וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיר הצפופה בישראל: הקלות באישורי בניה על גג בית מגורים

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 11:46

בשורה לתושבי בני ברק: הועדה המחוזית תל אביב אישרה את הצעת העירייה להרחבת אישור תוספות בניית גג בעיר עד 60 מ"ר. נכון לעכשיו, בני ברק היא העיר היחידה במחוז שתהנה מהקלה זו

נדל"ן בגוש דן 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
בני ברק: העיר הצפופה בישראל - מספר הנפשות למ"ר כפול מהממוצע הארצי/ראובן קסטרו

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב מעדכנת היום (ג') כי היא מאשרת את תכנית עיריית בני ברק להרחבת אישורי בניה על גג בית מגורים לשטח של עד 60 מ"ר, בנוסף לשטח סוכה של עד 8 מ"ר, להקמה במפלס שמתחת לקומת הגג.

התכנית המחודשת משנה את המצב התכנוני הקיים כיום, המאפשר לבנות חדרי גג, לרבות סוכה, בשטח של 40 מ"ר בלבד.

מציאות זו הגבילה את מימוש השימוש בשטחי קומת הגג ברחבי העיר, דבר המשמעותי במיוחד למשפחות המתמודדות עם מצוקת מקום - ובאופן כללי לעיר בה מספר הנפשות למ"ר כפול מהממוצע הארצי.

ואכן, לאחר אישור הצעת ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין, אושרה ההצעה בוועדת המשנה העירונית והועברה לוועדה המחוזית תל אביב, שכאמור אישרה את התכנית. נכון לעכשיו, בני ברק היא העיר היחידה במחוז שתהנה מהקלה זו.

הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ ראש העיר, בני ברק וראש אגף הנדסה. ראובן קסטרו
ראש העיר בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין/ראובן קסטרו

ההצעה, שתיכנס לתוקף עם פרסומה ברשויות בעוד 15 יום, מהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר, כשהיא מוסיפה נדבך נוסף בהקלה על צפיפות המגורים. יצוין כי לאחר שהתכנית תכנס לתוקף, עשוי לחול בגינה חיוב בהיטל השבחה על בעלי נכסים שיבצעו עסקאות או יממשו זכויות על פי התכנית החדשה.

ראש העיר בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, אמר עם אישור התכנית: "לצד תנופת הפיתוח ומהפכת הבינוי המדהימה של אלפי יחידות דיור בצפון העיר, בני ברק עשתה היום צעד משמעותי נוסף למען איכות החיים של תושביה כשבתום תקופת עבודה יסודית ומאומצת, אני שמח ומברך על אישור הרחבת הבינוי בקומות הגג ברחבי העיר, תכנית שאושרה בוועדה המחוזית ומהווה פריצת דרך בעיר הצפופה בישראל. בני ברק הראשונה באזור לחולל שינוי בתחום זה, כשהיא מגלה יצירתיות ואחריות למען תושבי העיר הזכאים לכל מאמץ בכדי ליהנות מאיכות חיים ראויה יותר במרחב מגורים ראוי ואפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully