וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול? העירייה הציבה מאות מצלמות בכל שכונה בעיר

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 12:59

מאות מצלמות אבטחה הוצבו בתוך שכונות המגורים והרחובות בנוף הגליל, וכעת - "אין פינה בנוף שאינה מצולמת 24/7". המצלמות הוצבו במסגרת תכנית שיזם ראש העיר לשם הגברת תחושת הביטחון האישי של התושבים

מצלמת מעקב. REST
"אין פינה בנוף שאינה מצולמת 24/7"/REST

חריגה בנוף: ברוב ערי ישראל מוצבות מצלמות אבטחה בכניסות לעיר, במרכזים המסחריים ובצמתים המרכזיים במרחב הציבורי. בשל העלויות הגבוהות של המצלמות וההוצאות הכרוכות בהפעלתן, מעטות הרשויות שמציבות מצלמות בשכונות המגורים וגם אלה שכן, מתמקדות בשכונות מסוימות על פי הצרכים ולא בכל המרחב העירוני.

עיריית נוף הגליל ככל הנראה הראשונה שפורצת את תקרת העדשה - ומציבה מצלמות בכל שכונות המגורים בעיר. הצבת המצלמות בשכונות בוצעה בחודש האחרון במסגרת תכנית חדשה שיזם ראש העיר, רונן פלוט.

התכנית, "100% ביטחון בנוף", הביאה להצבתם של לא פחות מ-300 מצלמות בכל שכונות המגורים בעיר, כאשר כל אחת מהן משדרת 24/7 למסכים הנצפים במוקד ייעודי חדש שהוקם על ידי העירייה בשיתוף המשרד לביטחון פנים.

"ברחובות העיר הצבנו מצלמות LPR בעלות יכולת טכנולוגית גבוהה עד לזיהוי מספר הרישוי של הרכב, אלה מצלמות שבדרך כלל מוצבות בכניסות לחניונים חכמים", הסביר מנכ"ל העירייה, עדי מלכה, וציין כי 300 המצלמות החדשות ברחובות מצטרפות ל-230 המצלמות הפועלות במרכזי העיר, "כך שבסך הכל אין פינה בנוף שאיננה מצולמת 24/7 ".

העיר הבטוחה בישראל

לדברי העירייה, רישות הרחובות נועד להגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים ולהרתיע פורעי חוק למיניהם.

על פי נתוני המשטרה לשנת 2022, נכון להיום היקף הפשיעה בנוף הגליל הוא הנמוך בצפון. מפקד מחוז הצפון, ניצב שוקי חתואכה, הצהיר בטקס חילופי מפקדי התחנה בעיר שהתקיים לפני כשבועיים כי "נוף הגליל היא העיר הכי בטוחה במדינת ישראל ובעולם המערבי כולו".

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, טוען כי לאור המציאות האלימה במדינת ישראל בפתחה של שנת 2023, מצלמות האבטחה בשכונות המגורים הפכו מוצר בסיסי בסל השירותים העירוניים לתושב: "חובתנו לעשות כל מה שצריך על מנת להגביר את תחושת הביטחון של התושבים בכל רגע נתון, בכל פינה בנוף. המציאות במדינת ישראל מראה כי אירועי אלימות ופשיעה מתרחשים גם בקרבת שכונות מגורים ולא רק במקומות מרכזיים, כך שבהחלט יש צורך בהגברת האבטחה בשכונות".

עוד, ראש העיר ציין כי המצלמות הן חלק קטן ממערך אבטחה עירוני מוגבר הפועל כמו יחידת עילית בצה"ל ומוכיח את עצמו בנתוני הביטחון בעיר: "השיטור העירוני בנוף הגליל כולל פקחים יוצאי יחידות קרביות בצה"ל, שעוברים הכשרה ואימונים במסגרת פעילות מבצעית כמו ביחידה מובחרת. השיטור קיבל השנה את הציון הגבוה ביותר 100 בדירוג המשרד לביטחון פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully