וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון הממשלה למשבר הדיור: תפסיקו לקנות - תתחילו להשכיר ולשכור

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 20:16

טיפול נמרץ לשוק השכירות: טיוטת חוק ההסדרים שיוצמד לתקציב הקרוב מגלה כי באוצר מתכוננים לשדרג את שוק השכירות בישראל, במטרה לעודד בעלי דירות להשכיר ולשכור - כפתרון למשבר הדיור

התכנית החדשה של הממשלה: תקנה דירה קטנה ותשכור דירה גדולה, עם תוספת תשלום קטנה.

יש לך דירה בבעלותך ואתה חושב להשתדרג לדירה טובה יותר? על פי המדיניות של הממשלה החדשה, וטיוטת חוק ההסדרים שיוצמד לתקציב הקרוב, במקום להחליף דירות בעסקת מכר, קרי מכירת דירה ישנה ורכישת חדשה יקרה יותר - עדיף לכם להשכיר את הדירה שלכם ולשכור דירה חדשה שתענה על הצרכים שלכם.

נתחיל בכך שכל משכירי הדירות יחויבו בדיווח לרשות המסים, גם אם אינם מחויבים בתשלום מס, אך יהיה זה בצורה פשוטה ודיגיטלית.

אבל הבוננזה - מי שמשכיר דירה יחידה, ושוכר אחת אחרת, יזכה בהטבת מס. לפי ההצעה שמונחת כעת על השולחן, מי שבבעלותו דירה אחת בלבד, והוא משכיר ושוכר דירה אחרת למגורים, ייהנה מפטור ממס עד לתקרה גבוהה יותר של 7,500 שקל.

חוזה שכירות. ShutterStock
פתרון הממשלה למשבר הדיור: תפסיקו לקנות - תתחילו להשכיר ולשכור/ShutterStock

נזכיר כי כיום אדם שמשכיר דירה או דירות למגורים, יכול לקבל פטור מלא ממס על הכנסותיו משכר הדירה בכל חודש שבו הכנסות אלה אינן עולות על 5,471 שקל באותו חודש.

בנוסף, תבוטל ההצמדה של תקרת הפטור למדד, לאחר שהשנה התקרה קפצה ב-300 שקל בשל ההצמדה למדד המחירים לצרכן. ב-2022 עמדה התקרה על כ-5,200 שקל בחודש. בשל כך, מוצע לבטל את ההצמדה כך שתקרת הפטור לא תעלה, גם אם המדד יעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully