וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 קומות ו-700 עובדים: איך יראה המפעל החדש של תעשיה אווירית בנגב?

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 11:51

פרסום ראשון: הבשורה שתשנה את הנגב - מפעל יבשה בינלאומי של תעשייה אווירית יוקם בבאר שבע. מדובר במבנה חדשני ומודרני בן 7 קומות, בגודל של כ-15 אלף מ"ר שעתיד להעסיק כ-700 עובדים. כל הפרטים בכתבה

הדמיה: המפעל החדש של תעשיה אווירית בבאר שבע. תעשיה האווירית,
הדמיה: המפעל החדש של תעשיה אווירית בבאר שבע/תעשיה האווירית

פיתוח הנגב כמשימה לאומית: ביום חמישי האחרון פורסם המכרז להקמת מפעל היבשה הבינלאומי של התעשייה האווירית, תע"א ואלת"א בבאר שבע.

המכרז כולל הקמת מבנה מודרני ומתקדם בגודל של כ-15 אלף מ"ר, שיעסיק כ-700 עובדים בתוך 5 שנים.
במבנה יהיו 7 קומות. בקומת הקרקע יהיו מעבדות הנדסיות ומבצעיות וכן התשתיות הלוגיסטיות הנדרשות למבנה ושש קומות של מעבדות פיתוח וחדרי מהנדסים וחדרי דיונים.

בפרויקט יבוצע פיתוח סביבתי נרחב עם הקפדה על אדריכלות נוף התואמת למרחב הנגב, ומודרניזציה של כל הסביבה הקיימת. הקמפוס ישלב פיתוח וייצור בסביבה מתקדמת בשילוב האקדמיה, בית החולים ומערכת הביטחון.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, טוען כי "מדובר בבשורה ענקית לתעסוקה בבאר שבע, ובמטרופולין הנגב בכלל, המחזקת את באר שבע כמרכז בינלאומי של ידע וחדשנות, וכאזור הביקוש הבא של מדינת ישראל"

הדמיה: המפעל החדש של תעשיה אווירית בבאר שבע. תעשיה האווירית,
הדמיה: המפעל החדש של תעשיה אווירית בבאר שבע/תעשיה האווירית

עוד, אומר דנילוביץ', כי "התעשייה האווירית ואלת"א מצטרפות לרובע החדשנות הראשון במדינת ישראל, בהקמתן בבאר שבע מפעל הבינלאומי שיוביל את החברות בעשורים הבאים. במתחם המתפרס על פני שטח של מאתיים דונם מפעל יבשה בינלאומי שישלב פיתוחים חדשניים, בטכנולוגיות המובילות בעולם: רובוטיקה, קוונטיקה ועוד. המפעל יעסיק עובדות ועובדים רבים ממגוון עולמות העשייה והתוכן ובכך יהפוך למנוע צמיחה ותעסוקה חשוב באזור שישליך אדוות לתחומי תעסוקה נוספים אחרים. עוד משרות בשכר גבוה שיספקו מקומות תעסוקה לצעירי וצעירות העיר, וימשכו אוכלוסיות חזקות לעיר.

דנילוביץ' מציין את המנהיגות האמיצה והחכמה של התעשייה האווירית ושל אלת"א, בראשות היו"ר והמנכ"לים, שרואים בפיתוח באר שבע והנגב לא רק משימה לאומית חשובה, אלא בחירה מושכלת בבאר שבע ובנגב כעתיד של מדינת ישראל בתחום הפיתוח הטכנולוגי והידע, "המוסדות האקדמיים, המרכזים הרפואיים המתפתחים ואלה העתידיים, הקריה הביו-רפואית המתוכננת, קריית התקשוב שבבניה מתקדמת, קמפוס מקצועות המודיעין ובית הספר לתקשוב שנחנכו לאחרונה, וחברות ההייטק והסייבר הבינלאומיות שכבר פועלות בבאר שבע ואלה שיבואו בעקבותיהן - הופכים את באר שבע למרכז בינלאומי של ידע, טכנולוגיה מתקדמת וסייבר".

"באר שבע תהיה אזור הביקוש הבא של מדינת ישראל אם הממשלה הבאה תראה בה משימה לאומית כפי שהתעשייה האווירית רואה בה. היא יכולה להיות החלום הישראלי החדש, מימוש חזונו של דוד בן גוריון."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"בעלי המניות שלנו הם האזרחים"

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ, מברך על המכרז והקמתו העתידית של המפעל החדש בנגב: "היום אנו מקדמים חזון גדול שמקדם את תפיסת חיזוק הנגב ביחד עם חיזוק ההשקעות באיכות האנושית של האדם העובד בבאר שבע ובנגב כולו. בעלי המניות שלנו הם האזרחים, ובכללם תושבי הנגב, ולכן נכון לשקול גם שיקולים לאומיים בנוסף לאלה העסקיים, אך במקרה זה - הם מתכנסים יחדיו. עוצמתו של הפרויקט בהופכו מנוף לקליטת העובדים ברמות הגבוהות ביותר מבלי לפגוע בפעילות או בתעסוקה של תושבי אשדוד, וכפי שקרה באשדוד, גם השותפות עם עיריית באר שבע לא תוליד רק מקומות עבודה, היא תיצור משרות איכותיות בשכר גבוה, שיתופי פעולה של כלים שלובים עם האקדמיה והעולם העסקי והחברתי הקיים בבאר שבע".

עוד, אומר פרץ, "אני מברך את הדירקטוריון בראשותי שהבין את גודל האירוע ואישר את הגדלת תקציב ההקמה והתניע את הפרויקט שנעצר. במקביל, אנו פועלים לכך שהממשלה תשתתף בעלויות למרות אי תחולתו של חוק עידוד השקעות הון על חברות ממשלתיות, שכן, מדובר בפרויקט לאומי המגשים את חזון יישוב ופיתוח הנגב".

עמיר פרץ. שירה דיאמנט, פלאש 90
עמיר פרץ, יו״ר דירקטוריון התעשייה האווירית/פלאש 90, שירה דיאמנט

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלת"א: "אני מברך על החלטת דירקטוריון תע"א בהובלת יו"ר הדירקטוריון מר עמיר פרץ, להתניע מחדש ולאשר תקציב מוגדל להקמת מפעל היבשה בבאר שבע. החלטה זו סוללת את הדרך לבניית מרכז פיתוח טכנולוגי מהמתקדמים בעולם לפיתוח מערכות לחימה יבשתיות מתקדמות שיגדילו את יתרונה הטכנולוגי של מדינת ישראל. על פי החלטת יו"ר דירקטוריון תע"א ובשיתוף פעולה הדוק עם עיריית באר שבע בהובלת ראש העיר, אלת"א תצא בימים הקרובים במכרז לבנית מבנה גדול ומתקדם אשר יהווה תשתית להרחבת פעולותיה בבירת הנגב."

יו"ר ארגון העובדים בתע"ש, יאיר כץ: "הסכם מפעל יבשה נחתם מתוך כוונה לתת עתיד טכנולוגי למפעל רמתא לשעבר ולהפוך אותו לפנינת הייטק בעיר באר שבע. הקמת המבנה הכרחי לייצר סביבת עבודה ראויה לכל העובדות והעובדים שייקלטו למפעל יבשה ואנו מברכים על כך. הסכם יבשה מתמרץ את עובדי אלת"א אשדוד שיעתיקו את מקום עבודתם לבאר שבע, אך כולי תקווה כי יהיה אלה דווקא תושבי באר שבע, הנגב והסביבה שיהוו גורם מרכזי במפעל ויתרמו לצמיחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully