וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למטיילים: רצועת החוף בכינרת חוזרת לציבור

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 11:01

לאחר שנים בהן היה סגור עקב עבודות תשתית שבוצעו כחלק מהסכם אספקת מים בין ישראל לירדן - החוף בכינרת, שאורכו כ-75 מטר, ישוקם וישמש כרצועת חוף שקטה נוספת לטובת הציבור הרחב

מחזירים את חוף דגניה בכינרת לציבור הרחב. איגוד ערים כינרת,
מחזירים את חוף דגניה בכינרת לציבור הרחב/איגוד ערים כינרת

מחזירים את חוף דגניה לציבור: לאחר שנים בהן היה סגור - איגוד ערים כינרת פותח מחדש את חוף דגניה למטרות בילוי ופנאי. מדובר ברצועת חוף בשטח של כ-3 דונם, בה קו חוף שנפרש לאורך כ-75 מטר.

בשנים האחרונות החוף היה סגור לציבור עקב עבודות תשתית נרחבות שביצעה חברת המים הלאומית 'מקורות', שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית, כחלק מפרויקט קו כב"ש (כינרת-בית שאן) לאספקת מים לממלכת ירדן, וזאת במסגרת הסכם שנחתם בין ישראל לירדן. ההסכם נחתם במקור באמצע שנות ה-90, והורחב אשתקד כך שמדינת ישראל מספקת לירדנים עד כ-100 מיליון מטר/קוב מים בשנה, וזאת באמצעות מערכות ההולכה של 'מקורות'.

עם סיומן של עבודות התשתית הוחלט כאמור לשקם את שטח החוף ולפתח אותו לרווחת הציבור. העבודות יבוצעו על ידי איגוד ערים כינרת, כאשר את המימון לקראת הפתיחה המחודשת הקציבה חברת המים מקורות. העבודות במקום צפויות להימשך עד כשלושה חודשים.

עבודות השיקום בחוף דגניה. איגוד ערים כינרת,
עבודות השיקום בחוף דגניה/איגוד ערים כינרת

בימים אלו, תקנות משרד הפנים מגדירות את המקום כ-'חוף אסור לרחצה'.

על כן, הפתיחה המחודשת תתמקד בפיתוח ושיקום החוף, שיכללו בין השאר פירוק והוצאת מטרדים מהמים, חישוף הקרקע ושיקומה לאחר שהסתיימו עבודות התשתית שם, בניית מסלעות, שיקום קירות, בניית טבעת שבילים, הצבת ספסלי ישיבה, פיזור אדמה גננית ונטיעות, מעקות בטיחות, שילוט, וכמובן הנגשה לאנשים עם מוגבלויות.

יואב דקל, מנהל מרחב צפון במקורות, ברך על המהלך ואמר שעם סיום העבודות, הציבור יוכל ליהנות מהמתחם החדש לצרכי פנאי ונופש.

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת: "לאחר שנים של הזנחה ותקופה ארוכה בה החוף היה סגור, איגוד ערים כינרת מממש את תפקידו ויפתח רצועת חוף שקטה נוספת לטובת בילוי בכינרת לציבור הרחב. אני קורא לכל המבקרים בחופים לשמור הניקיון ועל המתקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully