וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור שנתיים: בנימינה רושמת הישג במאבקה על עתידה כמושבה

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 19:42

לאחר שהוגשו 1101 התנגדויות: הולנת"ע חזרה בה מהחלטתה לבטל את אזור התעשיה שתוכנן סמוך למיקום מסילת הרכבת העתידית - וקיבלה את עמדת המועצה לפיתוח עירוני מעורב, המיועד למגורים, תעסוקה ומסחר

עדר הבקר של יחיעם אלטשולר חוצה את המושבה בנימינה ממרעה החורף במזרח למרעה הקיץ במערב
6.3.22. צילום ועריכה: עוז יוגב, צילום מסך
בנימינה: רושמת הישג במאבקה על עתידה כמושבה/צילום מסך, צילום ועריכה: עוז יוגב

הישג למועצה המקומית בנימינה גבעת עדה במאבקה על עתידה וציביונה של המושבה בנימינה. בדיון שקיימה השבוע הועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) - הוחלט לאפשר למועצה לפתח את אזור המסילה העתידית, הסמוך לכביש 4, כאזור לפיתוח עירוני מעורב המיועד למגורים תעסוקה ומסחר.

כזכור, בתכנית המתאר הרשותית ששונתה על ידי הולנת"ע בשנת 2021, הוחלט לבטל את אזור התעשיה שתוכנן סמוך למיקום מסילת הרכבת העתידית - בטענה כי אין צורך באזורי תעשיה נוספים במרחב.

המועצה המקומית שמיוצגת על ידי עו"ד אריאל פישר, ממשרד נחליאלי, התנגדה נמרצות להחלטה זו וטענה כי ביטול זה יפגום ביכולותיה הכלכליות של הרשות ובשירותים הניתנים לתושבים, ויהפוך אותה מרשות עצמאית לרשות נתמכת.

בסוף הליך ההתנגדויות, בו השתתפה המועצה וגופים נוספים, קיבלה הולנת"ע את עמדת המועצה ואישרה פיתוח כלכלי במסגרת פיתוח עירוני מעורב, הכולל מסחר ותעסוקה בכל השטח שבין פסי הרכבת העתידיים על פי תכנית תת"ל 65 וכביש 4 במערב בנימינה.

1101 התנגדויות הוגשו לתכנית המתאר

בנוסף, דרישת המועצה ועמותת חיים לנחל תנינים לצמצם את הבינוי בפשט ההצפה של נחל תנינים, בצפון המושבה, התקבלה ותוכנית הבינוי בוטלה. כביש עוקף בנימינה ידון להחלטת הולנת"ע במסגרת תכנית מתאר ארצית לתחבורה. בנוגע לנושא הצפיפויות ששונו על ידי הולנת"ע - נקבע כי חברי הועדה ידונו בו במסגרת הדיון בהתנגדויות תכנית המתאר.

כאמור המאבק על צביונה של המושבה בנימינה ימשך בחודשים הקרובים בדיונים בתכנית המתאר. נדגיש כי למאבק שהובילה המועצה כנגד תכנית המתאר נרתמו תושבים, עמותת נחל תנינים וגופים נוספים, ונרשמו 1101 התנגדויות שהוגשו לתכנית המתאר - לא מעט יחסית לישוב קטן כמו בנימינה. בעקבות כך, הועדה המחוזית מינתה חוקר שיבדוק את ההתנגדויות ויגיש את המלצתו.

ראש המועצה, איתי ויסברג. רמי זינגר,
ראש המועצה, איתי ויסברג/רמי זינגר

ראש המועצה, איתי ויסברג, שהוביל עם צוותו המקצועי את המאבק: "מדובר בבשורה הרת גורל לעתידה של המועצה וליכולתה הכלכליות העתידיות של המועצה. בזכות החלטה זו, למועצה יש כיום אופק כלכלי שיאפשר מתן שירותים ראויים לתושבים. הישג נוסף וחשוב הוא ההכרה של חברי הולנת"ע בנחל תנינים כערך מוגן סטטורי וצמצום הבינוי בפשט ההצפה. המאבק טרם הסתיים ואנו עם פנינו קדימה להבטיח שמושבה תישאר מושבה ולא תהפוך לעוד עיר במרחב חסרת ייחוד כפי ששמרה המושבה בקנאות במשך מאה שנות קיומה ועד היום. בנוסף, נמשיך ונאבק גם בנושא הגדלת צפיפויות הבינוי על מנת להבטיח שבנימינה תישאר מושבה גם ב-30 השנים הבאות".

מהנדס המועצה, אדר' יואב מלטר: "הישג משמעותי למועצה, כאשר הולנת"ע הכירה בצורך לפיתוח שטחים באזור שמערבית לפסי הרכבת העתידיים ולמעשה להכיר, ולו חלקית, בטענות המועצה לגבי אזור זה. אנו שמחים על הפתיחות והחלטה העניינית לנושא זה, יחד עם הצורך בהמשך המאבק על יתר הנושאים שנכללו בהתנגדות המועצה, לרבות הנושאים אליהם מתנגדת המועצה בתכנית המתאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully