וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלני השיפוצים: התקנה החדשה תגרור עמלה בגובה אלפי שקלים בשנה

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 17:43

תקנה חדשה שאוסרת על תשלום במזומן לעובדים פלסטינים מובילה לבהלה בקרב קבלני שיפוצים ומכתב לשר האוצר. הטענה: בגלל שמדובר בבנק זר - העמלה יכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה

אדם מתקין לוחות גבס. ShutterStock
=/ShutterStock

התקנה החדשה, שאוסרת על תשלום במזומן לעובדים פלסטינים - מעוררת דאגה גדולה בקרב קבלני השיפוצים, המובעת במכתב בהול שנשלח על ידי התאחדות קבלני השיפוצים לשר האוצר והמפקח על הבנקים בחודש האחרון.

על פי התקנה החדשה, קבלני שיפוצים בישראל, המעסיקים פועלים פלסטינים לעבודות שיפוצים, יצטרכו להעביר להם תשלום בהעברה בנקאית דו שבועית\חודשית, לבנקים בגדה המערבית.

במכתב שנשלח על ידי התאחדות הקבלנים בישראל לשר האוצר והמפקח על הבנקים, נכתב כי קבלני השיפוצים מחזיקים בשוטף מספר לא מבוטל של עובדים פלסטינים מאושרים, וכך יוצא שקבלני שיפוצים, הסובלים בדיוק כמו כל אזרחי ישראל מעליית מחירי סחורות ועליית מחירים גם בעבודות השיפוצים, בגובה עשרות אחוזים בשנה האחרונה - צריכים לשלם לבנקים הישראלים עמלה על כל העברה של כ-50 שקל, מה שמביא לתשלום של אלפי שקלים נוספים בשנה לכל קבלן רק על עמלות, כיוון שהבנקים בגדה מוגדרים כהעברה בנקאית לחו"ל.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. ינאי דיטש,
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "התקנה והעמלות יגולגלו בסוף לצרכן"/ינאי דיטש

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "לאחר שניסינו לפנות בצינורות המקובלים על מנת לבטל את רוע הגזרה והעמלות המיותרות שבאו בעקבות התקנות של מדינת ישראל, שיגרנו מכתב בהול למפקח על הבנקים ושר האוצר על מנת לשים סוף לעמלות הגבוהות שקבלני שיפוץ משלמים מתחילת השנה הקלנדרית. לא ייתכן שקובעים תקנות חד צדדיות שפוגעות כלכלית בקבלני השיפוצים בהינף יד".

עוד, אומר סיב, "ניסיוני רב השנים מעיד על כך שבמקרים כאלה, גזרות חד צדדיות מתגלגלות בסוף היום ללקוח וזו לא המטרה, בטח לא בזמנים שיוקר המחייה משתולל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully