וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית הרצליה חזרה בה: פרויקט התחדשות הענק בעיר יקודם

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 10:51

אלפי יחידות דיור: עירית הרצליה חזרה בה מביטול ההסכם עם היזמים ושלחה השבוע מכתב לדיירי שכונת יד התשעה בעיר כי במסגרת הסכם פשרה שהושג, העירייה, החברות והרשות להתחדשות עירונית, ימשיכו בקידום הפרויקט

כשנה וחצי לאחר שביקשה עירית הרצליה לבטל את זכיית החברות היזמיות י.ח דמרי ו-NBS במכרז להקמת פרויקט התחדשות עירונית בשכונת יד התשעה בהרצליה - העירייה הודיעה השבוע כי חזרה בה מביטול ההסכם, והחברות דמרי ו-NBS ישובו לקדם את פרויקט הפינוי-בינוי הענק בהיקף של אלפי יחידות דיור.

במכתב ששלחה לתושבי השכונה הודיעה העיריה כי במסגרת הסכם פשרה שהושג בהליך גישור, ימשיכו החברות לקדם את הפרויקט. כמו כן, לאחר שהעירייה זכתה ב-קול קורא של הרשות להתחדשות עירונית, היא תקדם את תכנון השכונה ותפעל לקידום מהיר ויעיל של תכנית מפורטת - ובכך יקוצרו לוחות הזמנים וימנעו הפרעות נוספות.

החברות דמרי ו-NBS נבחרו בינואר 2016 - לאחר שהגישו מועמדות דרך קול קורא ליזמים שפרסמה עיריית הרצליה לתכנון וביצוע פרויקט התחדשות עירונית בשכונת יד התשעה (שביב) בצפון־מזרח העיר, כשבמסגרתו נחתם הסכם בין החברות לעירייה.

נדל"ן בהרצליה. ראובן קסטרו
נדל"ן בהרצליה/ראובן קסטרו

בחודש אפריל 2021, הודיעה העירייה לחברות על ביטול ההסכם, ועקב כך החברות, פנו לערכאות הדין ובמהלך השנה וחצי האחרונות ניהלו הליך של גישור בליווי עורכי דינן.

שכונת יד התשעה ממוקמת בצפון מזרח העיר, וגובלת בכביש 531 המפריד בין הרצליה לרעננה. בשכונה ישנם היום כ-1,400 בתי אב. במשך שנים ניסו בעלי הדירות בשכונה לקדם פינוי בינוי במקום, אך הניסיונות לא צלחו בשל סיבות שונות.

מהחברות נמסר: "אנו שמחים על התוצאה של הליך הגישור מול עירית הרצליה, במסגרתו הוחלט כי נמשיך לקדם את התכנית להקמת אלפי יחידות דיור חדשות, זאת בשיתוף עם העיריה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. לחברות דמרי ו-NBS ניסיון רב ומוכח בהקמה ומסירה של עשרות אלפי יחידות דיור בכל רחבי הארץ. אנו ממשיכות בהחתמת הדיירים במתחם, על מנת לקדם הקמת שכונת מגורים מודרנית ואיכותית לרווחת התושבים".

מעיריית הרצליה נמסר: "ההסכם שבו זכו בעבר החברות י.ח דמרי ו- NBS ישראל בוטל. הסכם גישור חדש קבע שעיריית הרצליה, יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, יתכננו את השכונה. עוד הוסכם כי החברות יעודכנו על התקדמות תהליכי התכנון ומעת לעת יוזמנו לישיבות תכנון עקרוניות בהן יוכלו להביע עמדותיהן והשגותיהן. עיריית הרצליה מדגישה כי התכנון יבוצע על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועל ידה, תוך קיום תהליכי שיתוף ציבור מול יזמים מול הקהילה ומול בעלי העניין. יובהר כי הבחירה ביזמים לביצוע הפרויקטים בשכונה תהיה נתונה בידי התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully