וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף הסביר את עצמו - והפתיע את מבקריו

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 19:36

הבוקר התקיים החלפת שרים במשרד הבינוי והשיכון, שבישר רשמית על כניסתו לתפקיד של שר הבינוי והשיכון החדש, ח"כ יצחק גולדקנופף. בראיון, הסביר השר את האמירה שעוררה סערה

נאחל לו בהצלחה: שר הבינוי והשיכון החדש, יצחק גולדקנופף. משרד הבינוי והשיכון,
נאחל לו בהצלחה: שר הבינוי והשיכון החדש, יצחק גולדקנופף/משרד הבינוי והשיכון

הבוקר (א', 1.1.2023) נכנס תפקידו באופן רשמי שר הבינוי והשיכון, ח"כ יצחק גולדקנופף. בטקס נכחו שר הבינוי והשיכון היוצא זאב אלקין, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מר אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל מר ינקי קווינט, מנכ"ל הרשות להתחדשות עירונית מר אלעזר במברגר, מנהלי החברות הממשלתיות ומנהלי ומנהלות משרד הבינוי והשיכון.

שר הבינוי והשיכון הנכנס, יצחק גולדקנופף, התייחס בדבריו לאמירה הבלתי נשכחת שעוררה סערה עוד טרם כניסתו לתפקיד: "לפני זמן מה, השתתפתי בוועידה והתייחסתי למצוקת הדיור. הזכרתי את הצעירים שגרים בחניונים ומחסנים, כפי שניתן לראות זאת בשכונות רבות בריכוזים חרדיים, ודיברתי על זוגות שמתגוררים ביחידות דיור מתחת לפני הקרקע. באותה ועידה, כשהתייחסתי לעובדה שאני מגיע לתפקיד נטול דעות קדומות, אמרתי כי 'אינני מכיר את משבר הדיור'. כמובן שהכוונה לא הייתה 'אין משבר', אלא שאני חדש בתפקיד ולכן אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור. אני תפילה ותקווה שבעזרת ה' ובעבודה קשה וכוחות משותפים, נוכל כולנו בסוף הקדנציה לומר 'איננו מכירים את משבר הדיור'...".

השר הנכנס, יצחק גולדקנופף, והשר היוצא, זאב אלקין. משרד הבינוי והשיכון,
השר הנכנס, יצחק גולדקנופף, והשר היוצא, זאב אלקין/משרד הבינוי והשיכון

עוד, התייחס גולדקנופף בטקס חילופי השרים לטענות מבקריו, לפיהן יעניק עדיפות לבנייה במגזר החרדי: "יש לנו חובה מיוחדת לחיילים משוחררים. בלתי מתקבל על הדעת שאלו המקדישים את מיטב שנותיהם למען ביטחונם של אזרחי ישראל, יעמדו כעניים בפתח בבואם להקים בית. יש לנו חובה לעמלי התורה, האברכים המסתפקים במועט ומבקשים קורת גג".

"יש לנו חובה לכל הזוגות הצעירים מכל המגזרים - ללא הבדל דת, גזע או השקפה. לא נהיה סקטוריאליים ולא מגזריים. בעיית הדיור משותפת לכולם ונפעל בעזרת השם לסייע לכולם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר השיכון והבינוי היוצא, זאב אלקין. משרד הבינוי והשיכון,
שר השיכון והבינוי היוצא, זאב אלקין/משרד הבינוי והשיכון

במהלך הטקס, קרא שר הבינוי והשיכון היוצא, זאב אלקין, לשר הנכנס, להמשיך בתכנית דירה בהנחה, ובאותו הקצב של הממשלה הקודמת: "אין סיבה שמדינת ישראל תתעשר מהעלייה במחירי הקרקע, שנובעת מהמחסור בדירות שהיא אחראית לו, לפחות חלקית. התכנון זה המדינה, השיווקים זה המדינה, כמות העובדים הזרים בתחום הבניה זה המדינה, היתרי בניה זה גם המדינה. לכן לא יכול להיות שכשיש מחסור, המדינה שנושאת באחריות הראשית היא גם זו שתרוויח כלכלית מעלייה במחירי הקרקע".

"לכן, התעקשנו שהכסף הזה חייב לחזור לציבור, לזוגות הצעירים, התעקשנו וניצחנו במאבקים שהיו סביב התקציב. ואכן, היום הקבלנים ניגשים למכרזים גם במרכז הארץ וגם בפריפריה ואחוז גדול של הדירות הולך לדירות בהנחה משמעותית על חשבון המדינה עבור הזוגות הצעירים. קצת פחות מ-30,000 משפחות קיבלו את הזכות הזאת השנה, ומהפרויקטים שהותנעו כבר לשנה הבאה אמורים להיות 45,000 דירות כאלה בשנת 2023. מאוד חשוב שהתוכנית הזאת לכל הציבורים ולכל המגזרים תימשך".

השר הנכנס, יצחק גולדקנופף ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן. משרד הבינוי והשיכון,
השר הנכנס, יצחק גולדקנופף ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן/משרד הבינוי והשיכון

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, בירך את השר הנכנס: "נפתח בברכתנו למשמרת הנכנסת, כבוד השר הנכנס ח"כ יצחק גולדקנופף, אני משוכנע ובטוח שכל אנשי המשרד הזה יקבלו אותך ואת צוותך בידיים פתוחות. כולנו רוצים בהצלחתך. אתה מקבל לידך משרד מקצועי, מסור, בעל עמדה ויוזמה. אני מודה לכל שותפינו מרמ"י, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, החברות הממשלתיות ועוד רבים".

עוד, אמר פרידמן, כי "בימים אלה אנו נמצאים בעיצומה של ההרשמה להגרלה הרביעית של תוכנית 'דירה בהנחה', בסופה כ-6,500 זכאים נוספים יצטרפו ל-21,000 זכאים שכבר זכו השנה, ויזכו בהזדמנות לרכוש דירה בהנחה משמעותית מהמדינה. אני יודע כי העבודה עוד רבה, אבל אני יכול לומר בבטחה שהתהליכים שעשינו וקידמנו בתקופה האחרונה יישאו פרי כבר בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully