וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-41 מיליון שקל: המדינה תסבסד התחדשות עירונית בלוד

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 12:03

חברת רוטשטיין היא הזוכה במכרז לפינוי בינוי במתחם שלמה המלך בלוד, להקמת 354 דירות ו-1,200 מ"ר למסחר, במקום כ-124 יח"ד קיימות. הרשות להתחדשות עירונית תעניק כ-41 מיליון שקל כדי להוציא את הפרויקט לפועל

מיכאל פישר בנייה. ShutterStock
המדינה תסבסד התחדשות עירונית בלוד/ShutterStock

חברת רוטשטיין מדווחת כי נבחרה להוביל פרויקט פינוי בינוי במתחם שלמה המלך בלוד. במתחם קיימות כ-124 דירות ישנות שייהרסו ובמקומן תבנה החברה כ-354 יח"ד למגורים וכ-1,200 מ"ר שטחי מסחר. החברה תפעל להחתמת בעלי הזכויות בפרויקט על הסכם התקשרות מפורט לשם הקמת הפרויקט.

במסגרת הפרויקט, קיבלה החברה אישור מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לקבלת מענק סבסוד בסך של כ-41 מיליון שקל בהתאם לתנאי המכרז, כדי לאפשר לפרויקט להיות רווחי.

סבסוד מצד המדינה מאפשר התקדמות של פרויקטי התחדשות עירונית גם באזורים בהם אין היתכנות כלכלית, אולם עד כה, כדי להוביל פרויקטים בפריפריה, פעלה המדינה בעיקר להענקת זכויות בניה במכפילים גבוהים מאד, אשר יוצרים עומסים גדולים על התשתיות בשכונה, ואף ניסתה לקדם חילופי קרקעות באזורי ביקוש, ללא הצלחה רבה.

איתי סמדר. רותם שביט,
איתי סמדר, סמנכ"ל התחדשות עירונית, חברת רוטשטיין/רותם שביט

לדברי איתי סמדר, סמנכ"ל התחדשות עירונית של רוטשטיין, "מדובר בהבעת אמון משמעותית הן מצד בעלי הדירות במתחם והן מצד הרשות להתחדשות עירונית שמסייעת בתכנון ובקידום הפרויקט כולל סבסוד ממשלתי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שיאפשר להקים דירות חדשות ולהקים תשתיות בשכונה עבור התושבים הוותיקים ודיירים חדשים. המדינה מבינה היטב את חשיבות ההתחדשות העירונית גם בשכונות בהן הפרויקטים לא כדאיים כלכלית לנוכח מחירי הקרקע הנמוכים בהן, ובזכות הסיוע יזמים יוכלו לקדם את הפרויקטים ולהקים שכונות חדשות בכל הארץ. החברה פעילה מאוד בהתחדשות עירונית בערים רבות, ובשנים הקרובות אנו צפויים לצאת בשיווק של אלפי יח"ד במספר פרויקטי פינוי בינוי".

הפרויקט קודם על-ידי בא כח הבעלים, עורך דין נועם בן-צבי, ממשרד עורכי הדין בן-צבי ושות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully