וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת מגורים חדשה בפתח תקווה יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 12:19

הותמ"ל הפקידה את תוכנית הפינוי בינוי במתחם ארגוב בפתח תקווה - הכוללת בניית שכונת מגורים חדשה עם 913 יחידות דיור, ב-10 מבנים, מתוכם 5 מגדלים, שטחי מסחר, מוסדות ציבור, מבני חינוך, תרבות ובית כנסת שכונתי

הדמיה: כך תיראה השכונה החדשה בפתח תקווה המתוכננת סביב גן ארגוב הקיים. מילוסלבסקי אדריכלים,
הדמיה: כך תיראה השכונה החדשה בפתח תקווה המתוכננת סביב גן ארגוב הקיים/מילוסלבסקי אדריכלים

הותמ"ל הפקידה את תוכנית הפינוי בינוי ב-"מתחם ארגוב" בשכונת אחדות בפתח תקווה, הכוללת בניית שכונת מגורים חדשה, ובה 913 יחידות דיור ב-5 מגדלי מגורים בני 23-35 קומות ו-5 בניינים בבנייה מרקמית בני 10 קומות, על חשבון כ-240 דירות ישנות ב-10 מבני שיכונים שייהרסו ויפונו.

מתוך כלל הדירות, ייבנו 55 יחידות דיור בהישג יד המיועדות להשכרה לטווח ארוך, כאשר מחצית מהן יושכרו במחיר מופחת. כמו כן, הפרויקט כולל שטחי מסחר בקומת הקרקע של המגדלים, והקמת מוסדות ציבור, מבני חינוך, תרבות ובית כנסת שכונתי.

התוכנית משתרעת על שטח של 29.6 דונם בדרום-מזרח פתח תקווה, בין הרחובות שפרינצק, פינס, מינץ והנרייטה סולד. נכלל בה גם שימור של גן ארגוב הנמצא בלב השכונה, שהיווה גורם מחולל לתכנון השכונה כולה.

בניינים בפתח תקווה. ראובן קסטרו
העיר פתח תקווה מתחדשת עם שכונה חדשה/ראובן קסטרו

התוכנית כללה תהליך שיתוף ציבור במהלך השנים האחרונות עם תושבי השכונה, בהשתתפות ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, ונציגי מנהלת ההתחדשות העירונית כרמים, כמו גם סקרים חברתיים שנערכו מול התושבים.

לדברי האדריכל גיא מילוסלבסקי, "השכונה החדשה מבקשת לשמר ולפתח את גן ארגוב, מתוך כוונה לשימור רוח המקום והזיכרון הקולקטיבי של הקהילה אל השכונה הקיימת. זאת באמצעות מערך שטחים ציבוריים פתוחים רחב, שיחבר את המתחם ואת הגן לסביבה, תוך שילוב אלמנטים של בנייה ירוקה, חקלאות קהילתית וגגות ירוקים במבנים הציבוריים, ויצירת מערך פנימי של שטחים פתוחים בעלי אופי משתנה עבור פעילויות מגוונות לשימוש תושבי השכונה והציבור כולו".

את התוכנית יזמה חברת שיכון ובינוי, והיא תוכננה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים. תכננו והובילו את הפרויקט אדר' יהודה ברקי ואדר' שירה סלובטיק ממילוסלבסקי אדריכלים, וניהלה אותו חברת טירן הנדסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully