וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הכריזה: התכנית לחיזוק יישובי הגליל תצא לדרך

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 16:06

בהמשך לביקור משותף בנוף הגליל והיישוב הסמוך משגב - הכריזו שר הבינוי והשיכון והשר לשוויון חברתי על תחילת התכנית לחיזוק יישובי הגליל, כשנוף הגליל תהיה המוקד העירוני הראשון לטיפול הממוקד

אילוסטרציה הגליל גליל ישראל. ShutterStock
התכנית לחיזוק יישובי הגליל תצא לדרך/ShutterStock

יצאו עם בשורה: למרות מזג האוויר הסוער, הגיעו הבוקר שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, והשר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי, לביקור משותף בנוף הגליל וביישובי המועצה משגב.

יחד עם הצוותים המקצועיים במשרדיהם, שני השרים פתחו את ביקורם בישיבת עבודה ממושכת בלשכת ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, במהלכה נחשפו לאתגרים העומדים בפני העיר בתחום ההתיישבות והבנייה למגורים.

במהלך הפגישה, ראש העיר פלוט הציג את הביקוש העצום למגורים בעיר מצד זוגות ומשפחות צעירות - ולעומתו את הקושי של אותן המשפחות הצעירות לעמוד בנטל הכספי ברכישת דירה והצורך האקוטי בסבסוד העלויות הגבוהות של פיתוח הקרקע בעיר ההררית.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, והשר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי בביקור בעיריית נוף הגליל. דוברות נוף גליל,
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, והשר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי בביקור בעיריית נוף הגליל/דוברות נוף גליל

"לא יכול להיות שמחיר דירה בנוף הגליל יעלה 300 אלף שקל יותר מעיר צפונית אחרת אשר נמצאת בשטח מישורי, וזאת עקב העלויות הגבוהות של לפיתוח קרקע הררית", אומר ראש העיר, רונן פלוט, וטען כי "המדינה חייבת להכניס את היד לכיס ולממן את עלויות פיתוח הקרקע, אחרת נעמוד מול שוקת שבורה".

השר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי, אמר כי "נוף הגליל מגלמת בתוכה את תמצית המשבר ההתיישבותי בגליל, ולכן יש להעמידה ראשונה לצורך טיפול ממשלתי ממוקד לחיזוק העיר, וזאת במסגרת טיפול עומק רחב במשבר ההתיישבותי בגליל".

שר הבינוי והשיכון גולדקנופף ציין במהלך הפגישה כי בעצם הגעתו לעיר יחד עם השר שיקלי, יש משום אמירה: "באנו לכאן בשביל להכריז על נוף הגליל כעיר שמיועדת לבנייה מחדש. הבאנו השבוע אל שולחנם הממשלה את הקמת היישובים חנון בעוטף עזה ויתיר בנגב, כך גם נוף הגליל תזכה לטיפול מיוחד".

בסיכום הישיבה הובהר כי נוף הגליל תהיה הראשונה ליישום תכניתם המשותפת לחיזוק ההתיישבות בגליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully