וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון חניון הברזל: דניה סיבוס תובעת מעיריית תל אביב 14.5 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 13.1.2023 / 10:10

כ-6 שנים לאחר קריסת חניון הברזל ברמת החייל, ושנתיים לאחר שהתיק נגדה נסגר, דניה סיבוס, יחד עם אפי נכסים, תובעת מעיריית תל אביב 14.5 מיליון שקל בגין נזקי קריסת החניון והנזקים שנגרמו בעקבותיו | בלעדי

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

מלחמה חדשה סביב קריסת חניון הברזל: החברות הקבלניות דניה סיבוס, ואפי נכסים, תובעות מעיריית תל אביב, 14.5 מיליון שקל, בגין נזקי קריסת החניון והנזקים שנגרמו בעקבותיו.

בנוסף, התובעות דורשות להורות לעירייה להאריך את חוזה החכירה של החברות לתקופה של 22.5 חודשים‎ - פרק זמן שבו נמנע להפעיל את החניון בשל התנהלותה הבלתי סבירה של העירייה, לטענת התובעות. ‎

"אירוע זה", לפי כתב התביעה, "שבעקבותיו הופסקו העבודות בפרויקט והתנהלה חקירת משטרה, גרמה למקים הוצאות עבור העסקת מומחים ועורכי דין, נשיאה בדמי השתתפות עצמית ועמלות בגין פוליסות ביטוח וכיו"ב כמו גם הוצאות תקורה".

תביעת החברות הקבלניות מגיעה כ-6 שנים לאחר האירוע, וכעבור חקירה ארוכה שנסגרה לפני כשנתיים, ובסופה הפרקליטות סגרה את התיק נגד חברת דניה סיבוס, שבנתה את החניון.

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

עוד, נטען בכתב התביעה, כי "התנהלותם הרשלנית והמפרה של המתכננים מטעם העירייה יחד עם המתכננים החיצוניים מטעם דניה, משרד מילר, שנבל, צחר ושות', הובילה לאירוע המצער של קריסת החניון, אשר כיום כבר אין מחלוקת שהוא נגרם כתוצאה מכשל תכנוני (ולא ביצועי). בנסיבות אלה, העירייה נושאת באחריות משותפת ועל כן עליה לשאת במחצית הנזקים שנגרמו למקים כתוצאה מאירוע הקריסה אשר הוביל לעצירת העבודות ולעיכובים משמעותיים בהשלמת הפרויקט".

"ואם בכך לא די, הרי שלאורך כל שנות הקמת הפרויקט, דרך אירוע קריסת החניון ובפרט בשלב שלאחריו, התנהלה העירייה באופן בלתי סביר בעליל - באיטיות ובסרבול בירוקרטיים שהתאפיינו בהחלטות קפריזיות וסותרות - תוך הפרת חובותיה בהתאם למסמכי המכרז וחוזה מכוח ההקמה, וכן הדין. התנהלות זו גרמה למקים לעיכובים רבים בלוחות הזמנים של הפרויקט, שהשיתו עליו עלויות עתק".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

נזכיר כי ב-5 בספטמבר 2016, במהלך השלמת עבודת בניית החניון וכשלושה שבועות לפני תאריך היעד של פתיחתו לציבור, התמוטטה תקרת החניון בעיצומן של העבודות, במה שהוגדר כאירוע רב נפגעים, תוך ניסיונות חילוץ של הלכודים תחת ההריסות באמצעות פיקוד העורף והרשות הארצית לכבאות והצלה.

ההתמוטטות אירעה בעומס של כשליש מהעומס שבו התקרה הייתה צריכה לעמוד על פי התקן. כתוצאה מכך נהרגו שישה פועלים ונפצעו 23 עובדים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully