וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת השנה: המשכנתה שלכם התייקרה בכ-33 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 14:22

עליית מדד המחירים לצרכן בכ-5% מתחילת השנה הביאה להתייקרות משכנתה ממוצעת בכ-33 אלף שקל; נכון להיום, כמעט כל מסלול שנוטלי המשכנתאות יקחו צפוי להתייקר

זוג מול מחשב. ShutterStock
זוג מול מחשב/ShutterStock

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, העלה את ריבית בנק ישראל לפני כחודש בחצי אחוז ל-3.25%, מכאן - ריבית הפריים תעמוד על 4.75%. עלייה זו, מעלה את ההחזר החודשי של משכנתה ממוצעת בת מיליון שקל, ששליש ממנה צמוד לפריים, למשך 30 שנה, בכ-100 שקל נוספים לחודש, כאשר מתחילת השנה העלייה עומדת על כ-650 שקל במסלול זה.

לצד עליית ריבית הפריים, גם העלייה הנמשכת של האינפלציה, המשתקפת בעליית המדד המחירים לצרכן בגובה של כ-5% מתחילת השנה, מייקרת את המסלולים הצמודים ומשפיעה באופן משמעותי על מחירי המשכנתאות.

ברשת יועצי המשכנתאות "דרכנו", מסבירים כי לעליית המדד השפעה דרמטית על נוטלי המשכנתאות, ובניגוד לעליית ריבית הפריים היא משפיעה לא רק על ההחזר החודשי אלא גם על קרן ההלוואה.

חתימה על חוזה. ShutterStock
אילוסטרציה. כאשר בוחנים את התקציב לרכישת דירה יש לקחת בחשבון גם את העלייה בעלות הכוללת של המשכנתה/ShutterStock

כדי להמחיש את העלייה במחיר, הציגו בחברה תרחיש של לקיחת משכנתה בסך מיליון שקל, הכוללת שני מסלולים: 1/3 משכנתה בריבית פריים ו-2/3 משכנתא בריבית קבועה וצמודה למדד.

ריבית הפריים, כאמור, עלתה מתחילת השנה ב-3.15%, ההחזר החודשי בגין מסלול הפריים התייקר בכ-566 שקל, ויתרת המשכנתה בסוף השנה, לפי החישוב בגין מסלול זה, תעמוד על 328,299 שקל.

כך, המשמעות של עליית מדד המחירים לצרכן ב-5% (על 2/3 מההלוואה ) היא תוספת של כ-33,000 שקל לקרן ההלוואה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאור אוחנה, מנכ"ל רשת יועצי המשכנתאות "דרכנו". יח"צ,
מאור אוחנה, מנכ"ל רשת יועצי המשכנתאות "דרכנו"/יח"צ

לדברי מנכ"ל רשת יועצי המשכנתאות 'דרכנו', מאור אוחנה, "גם נוטלי משכנתאות חדשים וגם מי שנטל משכנתה בשנים האחרונות, צריך להיות היום הרבה יותר עירני לשינויים בריביות ובמדד המחירים לצרכן, ולבחון את ההלוואה לא רק על פי ההחזר החודשי אלא גם על פי העלות הכוללת של ההלוואה, והגידול הצפוי בקרן ההלוואה כתוצאה מעליית המדד. מכיוון שנכון להיום גם הריבית במשק וגם המדד במגמת עלייה, כמעט כל מסלול משכנתה שנוטלי המשכנתאות ייקחו היום צפוי להתייקר בחודשים הקרובים. לכן, כאשר בוחנים את התקציב לרכישת דירה יש לקחת בחשבון גם את העלייה בעלות הכוללת של המשכנתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully