וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ירדן תפתור את משבר פועלי הבניין באילת?

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 11:27

עקב מחסור חריף בפועלי בניין, משרד הפנים עתיד לאשר גיוס של עוד 200 פועלי בניין ירדניים לאתרי בנייה באילת - מה שצפוי להוביל גם להורדת מחירי הדיור בעיר בשל עלותם הנמוכה

מי יפקח על פעילות הנפט באילת?. צילום: דוברות אילת, אתר רשמי
העיר אילת: מחסור חמור בפועלי בניין/אתר רשמי, צילום: דוברות אילת

הזדמנות לחימום היחסים עם ירדן, ומציאת פתרון למחסור החמור של פועלי הבניין באילת: קבלני אילת ביקשו ממשרד הפנים לאשר גיוס של עוד 200 פועלי בניין ירדניים.

כיום רק 150 מתוך 300 העובדים הירדנים באילת מועסקים בענף הבניה, היתר מועסקים בענפי מסחר, תעשיה ותיירות. שכרם של פועלי הבניין הזרים נאמד בכ-30 אלף שקל לחודש.

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה, פנה לענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, שהסכימה לראשונה להגיע לאילת ביום שלישי האחרון (24.1), במטרה להיפגש עם הקבלנים ולערוך סיור במספר אתרי בנייה בעיר כדי להתרשם מהמחסור החריף בפועלים.

משש סיירה בשלושה אתרי בניה ולאחר מכן נפגשה קבלני הבניין בעיר, שדרשו להקצות לענף הבנייה עוד 200 פועלי בניה ירדניים.

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה, יחד עם ענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, בסיור מיוחד באילת. יח"צ,
שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה, יחד עם ענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, בסיור מיוחד באילת/יח"צ

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה: "בעיר אילת קיימת מצוקת כוח אדם קשה מאוד של פועלי בניין לאור האיסור של העסקת פועלים פלסטינים בעיר. נוסיף לכך, שכל הניסיונות להביא לעיר פועלים ישראלים מצפון הארץ נכשלו, כיוון שהתקשו להתרגל למזג האויר החם בעיר והם נטשו את אתרי הבנייה כחודש לאחר הגעתם".

"אילת הנמצאת בתנופת בנייה ובמהלך המפגש והסיור, הקבלנים סקרו בפני ראש המינהל את היקף הפרויקטים כולל עבודות התשתית, הנמצאים כיום בשלבי ביצוע שונים, ואת הפרויקטים העתידיים תוך שהם מציינים כי בכדי לעמוד בלוחות הזמנים הם יצטרכו כ-200 פועלים בניין ירדניים נוספים".

בן עזרי הוסיף כי קיים מחסור בפועלים שיבצעו עבודות בניין פשוטות, ואין זה כלכלי להעסיק פועלי בניין זרים ומקצועיים לביצוע עבודת אלה ולשלם להם 1200 או 1500 שקלים ליום עבודה, מה שיגרום להעלאת מחירים. מצד שני הפועלים הירדנים שיתווספו יוכלו לבצע המשימות הנ"ל. מטרת הסיור עם ראש המינהל נועד גם להציף את הבעיה ולקדם החלטת ממשלה לשחרור אישורים להעסקת כ-200 פועלי בניין ירדניים נוספים בענף הבניה באילת.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully