וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ביטל את המס על החד-פעמי? בתל אביב חושבים אחרת

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:48

מדינת תל אביב נגד ממשלת ישראל: הצו לביטול המס על כלים חד פעמיים אמנם פורסם עד סוף 2023 - אבל עיריית תל אביב מודיעה כי תאסור שימוש בכלים אלו במוסדותיה, בחופי הים ועוד | בלעדי

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
תל אביב נגד סמוטריץ': "עיריית תל אביב-יפו תנהג באופן אחראי"/ראובן קסטרו

בניגוד לעמדת הממשלה החדשה, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', שכבר ביומו הראשון לתפקיד הורה לבטל את המס על כלים חד פעמיים - עיריית תל אביב מודיעה כי תאסור שימוש בכלים אלו במוסדות ציבורים, בחופי הים ועוד.

לפי הצו שפרסמה רשות המיסים, "המס יבוטל בשלב זה רק עד סוף 2023, זאת בציפייה שביטול המס יוזיל את מחירם של המוצרים לצרכן. בתום השנה יבחנו יעילותו בהוזלת המחיר לצרכן וכן העלות התקציבית".

"בניגוד לעמדת המדינה, עיריית תל אביב-יפו תנהג באופן אחראי"

עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו, מסביר את החלטת העירייה וטוען כי "בניגוד לעמדת המדינה, עיריית תל אביב-יפו תנהג באופן אחראי, לא יתכן שנפקיר בצורה כזאת את הגנת הסביבה רק בגלל אג'נדה פוליטית. הנזק הוא עצום ואנחנו נעשה כל מה שנדרש כדי למנוע אותו אצלנו".

בית קפה בשדרות רוטשילד בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
עיריית תל אביב מודיעה כי תאסור שימוש בכלים חד פעמיים במוסדותיה, בחופי הים ועוד/ShutterStock, Shutterstock

ואם אתם שואלים את עצמכם איך כל זה קשור לנדל"ן, אז הנה: ההפסד בהכנסות המדינה מביטול המס על כלים חד פעמיים צפוי להגיע לכ-330 מיליון שקל בשנה. על פי משרד האוצר, הדרך למימון הפסד זה היא הפחתת שיעור הפרשת המס לפי חוק מיסוי מקרקעין, לקרן תשלום פיצויים בעד נזקי מלחמה ובצורת - ולכן יקודם תיקון לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully