וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנופת ההשכרה לטווח ארוך ממשיכה: הושלמו שני מכרזים נוספים

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 15:40

החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום על השלמתם המוצלחת של שני מכרזים להשכרה ארוכת טווח, במסגרתם יוקמו שני פרויקטים עם כ-300 דירות המיועדות להשכרה

הדמיה: השכונה החדשה, דרום תל השומר. איוולב מדיה,
הפרויקט בשכונת דרום תל השומר ברמת גן: 10 שנים עם שכר דירה ידוע מראש/איוולב מדיה

החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום על השלמתם המוצלחת של שני מכרזים להשכרה ארוכת טווח.

הזכייה הראשונה היא של חברת אקרו, במכרז להקמת פרויקט לשכירות ארוכת טווח ברמת גן. חברת אקרו תשלם על הקרקע כ- 204 מיליון שקל, כולל עלויות פיתוח. הפרויקט יכלול 209 יח"ד בבניינים בני 15 קומות למטרת השכרה ארוכת טווח למשך 20 שנה, וכ- 750 מ"ר מסחר.

בכך, מסמנת אקרו מנוע צמיחה אסטרטגי נוסף בפעילותה ונכנסת לתחום ההשכרה לטווח ארוך, זאת לאחר בחינה מעמיקה של התחום. מדובר בפרויקט הראשון של חברת אקרו במסגרת דירה להשכיר.

זכיה נוספת במסגרת דירה להשכיר היא של חברת שגראוי, שזכתה במכרז בכרמיאל הכולל 91 יח"ד להשכרה ל-15 שנה, בבניינים של עד חמש קומות בתמהיל של 3-5 חדרים. היזם ישלם על הקרקע כ- 17 מיליון שקל, כולל עלויות פיתוח.

זהו הפרויקט השני של שגראוי במסגרת מכרזי דירה להשכיר, לאחר שבשנה החולפת זכתה החברה במכרז להקמת פרויקט בשכונת התבור בנוף הגליל להקמת 276 יח"ד.

הפרויקט ברמת גן: בשכונת דרום תל השומר החדשה

הפרויקט שיוקם ברמת גן, של חברת אקרו, מתפרס על שטח של כ-26,000 מ"ר והנו חלק משכונה חדשה, גדולה ומתפתחת, המשתרעת על שטח של כ-560 דונם, הידועה בשם דרום תל השומר מתחם (תמ"ל 1023), שאושרה על ידי הוותמ"ל בסוף 2017.

התוכנית ממוקמת מצפון לדרך מס' 461, מדרום למרכז הרפואי שיבא תל השומר וממערב לדרך מוטה גור, על התוואי של הקו הסגול של הרכבת הקלה. על פי מסמכי התוכנית, בכל שטח המתחם מוצעת בנייה של 3,050 יח"ד למגורים.

המתחם שאותו תקים קבוצת אקרו, ויכלול 209 יח"ד, מאופיין בבנייה רוויה של מבנים בגובה 13-15 קומות. תמהיל הדירות מגוון וכולל 2, 3 ו-4 חדרים. החברה מחויבת להעמיד את הדירות להשכרה למשך 20 שנה רצופות לפחות.

על פי תנאי המכרז, חצי מהדירות יושכרו לזכאי משרדי הבינוי במחיר מפוקח, אשר נמוך ממחיר השוק ב-20%. המחצית השנייה של הדירות תושכר במחירי השוק. השוכרים נהנים מחוזה שכירות ארוך טווח למשך עשר שנים עם שכר דירה ידוע מראש.

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר. דורון לצטר,
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר/דורון לצטר

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר: "אני מברכת את אקרו על הצטרפותה לשורה ארוכה מאוד של יזמים שלוקחים חלק בהקמת פרויקטי שכירות ארוכת דווח במודל דירה להשכיר. השלמתם בהצלחה של המכרזים ברמת גן ובכרמיאל מבטאת את אמון ציבור היזמים בשוק הדיור להשכרה ארוכת טווח. בשנתיים האחרונות דירה להשכיר נמצאת בתנופת שיווקים חסרת תקדים, כשב-2021 שיווקה החברה 6,550 יחידות דיור, ועד סוף שנת 2022 אנחנו צפויים להגיע לשיא חדש של שיווקים. נמשיך לפעול לביסוס ומיסוד שוק השכירות ארוכת הטווח בישראל ולייצר למשקי הבית הגרים בשכירות אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות".

יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "ברכות לאקרו על זכייתה במכרז במסגרתו בשכונה האיכותית בלב אזור הביקוש יבנו מאות דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח שתיתן הזדמנות חשובה ונדרשת למשפחות וצעירים שאין בבעלותם דירה, תושבי המרכז המבקשים להתגורר בשכירות בסמוך למקום עבודתם או למערכות החינוך של ילדיהם, או משפחתם. אין ספק שמכרזים מסוג זה, מסייעים רבות ויוצרים הזדמנויות והיצע חדשים לדיור להשכרה".

זיו יעקובי, מנכ"ל קבוצת אקרו: "אנו שמחים להודיע היום על עסקה שמהווה אבן דרך חשובה בפעילות הקבוצה ומבשרת על כניסתנו לענף הדיור למגורים להשכרה. זהו שוק שהולך ומתפתח בישראל ובערים מרכזיות בעולם, בין היתר על רקע העלייה במחירי הדיור לצד מחסור משמעותי בקרקעות באזורי הביקוש וצורך מהותי וחיוני של היצע של דיור להשכרה איכותי לטווח ארוך. אנו מאמינים כי הניסיון הרב שצברנו בתכנון פרויקטים מורכבים הכוללים עירוב שימושים, יסייע לנו לפתח פעילות נוספת אשר תהווה מנוע צמיחה עם פוטנציאל רב ובכוונתנו להמשיך לאתר ולבחון עסקאות נוספות בתחום."

זיו יעקובי, מנכ"ל ודירקטור קבוצת אקרו. אלכס פרגמנט,
זיו יעקובי, מנכ"ל ודירקטור קבוצת אקרו/אלכס פרגמנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully