיים גבוהה. מאז ימי הקורונה והסגרים משפחות רבות הבינו כי המרחק מאזורי המסחר ומהערים כבר אינו מהווה מחסום.

הקיבוצים מספקים חינוך, רפואה, קניות, תרבות ועוד, ובמקרה שחסר משהו נוסף, היום אפשר להשיג את רוב השירותים גם אונליין בלחיצת כפתור, אם זה בעבודה היברידית, רכישות באינטרנט, שיחות זום וכדומה.

"אנחנו רואים את הביקוש הגבוה ולא מופתעים. משפחות רבות, זוגות צעירים מחפשים את סגנון החיים הזה. את השקט, המרחב הירוק והנופים מסביב, הקהילה החמה, ובעצם את כל חבילת הקיבוץ המודרנית והאיכותית שאפשר לקבל כיום", מוסיף רבר.

"מגדלי מגורים גבוהים, כבישים עמוסים, צפיפות ועוד סיבות רבות אחרות הן שגרמו לשנת 2022 להיות השנה המשמעותית ביותר בקליטה עבור חלק גדול מהקיבוצים בארץ וכמובן עבור המשפחות הנקלטות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully