וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובע מגורים חדש בקרית שמונה: אלפי דירות לצד 2 נחלים

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 16:27

תכנית רובע נחלים במזרח קרית שמונה, בהובלה ותכנון של רשות מקרקעי ישראל, עתידה לכלול למעלה מ-1,000 דונם, כ-3,500 דירות, שטחי מסחר ו-2 נחלים החוצים את הרובע ומשלבים בין טבע ועיר

העיר קרית שמונה. גלור תכנון ואדריכלות בע"מ,
קרית שמונה: רשות מקרקעי ישראל מתכננת רובע מגורים בחדש במזרח העיר/גלור תכנון ואדריכלות בע"מ

רשות מקרקעי ישראל מכריזה היום (ב') כי היא מובילה תכנון של רובע מגורים חדש במזרח העיר קרית שמונה - שיקבל את השם 'רובע נחלים', אשר מעיד על 2 נחלים שיחצו את הרובע וישלבו בין טבע ועיר.

מדובר בתכנית חדשה שתמוקם בשטחים שממזרח לשטח הבנוי בתוך התחום המוניציפלי של קרית שמונה, ותתפרש על שטח של למעלה מ-1,000 דונם, לשימושים מעורבים של מגורים, תעסוקה ומסחר, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים משמעותיים, בהם 2 הנחלים.

התכנית שרשות מקרקעי ישראל יוזמת, בשיתוף עם עיריית קרית שמונה, תכלול רובע מגורים בן כ-3,500 יח"ד בתמהיל דיור וצפיפות מגוונים שיתאימו לצרכי העיר הנוכחיים והעתידיים, ותכלול רחובות עם חזית מסחרית. בנוסף, מתוכנן בשכונה שטח לתעשייה, תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-350,000 מ"ר, ועוד שטחים משמעותיים עבור מבני ציבור שיעמדו לרשות דיירי הרובע ותושבי העיר כולה.

נחל עיון מפל התנור. ראמזי באדרן, רשות הטבע והגנים
נחל עיון: עובר בשטח התוכנית/רשות הטבע והגנים, ראמזי באדרן

כאמור, התוכנית תשלב ערכי טבע בתוך העיר וכוללת גם שטחים פתוחים משמעותיים, בהם תשולב התחדשות נחל עיון והתעלה המערבית, שני ערוצי מים שיחצו את הרובע ויהוו פנינת טבע בלב הרובע.

בעבר הוסטה זרימת נחל עיון, הזורם לאורך כל השנה, מהנתיב העובר בשטח התוכנית וכעת צפוי שיקום וחידוש הזרימה בנתיב זה. בנוסף, תשולב התעלה המערבית בתכנון הרובע ותהיה נגישה גם היא לציבור, כך ששני הנחלים ישמשו כטבע עירוני בעל ערכי נופי גבוה.

כמו כן, לאלו עתידים להתווסף שבילי הולכי רגל ורכיבה על אופניים, שיאפשרו נגישות ללא רכב בכל חלקי הרובע.

במסגרת התכנון שאושר ע"י ועדת הרשאות ברמ"י, יועבר תקציב ייעודי לחברה מתכננת ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ, אדריכל דודי גלור.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"אנשים מאמינים בקריית שמונה"

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "תוכנית זאת תוביל לתנופה משמעותית בקרית שמונה, שכן היא מציעה אלפי יח"ד בתמהיל מגוון, בסמוך לתחנת רכבת המתוכננת מדרום למתחם שתחבר את העיר למרכז, לצד כלל השירותים והתשתיות הנדרשים, שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים, ושילוב של טבע ועיר עם ערך נופי ואשר מעודד אורח חיים בריא עם חשיבה שנים קדימה".

עידית הוברמן, מתכננת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל: "רובע הנחלים יביא את הבשורה לעיר ויוסיף נתח משמעותי של יחידות דיור, שטחי תעסוקה תוך שילוב של הנחלים כשצ"פים פתוחים לכלל הציבור. התכנית נשענת על מספר מסמכים שקודמו על ידי העיריה והיוו כמסגרת תכנונית רחבה: מסמך המדיניות של לשכת התכנון, מסמך אסטרטגיה שערכה פרופ' טלי חתוקה ותכנית אסטרטגית לשיקום אגני נחל עיון ונחל עין זהב בה זכתה העיר בתחרות של קרן יד הנדיב. חזון העיר מיושם בתכנית שמקודמת כיום על ידי רשות מקרקעי ישראל".

ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן: "קריית שמונה היא הלב העירוני של הגליל. אנו מקדמים תכנון להרחבת העיר לצד קידום ההתחדשות העירונית, במטרה לעמוד בביקושי הדיור הצפויים עם צמיחת העיר. כבר היום על כל מגרש מגורים שמשווק ישנה רשימת המתנה ארוכה. גם במגרשי תיירות, מסחר ותעסוקה אנו רואים ביקושים מפתיעים מאוד. אנשים מאמינים בקריית שמונה וזו ההצלחה הגדולה שלנו. תחנת הרכבת המתוכננת, הקמת אוניברסיטת הגליל, הקמת מכון מזון לאומי וצמיחת תחום הפוד-טק הם רק חלק מההזדמנויות שפוקדות את קריית שמונה והגליל".

עוד, אומר שטרן, "התוכנית המקודמות תובילו לתנופה משמעותית בעיר ובאזור, שכן היא מציעה אלפי יח"ד בתמהיל מגוון, בסמוך לתחנת הרכבת המתוכננת מדרום למתחם שתחבר את העיר למרכז, לצד כלל השירותים והתשתיות הנדרשים, שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים. התכנון שם את הטבע והנחלים במרכזו ומציע סביבת חיים איכותית. התוכניות נמצאות בשלבי תכנון ראשונים ואנו מקווים לראות שיווקים בשנים הקרובות. קריית שמונה היא הדבר הבא במדינת ישראל, מי שישכיל לזהות את ההזדמנויות ולהשקיע בה כיום, ייהנה מפירות ההשקעה בעתיד הלא רחוק".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully