וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחנת מטרו בתוך בית החולים תסכן חיי אדם"

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 16:53

בית חולים בלינסון בפתח תקווה מתנגד להקמת תחנת מטרו בתחומו, מתוך חשש לתפקודו התקין במהלך עבודות הבנייה וסיכון חיי אדם; ביהמ"ש העליון דורש מהמדינה הסברים

מטרו תל אביב. -, אתר רשמי
עתירות לשינוי מתווה קו המטרו M3 במטרופולין גוש דן/אתר רשמי, -

בית המשפט העליון קבע כי על חברת נת"ע הממשלתית, האחראית על תכנון פרויקט המטרו בגוש דן, להסביר מדוע החליטה שקו M3 יעבור בתחום בית החולים בילינסון, תוך התעלמות מאזהרות בית החולים לגבי השלכות הפרויקט - ומבלי לבחון את עמדתו המקצועית של משרד הבריאות למיקום התחנה ועבודות הביצוע, והשפעתם על תפקוד בית החולים.

נזכיר כי התכנית להקמת קו המטרו M3 במטרופולין גוש דן אושרה בחודש יוני האחרון בהחלטת ועדת שרים לענייני פנים. עם אישור ההחלטה, הוגשו עתירות של עיריית פתח תקווה, וכן תושבי שכונת נווה עוז בעיר, שביקשו לשנות את תוואי התחנה ולבחון חלופות אחרות בתוואי דרך רבין.

העתירות דנות בכך שהתכנון נעשה בצורה שאינה יסודית ואינה מקיפה. לטענת העותרים, לא הונחו בפני החוקרת, ועדת המשנה, הות"ל והממשלה - כלל החלופות וההשלכות לצורך אישור התוואי שאושר, לא נבחנו חלופות לתוואי הפוגע, כאשר השיקול היחיד שנבחן הוא של הנגשת שירותי הבריאות, ומכאן הוחלט על הקמת התחנה בפתח בית החולים בלינסון.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בית חולים בלינסון: חשש כי העבודות ישפיעו על תפקוד בית החולים/ראובן קסטרו

חשש בית החולים הוא ממה שעלול להתרחש בתקופת ההקמה - ההשפעה על תפקוד בית החולים, השפעת הרעידות על המכשור הרפואי, רעש וזיהום, וכן איך תהיה התנועה לבית החולים.

כמו כן, עם העתירות, הוגשו והוצעו חלופות, תוך מתן חלופות המקובלות בחו"ל והבאת חוות דעת מומחים, במטרה לשנות את תוואי הרכבת במעט, כשהעיקר הוא העתקת תחנת המטרו, המתוכננת לעבור במתחם בית החולים, לתוואי שנמצא כ-200 מטר מבית החולים, וישמור על הנגישות הרצויה לבית החולים.

בית החולים בלינסון אמנם לא הגיש עתירה אך הצטרף כמשיב לשתי העתירות המוזכרות לעיל, ואף קיבל את החלופות שהוצעו על ידי התושבים ועיריית פתח תקווה, שכן מדובר במרחב שנאמד, כאמור, בכ-200 מטרים מבית החולים ויאפשר את המשך תפקודו הרציף. המדינה, מנגד, דחתה את העתירות וטענה כי לא נפל פגם בתכנון.

יודגש כי בית חולים בלינסון היה מעורב בתכנון, כאשר בהתחלה הציעו לשים את התחנה במקום אחר ואז מסיבות שאינן ברורות שונה התוואי ואושר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בקשות העותרים - שינוי מתווה המטרו

תוואי המטרו שאושר הוא תוואי המנהרה שמחבר בין תחנת "כפר גנים" מדרום ותחנת "בלינסון" מצפון ועתיד לעבור תחת שכונת נווה עוז ובית חולים בלינסון. התוואי סוטה לכיוון מזרח בצומת הרחובות יצחק רבין/חייקה גרוסמן מתחת לשכונת נווה עוז, עובר מתחת לרחוב אורן אבי וממשיך מתחת לרחוב אמסטרדם.

בנוסף להעברתה של תחנת המטרו מתחומה של בית החולים, עיריית פתח תקווה מבקשת בעתירות לבחון חלופות אחרות בתוואי דרך רבין - בין השאר העדיפה העירייה להקים תחנה בסמוך לאזור התעסוקה המתוכנן ברמת סיב ועל ידי כך להביא לשני דברים עיקריים: מניעת עיקול בקו, מניעת מעבר מבנים בשכונת נווה עוז וקשיים במעבר הקו דרך בית החולים.

עתירת התושבים מתמקדת במעבר תוואי המנהרות המוביל לתחנת בילינסון תחת בתיהם, תוך שהם מתייחסים לשלוש חלופות, שאחת מהן היא חלופת דרך רבין. העותרים הציעו גם את חלופת דנמרק (ניתן לראות בעתירה) ואת חלופת סורוקה.

את קבוצת תושבי נווה עוז ייצגו עוה"ד איל מאמו, דנה פריד וגל חמו גולדנברג ממשרד אגמון ושות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully