וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מכל 10 עובדים בעולם יועסק בתחום הזה בשנה הקרובה

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 10:28

קאמבק מפתיע: לאחר ששנת 2022 שברה שיא במספר העסקאות בתחום המלונאות, מחקר של חברת נדל"ן עולמית מגלה כי קיים פער חמור בכוח אדם במלונות ברחבי העולם, הצפוי להתמלא ב-2023

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
אילוסטרציה: בתי מלון על חוף הים בתל אביב/ShutterStock

עם סיומם של חודשי הקיץ וחופשת חג המולד: אפשר להכריז רשמית על פריחה מחודשת בענף התיירות בארה"ב, באירופה ובמזה"ת, שם שבו רמת ההכנסות לאלו שהיו מוכרות בענף הזה בטרם פרצה מגפת הקורונה, כך עולה ממחקר נרחב שערכה חברת הנדל"ן הגלובלית JLL בנושא עסקאות והשקעות בתחום המלונאות.

ההתאוששות של ענף המלונאות מורגשת היטב גם ב-JLL. למרות התנודתיות הגיאופוליטית והמקרו-כלכלית, עד לחודש אוקטובר 2022 נספר מספר שיא של עסקאות בבתי מלון, בעיקר בארה"ב. על פי נתוני החברה, במהלך 2022 בוצעו עסקאות והשקעות בתחום זה בשווי של כ-57 מיליארד דולר - כמעט 50% יותר במספר העסקאות שנרשמו ב-2021.

לצד זאת, יש לומר כי האופטימיות בענף התיירות והמלונאות שברירית מתמיד בשל משברים כלכליים ותמורות דמוגרפיות החלות בעולם ועלולות להשפיע על הענף.

1 מכל 10 עובדים בעולם יועסק בתחום התיירות

לפי JLL, אי הוודאות המאפיינת תקופות של מיתון לצד ההתאוששות המלאה של ביקושים לחופשות, מאלצת בעלי מלונות להכין אסטרטגיה לניהול נכון ותקין של המלון על מנת להפחית סיכונים.

לפי גילדה פרז-אלווראדו, מנהלת גלובלית של תחום המלונות והאירוח בחברה, על מנת להתמקד באופטימיזציה של רווחיות והפחתת סיכונים תפעוליים, ישנם מספר פעולות שעל בעלי מלונות לשקול, ובראשם תחום כוח האדם.

כך, עם עלייה מהותית בביקוש ללינה ומלונות ברחבי העולם, תחום התיירות פשוט לא עומד בקצב. על פי נתוני JLL, בסוף שנת 2021, מספרי הנופשים בכל אזור גדל פי שלושה עד חמישה מהקצב שבו עלו רמות התעסוקה. אחת הסיבות העיקריות לתופעה זו היא שעובדי אירוח לשעבר עזבו את התעשייה בזמן משבר הקורונה לתעשיות אשר נתפסות כפחות חשופות לסיכונים.

סידור מיטה במלון. CGN089, ShutterStock
אילוסטרציה: 87% מהמלונות ציינו שהם חווים מחסור בכוח אדם/ShutterStock, CGN089

בהתאם, סקר שפורסם באוקטובר 2022 על ידי איגוד המלונאות האמריקאי דיווח ש-87% מהמלונות ציינו שהם חווים מחסור בכוח אדם.

בהתחשב במצב הנוכחי של עולם העבודה, אין פתרונות קלים או מהירים לבעיית כוח האדם שמאפיין את השוק, אך ישנן מספר יוזמות שבעלי מלונות יכולים ליישם על מנת לשפר את אסטרטגיית העבודה שלהם, כגון: גיוס עובדים ללא רקע בתחום האירוח, השקעה בתוכנת אוטומציה, או בטכנולוגיה שמשפרת את יעילות המשימות השוטפות והטמעת מבני שכר או עבודה יצירתיים שימשכו ויישמרו עובדים קיימים.

"מכיוון שההוצאה הגדולה ביותר של מלון היא כוח אדם, בעלי מלונות ואתרי נופש חייבים להשקיע מאמצים רבים בשימור עובדים ובהצעת ערך ממשי למשיכת עובדים חדשים. אנו צופים כי בשנה הבאה 1 מכל 10 אנשים בכוח העבודה ברחבי העולם יעסקו בתחום התיירות", מוסיפה פרז-אלווראדו.

זוג נכנס לחדר מלון. adriaticfoto, ShutterStock
התעריפים הגבוהים שבתי המלון גובים - יכריחו אותם לשמור על אותה רמת שירות/ShutterStock, adriaticfoto

בנוסף, שלא כמו בתחומים אחרים, תעשיית המלונאות שמרה במהלך מגפת הקורונה על אותה רמת תמחור, פחות או יותר. כך, כאשר הביקוש התאושש וחזר מהר מהצפוי, מלונות רבים העלו את התעריפים מעבר למה שדרשו בשנת 2019.

נכון לספטמבר 2022, כל אזורי התיירות, למעט מדינות אסיה-פסיפיק, נקבו במחירים העולים על אלה שביקשו באותה תקופה בשנת 2019. הביקוש באסיה-פסיפיק הוגבל לשוק המקומי, מה שהפך לאתגר גדול יותר עבורם לגבות תעריפים גבוהים יותר.

העלאת תעריפים מהווה פתרון פשוט למלונות, במיוחד לאור האינפלציה וחוסר וודאות כלכלית. עם זאת, בגביית תעריפים גבוהים המלון נושא באחריות גדולה יותר להציע שירות ומוצר ברמה התואמת את המחיר החדש.

בהתחשב בבעיות כוח האדם שתעשייה זו מתמודדת איתה, בעלי מלונות יצטרכו לאזן בעדינות בין היכולת לספק חוויה בלתי נשכחת לבין המחיר אותו בוחרת לגבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully