וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכינו פופקורן: הקרב על יד התשעה יוצא לדרך

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 17:14

ההכרעה עוברת לדיירים: לאחר שעיריית הרצליה חזרה בה והודיעה שתקדם את ההתחדשות שכונת יד התשעה בעיר - איזו חברה תבצע את פרויקט ההתחדשות הענק הכולל בנייה של אלפי דירות חדשות?

מראה מהאוויר של העיר הרצליה. ShutterStock
מראה מהאוויר של העיר הרצליה/ShutterStock

הקרב על תושבי שכונת יד התשעה בהרצליה יוצא לדרך: במסגרת הסכם פשרה שהגיעה עיריית הרצליה עם החברות י.ח דימרי ו-NBS, שקידמו את התכנון במתחם יד התשעה בהרצליה מאז 2016, הוחלט להחזיר את ההחלטה להכרעת התושבים.

בשלב זה, מספר חברות פועלות כדי לזכות בפינוי מתחם התחדשות עירונית ענק ומשמעותי באחת הערים היקרות בארץ - הכולל פינוי של כ-1,400 דירות ישנות המיועדות להריסה ובנייה של אלפי דירות חדשות תמורתן.

אז איזו חברה תיקח את המתחם הענק? בינתיים, חברת הכשרת הישוב, שמבטיחה לדיירים תוספת תמורה של עד 30 מ"ר לדירה - מדווחת כי עד כה (24.1.2023) החתימה 40 בניינים במתחם - והיא ממשיכה במסע ההחתמות בכל מרצה.

סיפורה של יד התשעה

שכונת יד התשעה ממוקמת בצפון מזרח העיר, וגובלת בכביש 531 המפריד בין הרצליה לרעננה. בשכונה ישנם היום כ-1,400 בתי אב. במשך שנים ניסו בעלי הדירות בשכונה לקדם פינוי בינוי במקום, אך הניסיונות לא צלחו בשל סיבות שונות.

בינואר 2016 חלה התקדמות, והחברות דמרי ו- NBS נבחרו במסגרת קול קורא שפרסמה עיריית הרצליה ליזמים, לתכנון וביצוע פרויקט התחדשות עירונית בשכונה, ובמסגרתו נחתם הסכם בין החברות לעירייה.

בחודש אפריל 2021, הודיעה העירייה לחברות על ביטול ההסכם, בין היתר בטענה כי ההליך של החברות לא זכה לשיתוף פעולה מול הדיירים.

עקב כך, פנו החברות לערכאות, ובמהלך השנה וחצי האחרונות ניהלו הליך של גישור מול העירייה, שהחליטה בשבוע שעבר (17 בינואר 2023) כי התוכנית לבנייה אלפי דירות במתחם תקודם בשיתוף העירייה והרשות להתחדשות עירונית, ואילו ההחלטה מי יקדם את הפרויקט בפועל - תועבר להכרעת התושבים, כאמור. נכון להיום י.ח דמרי ו-NBS ממשיכות להחתים דיירים במתחם.

התחרות טובה לתושבים: התמורה גדלה

גם חברת הכשרת הישוב רשמה לאחרונה הישג, כאשר בעקבות עתירה שהגישה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה, הודיעה האחרונה על החלטתה להחריג את שכונת יד התשעה ממסמך מדיניות הנוגע לנושא התמורות, אותן זכאים הדיירים לקבל בפרויקטים של פינוי בינוי היוצאים לפועל בעיר. מההחלטה עולה, כי חברות נדל"ן המקדמות פרויקטים בשכונה יוכלו לזכות את הדיירים בתוספת נאה של עד 30 מ"ר לדירה.

כאמור, ההחלטה ניתנה על רקע עתירה שהגישה הכשרת הישוב נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה שקבעה, כי מסמך מדיניות העיריה בנושא פרויקטים של התחדשות עירונית יחול על כל העיר, ובכלל זה על שכונת יד התשעה.

המסמך קבע כי התמורות לדיירים יעמדו על 12 מ"ר לדירה, זאת בניגוד למדיניות קודמת שקבעה תמורה של עד 34 מ"ר לדירה בשכונת יד התשעה. לאחרונה, כאמור, חזרה בה הוועדה המקומית מהחלטה זו, וקבעה כי מסמך המדיניות לא יחולו על מתחמי פינוי בינוי ברחבי העיר שמספר הדירות הקיים עולה על 500.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נדל"ן בהרצליה. ראובן קסטרו
קרקע המיועדת לבנייה בעיר הרצליה/ראובן קסטרו

אלכס מריאש, מנכ"ל חברת הכשרת הישוב, מסר בתגובה, "כעת חברת הכשרת הישוב שניהלה מול הדיירים מו"מ למתן תמורות של עד 30 מ"ר תוכל לממש את התחייבויותיה. מדובר בהחלטה משמעותית ביותר שכן נכון להיום המגמה הרווחת, בהתאם למדיניות הרשות להתחדשות עירונית, קובעת כי סך תמורות שינתנו בפרויקט של התחדשות עירונית יעמוד על 12 מ"ר בלבד לדירה. המקום היחיד שיש החרגה בעניין זה הוא בעיר ירושלים, שם ניתנת תמורה בהיקף של עד 25 מ"ר לדירה, וכעת גם שכונות נוספות בהרצליה, ובכלל זה יד התשעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully