וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר ברוב קולות: פארק התעשיות דלתון יורחב משמעותית

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 17:12

בשורה טובה לאזור הגליל וצפון הארץ: אושרה הגדלה של פארק התעשיות דלתון ב-310 דונם נוספים על ידי הועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון. הפארק מתאפיין במגוון רחב של שימושים ובתי עסק

אושרה הגדלה של פארק דלתון ב-310 דונם. צילום אוויר: נטיונל פוטוגרפיק/אבן צור תקשורת,
אושרה הגדלה של פארק דלתון ב-310 דונם/צילום אוויר: נטיונל פוטוגרפיק/אבן צור תקשורת

ההחלטה התקבלה ברוב קולות: הועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון מדווחת היום (ג') כי החליטה לאשר את הגדלת פארק התעשיות דלתון ב-310 דונם נוספים.

החלטת הועדה באה לאחר הצגת פרקים של תסקיר ההשפעה על הסביבה ושמיעת עורכי התכנית ומגישיה, נציגי הרשויות המקומיות, מנכ"ל פארק התעשיות דלתון, ולנוכח עמדת המשרד להגנת הסביבה.

על פי הועדה, חלופה זו מאזנת בין צורכי הפיתוח וההרחבה של פארק דלתון, המצטיין כפארק תעשיה מוצלח ומטופח התורם, בין השאר, לפיתוח ההתמחות האזורית בתעשיית היקבים וטיפוח חקלאות הכרמים והתעסוקה בצפון הארץ - לבין ערכי הטבע, הנוף והחקלאות הייחודיים שסביבו.

אושרה הגדלה של פארק דלתון ב-310 דונם. צילום אוויר: נטיונל פוטוגרפיק/אבן צור תקשורת,
אושרה הגדלה של פארק דלתון ב-310 דונם/צילום אוויר: נטיונל פוטוגרפיק/אבן צור תקשורת

כמו כן, הוועדה השתכנעה כי לנוכח קיומן וקידומן של עתודות שטח נרחבות לתעשייה בגליל המזרחי, מאפשרת חלופה זו שטח מספק להרחבתו של אזור התעשייה דלתון, הממוקם, כאמור בליבו של אזור בעל איכויות אקולוגיות ונופיות יוצאות דופן, תוך מיצוי יעיל של שטחים בתוך אזור התעסוקה הקיים.

בנוסף, הועדה מאמצת את הערותיו של המשרד להגנת הסביבה ומחליטה לאשר הכנת תב"ע. התכנית תתואם עם משרד הביטחון, וכן עם המשרד להגנת הסביבה שיגיש הנחיות בתסקיר השפעה על הסביבה.
עוד, נודע כי התהליך עד לאכלוס ובניה ימשך בין שנה לשנתיים.

מנכ"ל פארק דלתון, ללו וילנסקי, הביע את שביעות רצונו מההחלטה ואמר כי: "הגענו להישג הזה בזכות ארבעת ראשי הרשויות השותפות בפארק, יו"ר פארק דלתון, עמית סופר, בני בן מובחר, אליאס אליאס ושוקי אוחנה, שדחפו ולחצו להגדלת הפארק".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully