וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף חושף: זו תכנית המגירה לפתרון משבר הדיור

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 14:06

במפגש מיוחד בין צמרת הנדל"ן הישראלית, ראשי רשויות ונציגי הממשלה, הצהיר השר גולדקנופף כי יקים קבינט דיור כבר ביום ראשון הקרוב שיתמקד במציאת פתרונות למשבר המחריף. ועד אז - יש גם תכנית מגירה

כנס נדל"ן ינואר 2023/יותם רונן

תוכנית המגירה של משרד הבינוי והשיכון: פעילות "גרנדיוזית" בשוק השכירות.

במפגש מיוחד שהתקיים היום (ד') ביוזמת נדל"ן מדיה, בהנחייתו של כתב הנדל"ן עופר פטרסבורג, חשף שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף את תוכנית המגירה של המשרד והכריז על הקמת קבינט דיור כבר ביום ראשון הקרוב.

בראיון, הודיע שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף כי משקיעים זרים מתעניינים בשוק הנדל"ן בישראל ומעוניינים להיכנס ולשים את הכסף גם במכרזים לדיור להשכרה.

"אני מעריך שהשנה ייבנו יותר יחידות דיור משנים קודמות", אמר השר. "שכירות ארוכת טווח היא גם חלק מהפתרון ויש לנו תוכניות גרנדיוזיות שכוללות השקעות מהארץ ומחו"ל שרוצים להיכנס לתחום הזה. אנחנו עובדים ועמלים על תוכנית מיוחדת שתהיה טובה לקבלנים, ליזמים ולמשקיעים כדי שנוכל לספק הרבה דירות גם בשכירות, כאג'נדה שלכל אדם בישראל תהיה לו קורת גג. בעוד מספר שבועות נציג את התוכנית המלאה".

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
גולדקנופף: ביום ראשון הקרוב יוקם קבינט הדיור/ראובן קסטרו

בנוסף, שר הבינוי הודיע באירוע כי כבר ביום ראשון הקרוב, מיד לאחר ישיבת הממשלה, יוקם קבינט הדיור שיאגד את כל המשרדים הנוגעים בנושא, שיפעל ביתר שאת להסיר חסמים.

"מטרת קבינט הדיור היא להסיר חסמים", אמר השר גולדקנופף. "זה חלק מהעבודה שצריכים להתחיל לבנות. גיליתי שיש חסם שלא הכרתי - ראשי ערים שלא מעוניינים לקדם בניה. אני מבקש מכם, אנא תנו יד, אני רוצה לבנות בשביל אזרחי ישראל, חיילי צה"ל, בשביל אנשים נכים ושבורים, אלו אחים שלנו. אני אדאג לכם לתמריצים אבל אל תהוו חסם"

עוד, ציין השר, כי "השבוע הוצאנו 6,500 דירות במחיר מטרה שזכו להנחה והמשרד עובד על להוציא עוד אלפי דירות שיזכו בהנחה. נמשיך עם זה כפל כפליים ונגיע למספר דירות בשנה זו שעדיין לא היה בישראל. יחד עם שותפי שכבר שמו את הנקודות על המפה, עם חלקם כבר סוכם בהסכמי גג. אנחנו באים להביא ישועה לכל ישראל ונעשה כל מאמץ בכל מקום אפשרי להרים בניינים ודירות. באתי להיות שר שווה לכולם בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"יש לנו מלחמה בנושא"

באירוע השתתפו בין היתר מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, שותף ומנהל קרן יסודות, יעקב סיסו, הבעלים של 'פז ארז כלכלה והנדסה', השמאית והכלכלנית דניאלה פז-ארז וראשי ערים מצפון לדרום.

במפגש נחשפו בין היתר חילוקי הדעות הקיימים בין המשרדים השונים למשרד האוצר. מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט אמר בהקשר זה, "בסופו של דבר הסכומים שמכניסה המדינה ממכרזי רמ"י צריכים לשמש את המדיניות הכלכלית. המדינה יכולה להשפיע על שוק השכירות, יכולה להשפיע בדיור ציבורי ועל התחדשות עירונית במקום שאין כדאיות כלכלית. יש ויכוח עם האוצר בנושא הזה. אנחנו חושבים שצריכים להשתמש בתגמולי הקרקע, והיום כל הזמן מצמצמים את מרחב התמרון שלנו".

בתגובה לטענות הנוכחים כי יש להעביר את תגמולי מכרזי רמ"י לרשויות, הוסיף שר הבינוי והשיכון ואמר, "אנחנו הסכמנו להעביר 30 אלף שקל מכל יחידה בעיר לרשות המקומית, אבל האוצר מתנגד. יש לנו מלחמה בנושא הזה".

"התוכניות המוזלות הפכו להיות ביזנס"

באירוע השתתף בין היתר ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, שיצא נגד התוכניות המוזלות של הממשלה: "כל התוכניות המוזלות, מחיר למשתכן ומחיר מטרה, הפכו להיות ביזנס, ולא זאת הייתה המטרה. אף אחד לא מחייב את מי שזכה בהגרלה לגור בדירה בה זכה, ולכן הוא יכול להשכיר את הנכס ולעשות מזה ביזנס, קופה לעצמו, וזה בא על חשבון משפחה אחרת.

"משרד השיכון חייב לעשות סוף. לא יכול להיות שמישהו שקונה דירה מוזלת, לא ישתמש בה וירוויח אח"כ פי 4. צריך לחייב את הזוכים לגור בדירות שזכו, אחרי הכל הם קיבלו את הדירה בהנחה מהמדינה".

כנס נדל"ן מיוחד שהתקיים בהנחייתו של כתב הנדל"ן עופר פטרסבורג. נדל"ן מדיה,
כנס נדל"ן מיוחד שהתקיים בהנחייתו של כתב הנדל"ן עופר פטרסבורג/נדל"ן מדיה

שי אבוחצירה, מנכ"ל סלע בינוי, קרא לממשלה לתגמל רשויות מקומיות באמצעות תגמולי רמ"י: "המדינה מפרסמת מחיר מינימום לשווי הקרקע אך בפועל מגיעים יזמים ומציעים מחירים גבוהים והמדינה נהנית מזה. אחד החסמים זה ראשי ערים. צריך שאחוז מסוים מהכנסות המדינה מקרקעות יועברו לרשויות המקומיות, שיוכלו לפתח את העיר ובתנאי, להגביל את הרשות לעמוד בלו"ז בהוצאת היתרי בנייה כדי להאיץ את קצב הוצאת ההיתרים. כך, הכסף יחזור לציבור ולפיתוח הסביבתי".

יגאל דימרי, מנכ"ל ובעלים י.ח דימרי, אמר, "הגיע הזמן שבמדינה יתפכחו ויתנו מענקים של מחיר מטרה, או מחיר למשתכן רק בפריפריות, לא במודיעין, לא בראשון ולא באשדוד. בכל המקומות הללו שיוציאו מכרזים במחירי שוק חופשי, שישלמו כמה שיותר יקר. הכסף שייכנס יסבסד את הפריפריה. כך, לא יהיה סיפור של אדם שקנה דירה מוזלת במודיעין ועושה ביזנס".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully