וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחיצת כפתור: הקלה משמעותית ברישום ירושה ונכס בטאבו

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 10:08

אוטומציה בממשלה: שירות חדש של משרד המשפטים, וראשון מסוגו במשרדי הממשלה, מאפשר הוצאת צו ירושה ורישום זכויות בנכס (טאבו) בטופס אחד - כשהחיבור למרשם המקרקעין אוטומטי

משרד המשפטים מכריז: הקלה משמעותית למעוניינים בהוצאת צו ירושה ורישום זכויות בנכס.

מדובר על שירות חדש המאפשר להגיש יחד עם הבקשה לצו ירושה - בטופס אחד ובמקום אחד - גם בקשה לרישום ההורשה ברשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין (טאבו), ולחסוך את הפנייה הנוספת לרישום צווי ירושה בטאבו.

במשרד המשפטים מציינים כי מדובר בשירות ראשון מסוגו במשרדי הממשלה, שמטרתו לשפר את שירותי המשרד לציבור, ומאפשר לשני הגופים לפעול על גבי תשתית טכנולוגית אחת, החוסכת נטל בירוקרטי מהציבור.

בהתאם, מיד לאחר מתן הצו על ידי רשם הירושה, וככל שהאזרח ציין שהוא מעוניין לפעול לביצוע הפעולה, מועבר הצו מרשם הירושה לטאבו באופן אוטומטי לשם רישום ההורשה במרשם המקרקעין עבור הנכסים שנתבקשו.

בנוסף, במסגרת השירות, ניתן חיווי לפונים על אודות סטטוס הטיפול בבקשה. במשרד המשפטים מעריכים כי השירות יביא, בין השאר, לצמצום לוחות הזמנים לרישום הצווים בפנקסי המקרקעין.

איתמר דוננפלד, מנכ"ל משרד המשפטים: "משרד המשפטים, כמשרד מוביל שירות וחדשנות, גאה להשיק את השירות המסייע לציבור ולעורכי-דין המייצגים, כך שהבקשה המשולבת תיתן מענה אחוד לציבור. השירות החדש מהווה בשורה של ממש לציבור והוא פרי של שיתוף פעולה יעיל ופורה בין שני הגופים הגדולים במשרד המשפטים: הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין והאפוטרופוס הכללי והכל במטרה לייעל ולטייב את השירות לציבור, לקצר את זמני הטיפול ולהפחית את הנטל הבירוקרטי"

עו"ד דוד שני, ראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין: "מדובר בשירות חדשני ופורץ דרך המהווה צעד חשוב ומהותי נוסף בשיפור השירות לציבור. אנו נמשיך לפעול ולקדם את השירות למען הציבור והמשק. אני מבקש להודות לשר המשפטים ולמנכ"ל משרד המשפטים על הגיבוי בהובלת התהליך. כן אבקש להודות לאפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה ולאגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים על השותפות בהובלת שירות תקדימי זה לטובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully