וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מכשירים עובדים בענף הבנייה?

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 9:47

ללא בנייה לא נוכל לפתח את הארץ ולאנשים לא יהיה איפה לגור, ולכן טוב תעשה הממשלה אם תכריז על מקצועות הבנייה כמקצוע נדרש, בדיוק כמו רפואה ומדע. יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל, מסביר

מורה מלמד תלמידים על ענף הבנייה. ShutterStock
תוכנית הכוכבים מצליחה והמלחמה בתאונות בענף הבניין נושאת פירות/ShutterStock

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל, מסביר בטור אישי על תוכנית הכוכבים בענף הבנייה ושיפור והכשרת העובד.

בשנים האחרונות יישמנו את תוכנית הכוכבים בענף הבנייה, ובדו"חות המפורסמים על ידי מטה הבטיחות המשותף, יחד עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה והסתדרות עובדי הבניין, וכן עם התאחדות הקבלנים בוני הארץ, עולה שהתוכנית מצליחה והמלחמה בתאונות בענף הבניין נושאת פירות.

לתוכנית הכוכבים הצטרפו עד היום יותר מ-160 חברות בנייה. התוכנית מדרגת באמצעות כוכבי בטיחות את חברות הבנייה ומעודדת את כל העוסקים בתחום לשפר את רמת הבטיחות באתרי הבנייה ולעמוד בסטנדרטים גבוהים בתחום הבטיחות תוך פרסום של כל מקרה, כל תאונה, כל קריאה וכל פצוע. בנוסף היא מעודדת לקיחת אחריות והפקת לקחים כך שכל העובדים בענף יודעים איפה בדיוק הייתה תאונה, מי אחראי ובאיזו חברה מדובר.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

התקדמות האקדמיה למקצועות בענף הבנייה

לצד זה, גם יש התקדמות בנושא הקמת האקדמיה למקצועות בענף הבנייה. זו יוזמה של הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, ביחד עם המעסיקים, לצורך הקמת סניפים ברחבי הארץ, בהם יועברו עובדים חדשים הכשרות למקצועות הבנייה, יוסמכו עובדים קיימים ויונפקו תעודות מקצוע אמינות וחוקיות.

האקדמיה באה לענות על בעיית ההכשרות בישראל, שכתוצאה מחוסר המעש של כלל הגופים האחראיים על התחום, נוצר מחסור של אלפי עובדים מקצועיים במגוון מקצועות בענף. הדבר גורם לעיכוב בתהליכי הבנייה, פגיעה בבטיחות, העסקה לא חוקית של עובדים ללא הסמכה ועוד.

הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה וחברות הבנייה הסכימו כי כל עובד שיוסמך במסגרת האקדמיה למקצועות הבנייה, יתקבל לעבודה באחת מהחברות השותפות לפרוייקט. הדבר נותן ביטחון תעסוקתי לכל מי שיבחר לבוא לאקדמיה, ויתן לחברות השותפות יתרון אמיתי בהעסקת עובדים מיומנים ומקצועיים עם הסמכה.
במשק הישראלי קיים מחסור חמור של כלל מקצועות הבנייה ומדובר באלפי עובדים, מאות מהנדסים, מודדים, מנהלי עבודה ועוזרי בטיחות למנהלי עבודה ומקצועות נוספים, שבלעדיהם לא נוכל לקדם את ענף הבנייה.

מזה שנים אנו עוסקים בקידום מקצועות הבנייה בישראל. הקמנו מערכי הכשרות, הסבות מקצועיות למובטלים, מיזם בונים ישראליים, השגנו תקציבים והקמנו מרכזי הדרכה בכל הארץ.

מורה מלמד תלמידים על ענף הבנייה. ShutterStock
הממשלה תעשה נכון אם תכריז על מקצועות הבנייה כמקצוע נדרש/ShutterStock

כמו רפואה ומדע: על הממשלה להכריז על מקצועות הבנייה כמקצוע נדרש

אך ממשלת ישראל, ובעיקר משרד הכלכלה האמון על התחום, מעכבים תקציבים, מעכבים תוכניות עבודה של מיזם בונים ישראלים ובפועל מעכבים כל חלק הקשור לתחום ההכשרות המקצועיות. ללא שיתוף פעולה עם התאחדות קבלני בוני הארץ וחברות הבנייה לא ניתן היה לבצע את הפעולות האלו. אם היו מחכים לפעולות הממשלה, לא היה קורה דבר. המהפכה תתחיל מלמטה, וכולי תקווה שהממשלה תצטרף.

הממשלה תעשה נכון אם תכריז על מקצועות הבנייה כמקצוע נדרש, בדיוק כמו רפואה ומדע. ללא בנייה לא נוכל לפתח את הארץ, לאנשים לא יהיה איפה לגור. זה בסיסי וחיוני, ואנו נפעל לעשות זאת, עם הממשלה או בלעדיה.

אני חייב לציין שלפי הדוחות שמפורסמים ע"י מנהל הבטיחות וגורמים נוספים יש ירידה של כ-25% במספר הנפגעים וההרוגים בענף הבנייה. השילוב של ההשקעה בבטיחות ושיתוף הפעולה עם החברות המעסיקות, לקיחת האחריות וקליטת עובדים מוכשרים משפרים באופן משמעותי את מיומנות העובדים וההבנה שהבטיחות היא חלק בלתי נפרד מהתהליכים - עובד מיומן שעובר הכשרות בטיחות נותן תוצאות טובות יותר.

אנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם ההתאחדות שלקחה אחריות ומשקיעה המון באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה לשיפור והכשרת העובד.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully