וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח כפול: הפתרון לעיכוב המייגע במתן אישורי בניה ופיתוח?

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 19:17

בלעדי: יוצא לדרך מהלך אסטרטגי לשילוב האוכלוסייה הבדואית לצוות החופרים של רשות העתיקות, המבוסס כמעט כולו על עובדים פלסטינים. מהלך זה בין היתר יזרז אישורים מקדמיים לבניה ופיתוח שמתעכבים בזמן סגר בשטחים

עובדים בדואים בצוות החופרים של רשות העתיקות. מכון ריפמן,
עובדים בדואים בצוות החופרים של רשות העתיקות/מכון ריפמן

בשיחה שנערכה לאחרונה בין מנכ"ל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו, וחגי רזניק, ראש מכון ריפמן בנגב, סיכמו השניים על פיילוט לשילוב עובדים בדואים בעלי תעודות זהות כחולות בצוות החופרים של רשות העתיקות, המורכב כמעט כולו מעובדים פלסטינים בעלי היתר עבודה בישראל.

על פי הסיכום, ככל שיצלח הפיילוט, כח האדם יורחב כדי ליצור תמהיל נכון בין עובדים ישראלים ופלסטינים. כבר בימים אלו התחיל הפיילוט לעבוד באזור הפזורה הסמוכה לכביש 40.

כאמור, כח העבודה של החופרים ברשות העתיקות מבוסס כיום ברובו על עובדים פלסטינים, כך שבמצב של מתיחות ביטחונית או סגר, יתעכב גם ביצוע החפירות ולעיתים גם מתן האישורים.

כידוע, רשות העתיקות היא גורם סטטוטורי רב עוצמה, שכן מלבד עולמות התוכן של חפירה ושימור עתיקות, מהווה גם תנאי סף לעבודות פיתוח בכל רחבי ישראל. במסגרת פונקציה זו, לעיתים עד שלא יינתן אישור של רשות העתיקות על השטח - מתעכבות עבודות פיתוח משמעותיות באופן מייגע.

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן ומנכ"ל משרד השיכון לשעבר. צילום:  ששון תירם, אתר רשמי
חגי רזניק, ראש מכון ריפמן ומנכ"ל משרד השיכון לשעבר/אתר רשמי, צילום: ששון תירם

בנוסף, סוכם לבדוק גם עם מרכזי "ריאן דרום" לפיתוח תעסוקה לחברה הבדואית בדרום, השותפים בהוצאה לפועל של הפיילוט, וכן עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אפשרות להסבת אקדמאים לתחום הארכיאולוגיה.

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר, מסר: "בזכות מנהיגותו של אלי אסקוזידו, מנכ"ל רשות העתיקות, וסיוע של יאיר מעיין, ראש רשות הבדואים, הצלחנו להוציא לפועל פיילוט ראשון. אין לי ספק שמלבד קידום פרנסה מחוללת הכנסה וסיוע לרשות במהלך אסטרטגי משמעותי, מדובר גם בהישג חברתי מרשים של גוף ציבורי".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully