וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה נאבקה - הניצחון שייך לצעירים: "נעשה פה צדק היסטורי"

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 10:45

הותמ"ל אישר את תוכנית 'קריית הצעירים' בצפון מזרח כפר סבא, ודחתה את התנגדויות המושבים השכנים; התכנית כוללת הקמת אלפי דירות במחיר מופחת ודירות לשכירות ארוכת טווח. מזכ"ל האיחוד החקלאי בתגובה: "מדובר בהחלטה תמוהה ומנותקת"

הדמיה: 'קרית הצעירים' בכפר סבא. קורין אדריכלים,
הדמיה: כך תיראה 'קרית הצעירים' החדשה בצפון מזרח כפר סבא/קורין אדריכלים

צעד גדול במאבק ביוקר הדירות בכפר סבא: הותמ"ל דחתה את טענות המושבים השכנים ואישרה את תוכנית 'קריית הצעירים' בצפון מזרח העיר - להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת 4,140 יחידות דיור במחיר מופחת ודיור להשכרה ארוכת טווח.

כחלק מהתמודדות עם משבר הדיור בישראל, החליטה עיריית כפר סבא לקדם את תוכנית "קריית הצעירים" בצפון מזרח העיר, (תמ"ל 1088) יחד עם רשות מקרקעי ישראל. מדובר בשכונת מגורים חדשה הצפויה לכלול כ-3,300 יח"ד, 427 יחידות מעונות סטודנטים כ-400 יחידות דיור מוגן, לצד היקף של כ-80,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר.

במסגרת התוכנית, התחייבה העירייה לשים דגש על דיור בר השגה לזוגות הצעירים במחיר מופחת, דירות שיופנו לשכירות ארוכת טווח, וכל זאת תוך שמירה על השטחים הירוקים, הקמת טיילת עירונית ירוקה, שימור יער אוסישקין ועוד.

בנוסף, פתרון לבעיית הפקקים בעיר?

לצד הגדלת היצע הדירות בצפון-מזרח כפר סבא, מתוכננים מהלכים חסרי תקדים בתחום התחבורה שיעניקו פתרון לגודש בכבישים בעיר.

במסגרת התוכנית יורחב כביש 541 - מהלך חשוב, שכן מדובר באחד מצירי הרוחב החשובים בשרון הדרומי, המקשר בין צירי האורך הארציים - כביש 2, נתיבי איילון וכביש 4. בנוסף ייסלל כביש 5504 לאזור התעשיה המזרחי - שיסייע בשחרור הפקקים בכניסה בעיר.

צירי כבישי רחובות המוביל ובן יהודה בעיר יורחבו משמעותית וגם כביש 5503 החדש, יחובר לציר טשרניחובסקי. כמו כן, התוכנית כוללת פיתוח רשת שבילי אופניים, שתהיה חלק מתוכנית האב לשבילי אופניים של העיר.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: "בשורה חשובה לצעירי כפר סבא, ומשפרי הדיור תושבי העיר. אני מברך את חברי הוועדה שבחרו לעשות צדק היסטורי. הצלחנו להביא תוכנית אמיתית למאבק במחירי הדיור בעיר".

עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי, בתגובה להחלטת הותמ"ל לדחות את התנגדויות המושב צופית: "מדובר בהחלטה תמוהה ומנותקת".

טענות המושבים השכנים נדחו

התוכנית, שהופקדה להתנגדויות הציבור בדצמבר 2021, יצרה תרעומת בקרב המועצה האזורית דרום השרון ומושב צופית, הנמצאים סמוך לעיר כפר סבא. בהתנגדות שהגישו לותמ"ל בשלב ההתנגדויות, טענו המועצה והמושב כי התוכנית חלה ברובה על שטחים חקלאיים הנמצאים בשטחם ופוגעים בפרנסתם.

בפני הוועדה הוצגו המלצות דו"ח החוקר אדיב נקאש, שבחן את ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית על ידי המועצה אזורית דרום השרון וצופית. ע"פ הוועדה "התוכנית מציעה תמהיל בינוי מגוון, מתבססת על גריד עירוני מרקמי ומעורב שימושים, ומשתלבת בקרבה ליער קפלן המהווה ריאה עירונית ירוקה".

הוועדה התרשמה ש"נעשה מאמץ לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בשטחים הפתוחים הערכיים, באמצעות צמצום תחום התוכנית ממזרח, בתחום המעבר האקולוגי, וכן לשמור על חיץ בין הבינוי המוצע בתוכנית ובין המושב צופית הסמוך".

בהתאם לכך, החליטה לאמץ את המלצת ועדת המשנה ולאשר את התוכנית, בכפוף לתיקונים טכניים בהנחיית מתכננת הוועדה, בין היתר גמישות גדולה יותר בניהול מאגרי נגר ושיפור נקודתי במערכת הדרכים הפנימית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הדמיה: 'קרית הצעירים' בכפר סבא. קורין אדריכלים,
הדמיה: 'קרית הצעירים' בכפר סבא/קורין אדריכלים

ראש העיר כפר סבא, רפי סער, בירך על החלטת הוועדה ואמר: "זו בשורה חשובה לצעירי כפר סבא, ומשפרי הדיור תושבי העיר. כפר סבא היא העיר היחידה בשרון שמקדמת תוכנית בנייה לזוגות צעירים. תוכנית 'כאן ביתי' כוללת שיווק של דירות במחיר מופחת, הקצאה של דירות להשכרה ארוכת טווח וחידוש שכונת יוספטל. היום עשינו יחד עם צוותי המקצוע בעירייה צעד גדול לקראת סיום התכנון ויציאה לביצוע".

סער הוסיף עוד ומסר: "אני מברך את חברי הוועדה שבחרו לעשות צדק היסטורי. אני מתחייב שהתוכנית תשמור על הריאות הירוקות ותספק פתרונות תחבורתיים גם עבור אלו שהתנגדו לה. לאחר עשרות שנים של בצורת תכנונית, הצלחנו להביא תוכנית אמיתית למאבק במחירי הדיור בעיר. זו בשורה של ממש במאבק ביוקר הדיור בעיר ואת ההשפעות הכלכליות של התוכנית, אנו נראה כבר בשנים הקרובות. לצד הגדלת היצע הדיור, נפעל ליישום מלא ומהיר של הפתרונות התחבורתיים לתוכנית 'כאן ביתי' במזרח וצפון העיר. אנחנו לא מתכוונים להתבונן מהצד בזמן שהמשפחות הצעירות קורסות תחת נטל עליית מחירי הדיור. נעשה הכל כדי להשאיר את המשפחות הצעירות כאן בכפר סבא".

תגובות המתנגדים להחלטת הותמ"ל

לדברי דודו קוכמן, מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי: "מדובר על תכנית שטוב שלא הייתה באה אל העולם. הזילות בשטחים פתוחים בכלל ובקרקע חקלאית בפרט יביא לנזק בלתי ישוער לאזרחי המדינה. במקום לקדם פינוי בינוי ציפוף וניצול שטחים שנמצאים בתוך העיר, מעדיפים לפגוע בעוד שטחים חקלאים".

לדבריו, "הנזק לחקלאות ולביטחון המזון כבר בא לידי ביטוי באזור המרכז שבו השטחים הפתוחים והחקלאים הולכים ונעלמים. לפתחה של הממשלה החדשה לחשב מסלול מחדש ולהבטיח דיור לדורות הבאים תוך איזון שיבטיח לדורות הבאים לא רק מגורים אלא גם איכות חיים ואיכות סביבה".

ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן: "אבסורד שראש עירית כפ"ס מציג כ-"צדק היסטורי" את המהלך לחסל מושב שמייצר חקלאות ישראלית כבר 90 שנה, לדרוס את הירוק בסביבת כפר סבא, לייצר כאוס תחבורתי ותשתיתי וכל זה במסווה של דיור בר השגה. אנחנו מכירים בצורך לתת מענה למצוקת הדיור הלאומית ונרתמנו לכך פעמים רבות בעבר במחיר כואב. ההחלטה בנוגע לותמ"ל צופית, משמעותה עוד צעד בחיסול המרחב הכפרי במרכז הארץ, דרך תכנון שאינו מאוזן ומידתי. ראוי היה שעיריית כפ"ס תפעל לקדם את ההתחדשות העירונית וההתרחבות בשטחה. כמי שמכירה לעומק את תוכניות העיר, יש לכפ"ס אפשרות ויכולת לבנות אלפי יחידות דיור שאינן על חשבון השטחים הירוקים והחקלאיים האחרונים שנותרו באזור. מדובר בבשורה קשה שהותמ"ל בחר לפגוע בריאות הירוקות של כל הסביבה, של שכנינו בעיר ובכפר. נמשיך להיאבק בכל כוחנו לשמור על המרחב הכפרי עבור הדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully