וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם אנחנו רוצים להיות טובים כמו נבחרת מרוקו"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 17:14

ברוח המונדיאל, והצלחת הנבחרות הערביות, מוקמות בימים אלו קבוצות ילדים ונוער בכפרים הבדואים הלא מוכרים בנגב, שסובלים מהיעדר תשתית פיזית וחברתית, כשהמטרה היא להפוך זאת לתכנית ממשלתית בשיתוף עם הממשלה המיועדת

קבוצות כדורגל לילדים ונוער בכפרים הבדואים הלא מוכרים בנגב. שי קסל,
קבוצות כדורגל לילדים ונוער בכפרים הבדואים הלא מוכרים בנגב/שי קסל

טורניר הכדורגל העולמי, הנמצא בשלביו האחרונים בקטאר, ייזכר כמאורע היסטורי עבור העולם הערבי כולו.

מעבר לכך שזו הפעם הראשונה שהמונדיאל מתארח במדינה ערבית (קטאר), ושלראשונה משתתפות 4 נבחרות ערביות בשלב הבתים - נבחרת מרוקו עושה היסטוריה ונחשבת לנבחרת הערבית הראשונה המגיעה לחצי גמר המונדיאל, שיתקיים הערב (ד') - ואולי בסופו נוכל להכריז על שבירתו של שיא היסטורי והיסטרי נוסף.

הצלחתה של נבחרת מרוקו היא מקור לגאווה והשראה עבור מדינות העולם הערבי כולו - וביניהן גם עבור ילדים ובני נוער המתגוררים בפזורה הבדואית בנגב.

בימים אלו, מוקמות קבוצות כדורגל לילדים ולנוער בכפרים הלא מוכרים בנגב, שסובלים מהעדר תשתית פיזית וחברתית. הילדים מתאמנים בסטנדרטים גבוהים, עם ציוד מקצועי ותוכן חברתי מעצים המלווה את תכנית האימונים.

למהלך נרתמו עמותת "שער שוויון" לפעילות ספורט מעצימה לנוער פרפריה, מכון ריפמן לפיתוח משותף בנגב, וקרן "פועלים בקהילה" מייסודו של בנק הפועלים.

פורטוגל נגד מרוקו, מונדיאל 2022. רויטרס
נבחרת מרוקו: מסבה גאווה לעולם הערבי כולו, וביניהם גם לילדים ובני נוער בדואים בנגב/רויטרס

בשלב הנוכחי מתקיימות קבוצות גילאיות לילדים ולנוער בשלושה כפרים לא מוכרים בנגב - עבדה, רחמה וביר הדאג', כשבהמשך מתכוון מכון ריפמן להפוך זאת לתכנית ממשלתית בשיתוף עם הממשלה המיועדת, ולהרחיב את המיזם לכפרים נוספים.

עלי, אחד החניכים בתוכנית, אמר בהתרגשות: "ממש כיף להתאמן כאן. גם אנחנו רוצים להצליח כמו נבחרת מרוקו".

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן, מסר: "זכינו להיות שותפים לגופים עם מנהיגות כמו פועלים בקהילה ושער שוויון, שלא מחכים ופשוט מקדמים עשייה מרגשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully