וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקודם במסלול מהיר: פרויקט מעונות הסטודנטים בכפר סבא יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 16:08

לאחר שוועדת הערר דחתה את התנגדויות האופוזיציה - פרויקט מעונות הסטודנטים בן 9 הקומות בעיר כפר סבא ממשיך להתקדם ויועבר למסלול תכנוני מהיר. ראש העיר, רפי סער: "ניצחון מוחץ לצעירי העיר"

קורם עור וגידים: פרויקט מעונות הסטודנטים בן 9 קומות בעיר כפר סבא ממשיך להתקדם ויועבר למסלול תכנוני מהיר, בכפוף לדיון חוזר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

זאת, לאחר שחברי האופוזיציה הגישו ערר נגד הקידום המהיר של בניית מבני מעונות הסטודנטים - וביקשו להעביר את התוכנית לקידום בדרך של תוכנית בניין עיר. בקשתם, כאמור, נדחתה ע"י ועדת הערר המחוזית, אשר אפשרה לוועדה המקומית להמשיך ולקדם את המעונות במתווה של היתר בנייה ולא בדרך של תב"ע, שהייתה מעכבת למשך שנים רבות את קידום הפרויקט.

בדיון בערר, שהתקיים ביום שלישי האחרון, הסכים יו"ר ועדת הערר כי אכן אין כל מניעה בדין לקדם את הפרויקט במתווה של היתר בנייה, וזאת בכפוף להתאמת הבינוי להחלטת הוועדה המקומית, וכן פרסם הקלות ל-3 הקומות האחרונות ולחלק מהשטחים הסחירים. זאת, על מנת לוודא כי אכן ישולם היטל השבחה, בהתאם לדרישת הוועדה המקומית בהחלטתה.

מעונות הסטודנטים בעיר כפר סבא. הדמיה - מרון לוי אדריכלים,
מעונות הסטודנטים בעיר כפר סבא/הדמיה - מרון לוי אדריכלים

פרויקט המעונות החדש של קבוצת ברדוגו, שיוקם ברחוב גבורות, עתיד לספק פתרון לצעירים תושבי כפר סבא, המבקשים להמשיך לחיות בעיר קרוב למשפחותיהם, גם במהלך הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה.

עלות השכירות במתחם המעונות תהיה נמוכה מעלות שכר הדירה הממוצע בשוק הדיור בארץ. גודל יחידות הדיור ינוע בין דירת חדר לסטודנט אחד של 21 מ"ר ובין דירת 65 מ"ר המיועדת למשפחות צעירות. על פי התכנון, מתחם המעונות החדש יקום לצד תשתית תחבורה ציבורית מתקדמת, במטרה למנוע עומס תחבורתי ברחוב.

הדמיה: 'קרית הצעירים' בכפר סבא. קורין אדריכלים,
הדמיה: 'קרית הצעירים' בכפר סבא/קורין אדריכלים

נזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה שחברי האופוזיציה בכפר סבא מתנגדים לתוכניות המאושרות על ידי העירייה, כאשר רק לאחרונה חברו למושב צופית ולמועצת דרום השרון, להגשת הערר כנגד תוכנית "קריית הצעירים" בצפון מזרח העיר - להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-4,000 יחידות דיור במחיר מופחת ודיור להשכרה ארוכת טווח.

על אף ניסיונות אלו, הותמ"ל דחתה את טענות המושבים השכנים ואישרה את התוכנית, שעל פי העירייה, תסייע להילחם ביוקר המחייה ותיתן מענה דיור מוזל לתושבות ותושבי כפר סבא.

ראש העיר, רפי סער, בירך על החלטת ועדת הערר ואמר: "אני מברך את חברי ועדת הערר, שקיבלו את ההחלטה הנכונה עבור צעירי העיר כפר סבא. הסטודנטים בעיר כפר סבא ראויים למגורים במחיר שפוי בזמן הלימודים האקדמיים".

תגובת נציגי האופוזיציה, חברי מועצת העיר הדר לביא, פינחס כהנא ויעל סער: "בניגוד לטענות של סער, העיריה עצמה בירכה על הדרך החדשה בה יוקם הפרויקט; דרך שתאפשר לתושבים זכות התנגדות, תכניס עשרות מיליוני שקלים לקופת העירייה ותגביל את הבניה לגובה סביר. אם עמדתנו האחראית לא הייתה מתקבלת - כפר סבא הייתה טובעת בעומס פקקים ומפסידה עשרות מיליוני שקלים. בנייה נכונה בעיר היא בנייה קשובה לתושבים, מידתית ומאפשרת איכות חיים גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully