וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בלי מלט כלל"

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 18:53

בעקבות סגירתו של מפעל המלט השני בגודלו בארץ, מצהיר יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "חייבים לעזור לתעשייה המקומית ולא להיות תלויים במדינות אחרות, בייחוד במלט"

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. ינאי דיטש,
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים/ינאי דיטש

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מגיב לראשונה על סגירת מפעל המלט בהר-טוב, וטוען כי סגירת המפעל עלולה לגרום לפגיעה קשה במדינת ישראל בכלל ובענף הבנייה בפרט.

נזכיר, כי מפעל הר-טוב ליצור מלט בבית שמש נסגר סופית לפני יומיים (שני, 30/1) לאחר שהתקשה להתחרות עם המלט המיובא מחו"ל, בעיקר מטורקיה, אשר זול משמעותית.

על אף שבעלי המפעל התריעו על המצב שעלול להיגרם, במשרד הכלכלה החליטו שלא להטיל היטל על היבוא של המלט, מה שהוביל בסופו של דבר להודעה שלשום על סגירת המפעל והגעה להסכמי פיטורים עם 60 עובדיו, ביניהם כאלו שעובדים שם למעלה מ-40 שנה.

סיב מציין כי "המלט הינו אחד המרכיבים העיקריים והבסיסיים בענף השיפוצים והבניה, אסור למדינת ישראל להיות תלויה במדינות אחרות במוצר זה, ועל כן חייבים לשמר ולעודד את התעשיה המקומית".
"המלט המקומי הינו סימן ההיכר של ענף השיפוצים עשרות שנים ואסור לפגוע בו, כיוון שבעת משבר עולמי או מלחמות אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בלי מלט בכלל, שהוא מוצר בסיסי חיובי לענף".

"במידה ולא יהיה יצור מקומי", טוען סיב, "הספקים בחו"ל ינצלו את זה ויעלו את המחירים בצורה דרסטית".

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

קצת נתונים: שוק המלט בישראל דורש כ-11 מיליון טון בשנה, בייצור ישראלי ובמסגרת יבוא (9 מיליון טון בשנה בתפזורת + 2 מיליון טון בשנה בשקים).

מפעל הר-טוב ייצר כמיליון טון בשנה - שליש מהכמות של יצור מפעל נשר. כעת, כ-7 מיליון טון בשנה מגיע מייבוא של מלט, ורק 4 מיליון טון בשנה ממפעל של נשר, מה שמראה כי כיום אנו כבר במצב בו אנו תלויים בשוק העולמי. נזכיר כי היטל היצף בוטל לחלוטין בתקופתו של אלי כהן כשר הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully