וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה בלעדית: חשש למכרז תפור בבית שאן

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 17:08

האם המכרז לתכנון בית התרבות בבית שאן מכור מראש? ארנה אנג'ל, יו"ר התאחדות האדריכלים: "העירייה פרסמה מכרז בזק עם תנאי סף מחמירים, ובכך מצמצמת את ההצעות שהיא תקבל". בעיריית בית שאן דוחים על הסף את הטענות

עיריית בית שאן לאחר רעידת האדמה, 23 בינואר, 2022. עיריית בית שאן, אתר רשמי
עיריית בית שאן: המכרז לתכנון בית התרבות בעיר מכור מראש?/אתר רשמי, עיריית בית שאן

חשיפת וואלה נדל"ן: חשש כי המכרז לתכנון בית התרבות בבית שאן מכור מראש.

לטענת התאחדות האדריכלים ובוני ערים, גוף המקצועי היציג של אדריכלי ישראל, תנאי המכרז לתכנון בית התרבות בבית שאן - בלתי סבירים בעליל. המהירות בה מבקשת הועדה לסיים את המכרז ותנאי הסף החריגים בו, מעלים חשש בקרב חברי ההתאחדות כי מדובר במכרז אשר נתפר למידותיו של מזמין אשר כבר נבחר על ידי -הועדה מראש.

התאחדות האדריכלים ובוני ערים, הגוף המקצועי היציג של אדריכלי ישראל, הוציאה בימים האחרונים מכתב התראה לעיריית בית שאן באמצעות בא כח עו"ד אורי אלדר, ממשרד ירקוני שגב אלדר ושות'.

ארנה אנג'ל, יו"ר התאחדות האדריכלים. התאחדות האדריכלים,
ארנה אנג'ל, יו"ר התאחדות האדריכלים: "אני מבקשת מהועדה להקל בתנאי הסף"/התאחדות האדריכלים

במכתב, שנשלח לוועדת מכרזים עיריית בית שאן, ראש עיריית בית שאן, מר ז'קי לוי ומבקרת העירייה, רו"ח מור כהן, מתייחסת ההתאחדות למכרז שפרסמה עיריית בית שאן ביום שלישי ה-29.11.2022 לאיתור אדריכלים לשם תכנון בית תרבות בעיר, בתקצוב של מפעל הפיס ובעלות משוערת של 38 מיליון שקל, עבור פיתוח של כ-2000 מ"ר שטח בנוי ופיתוח נוף.

לטענת ההתאחדות, המכרז פורסם בלוח זמנים צפוף, החורג באופן קיצוני מהמקובל במכרזים, ולמעשה דורש מן האדריכל המעוניין להגיש את הצעתו יחד עם סט תוכנית מלא ברמה של תוכנית להיתר, כתב כמויות ואומדן מלא תוך שבוע ימים בלבד. לשם השוואה, מציינים בהתאחדות, תכנון בית פרטי בשטח של 100 מ"ר אורך כשבועיים לכל הפחות, ולכן דרישת המכרז היא אבסורדית ומעלה שאלות קשות בדבר התנהלות המכרז.

אם לא די בכך, הועדה מבקשת שבמסגרת הזמן המצומצם הזה, יצרף המציע למסמכי המכרז שאלון שביעות רצון לקוחות, אותו יש לשלוח ללקוחות למילוי ולקבלו חזרה, אישור רו"ח על מחזור כספי ותיעוד להשתתפות בתחרויות וזכייה בפרסים. עם זאת, במקום לקיים תחרות בעצמה, כפי שהיא דורשת מהמציעים במכרז, מקיימת מכרז בזק בחוסר סבירות הזועק לשמיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

העיריה בתגובה: בכל מכרז יש תנאי סף המגבילים בעלי מקצוע - אלו מטרתם

ארנה אנג'ל, יו"ר התאחדות האדריכלים, ציינה כי "המטרה של רשות מקומית היא להביא לרווחת תושביה, בין היתר באמצעות תוכניות אדריכליות ראויות. במקרה זה לא רק שהעירייה אינה עושה שימוש בתחרות אדריכלית, שהיא הדרך המומלצת לשיפור איכות התכנון, אלא היא מפרסמת מכרז בזק עם תנאי סף מחמירים, ובכך מונעת מאדריכלים רבים להתמודד ומצמצמת את ההצעות שהיא תקבל.
במכתב, ההתאחדות מבקשת ממבקרת העירייה להורות לעירייה להאריך את המכרז בשלושה שבועות, על מנת לאפשר למספר אדריכלים רב ככל הניתן, להכין את התוכניות ולהגיש הצעותיהם. בנוסף, מאחר ומספר בודד של משרדי אדריכלים בישראל עונה על כלל תנאי הסף בשכלול יחדיו, מתבקשת הועדה להקל בתנאי הסף".

עיריית בית שאן, בתגובה, דוחה את הטענות: "אנו גאים לקדם פרויקט חשוב מאין כמוהו של הקמת היכל תרבות עבור תושבי בית שאן אחרי עשרות שנים. הגיע הזמן שתושבי בית שאן יזכו להיכל ובית תרבות ראוי ומכובד. לוחות הזמנים במכרז עומדים בתקנות העיריות מכרזים, אושרו משפטית כשהדרישות המקצועיות גובשו ע"י מהנדס העיר על מנת לזכות בהצעות איכותיות לתכנון אדריכלי".

"אנו דוחים על הסף את הטענות שהועלו במכתב ומדגישים כי לוחות הזמנים נקבעו במכרז עקב המחויבות לעמידה בלוחות הזמנים של הקול קורא, לגיוס התקציב לפרויקט. עקב כך, כיוונה הרשות את המכרז למשרדים שתיכננו בעבר בית תרבות ויש להם כבר תכניות מוכנות בסדר גודל דומה. זו דרישה אתית, מקצועית ולגיטימית. באופן טבעי בכל מכרז יש תנאי סף אשר מתאימים לנושא ולסיטואציה ומגבילים חלק מבעלי המקצוע הרלוונטיים. הרי זו מטרתם של תנאי סף".

עוד, טוענת העירייה, כי "ניכר כי מנסחי המכתב אינם בקיאים, במכוון או שלא במכוון, בהליך המכרזי הנוכחי ובעובדות חשובות ותשובות לשאלות הבהרה שפורסמו על ידנו ובהן דחייה של מועד ההגשה הסופי במספר ימים, הקלות בהיקף המחזור הכספי ובמספר העובדים המועסקים במשרד המתכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully