וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת העתיד תצא לדרך: הקרקע בהרצליה שוחררה, יש זוכה במכרז הענק

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 10:45

יחכרו 5.3 דונם בהרצליה ב-1.1 מיליארד שקל: מליסרון וקבוצת אביב הן הזוכות במכרז לבניית 733 יח"ד ושטחי מסחר במתחם קרית שחקים, זאת לאחר שהסכסוך בין העירייה לרמ"י סביב הקרקע הגיע לפשרה. איך תיראה השכונה? כל הפרטים בכתבה

הדמיה: הפרויקט של מליסרון-אביב יזום בקרית שחקים הרצליה. סטודיו 84,
הדמיה: הפרויקט של מליסרון-אביב יזום בקרית שחקים הרצליה/סטודיו 84

הושלמה עסקת הענק בהרצליה: חברת אביב ייזום, בבעלות משותפת של מליסרון וקבוצת אביב, מודיעה על זכייתה במכרז שפורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל לרכישת זכויות חכירה במקרקעין בשטח של כ-5.3 דונם, המצויים במתחם קריית שחקים בהרצליה, ומיועדים לבניית 733 יחידות דיור, כ-900 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה ו-2,640 מ"ר מבני ציבור.

זאת, לאחר שהושגה פשרה - בתום מאבק עיקש שהובילה עיריית הרצליה כנגד המכרז שפרסמה רמ"י על הקרקע, בשל החשש ממחסור במענה תחבורתי הולם.

במסגרת הפשרה, סיכמו הצדדים בין היתר על הקמת גשר מעל כביש 20 במימון רמ"י ומשרד האוצר, בנוסף להקמת כביש עוקף מערבי הנועד לחבר את שכונות דרום הרצליה וגליל ים לרמת השרון, בעלות כוללת של כ-145 מיליון שקל. העירייה, מצידה, תדאג למימון וביצוע של דרך תת-קרקעית במתחם השכונה העתידית, קריית שחקים.

"שכונת העתיד של הרצליה"

על פי התכנית שאושרה להפקדה ב-2019, מתחם שכונת 'קרית שחקים' בהרצליה משתרע על שטח של כ-180 דונמים, בין שדרות שבעת הכוכבים, מסילת הרכבת ורחוב בן ציון מלכיאלי. במסגרת התוכנית, יוקמו שבעה מגדלים בני 60-22 קומות וכ-1,650 יח"ד, ויוקצו 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם לשטחים ציבורים פתוחים וכ-6,600 מ"ר נוספים עבור מעונות יום וגני ילדים.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון, מברך על הזכייה במכרז: "זהו מכרז משמעותי מאוד בהיקף ובאיכות, שאנו זוכים בו באמצעות החברה המשותפת "אביב ייזום", אשר ישקף את הסטנדרט הביצועי הגבוה שלנו בתחום הדיור. הפרויקט נמצא במיקום אטרקטיבי מאוד בהרצליה, הנהנה מנגישות תחבורתית מקסימלית וצפוי להפוך לנקודת ציון אייקונית בתוך שכונת העתיד של הרצליה. עסקה זו מהווה המשך של יישום האסטרטגיה של מליסרון להתמקד במיקומים מרכזיים ומבוקשים, Prime locations, שם נוכל לתת ערך מוסף".

דפנה הר לב, מנכ"לית אביב ייזום. סיון פרג,
דפנה הר לב, מנכ"לית אביב ייזום/סיון פרג

דורון אביב, יו"ר משותף אביב ייזום, ודפנה הר לב, מנכ"לית אביב ייזום: "מיד כששמענו על המכרז, סימנו את הפרויקט כיעד אסטרטגי בשל מיקומו, גודלו ותכנונו. פרויקט קריית שחקים הינו הפרויקט המשמעותי ביותר בכניסה לעיר הרצליה ומהווה את הרובע החדש של העיר. תכנית שחקים הינה תכנית אורבנית פורצת דרך לשכונה מודרנית של עירוב שימושים לצד פתרון תחבורתי תת קרקעי. הטרמינל התחבורתי המתוכנן יכיל את אמצעי התחבורה השונים לרבות רכבת ישראל, הקו הירוק, תחבורה ציבורית וחניון לבאי הטרמינל".

דורון אביב, יו"ר משותף אביב יזום. יונתן בלום,
דורון אביב, יו"ר משותף אביב יזום/יונתן בלום

"התכנית תהווה ציר ירוק מטרופוליני שמייצר חיבור בין פארק הרצליה והפארק הדרומי (גליל ים) לבין שכונות המגורים ממערב. הזכייה במכרז הינה חלק מאסטרטגיית החברה והמשכיות להקמת פרויקטים מורכבים ופורצי דרך. מחיר ההצעה משקף את מחירי השוק הנוכחיים שהינם נמוכים מעסקאות שבוצעו לפני כשנה, ופארק שחקים הוא המשך ההצלחה של הרצליה הילס וגליל ים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully