וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק לתוכנית מתחם היקב בגדרה - בניגוד לדעת הוועדה המקומית

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 13:36

הוועדה המקומית, בשיתוף עם המועצה לשימור אתרי מורשת, טענה כי זו תהיה טעות לקדם את התוכנית, אך המועצה הארצית לתכנון ובניה דחתה את הטענות - ונתנה תוקף לבניית שלושה בנייני מגורים במתחם היקב הישן בגדרה

מתחם היקב ההיסטורי בגדרה. ד"ר אבי ששון,
מתחם היקב ההיסטורי בגדרה/ד"ר אבי ששון

למרות ההתנגדויות, ניתן אור ירוק: בימים האחרונים הודיעה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובניה על החלטה לתת תוקף לתוכנית בניה של מתחם היקב הישן בגדרה - ודחתה ערר שהגישה הוועדה המקומית גדרה, כנגד החלטתה של הוועדה המחוזית מרכז לאשר את התוכנית.

בכך, תצא לדרך תוכנית לבניית שלושה בנייני מגורים עם 19 יח"ד, כאשר מבנה היקב הוותיק על שני מפלסיו, לרבות החצר הדרומית ומתקני הגת מדרום למבנה ישמרו במלואם. גם מבנה מקווה הטהרה ייקבע לשימור.

מתחם היקב ההיסטורי בגדרה. מתוך: תיק תיעוד מתחמי-מקדים לתב"ע. ד"ר אבי ששון,
מתחם היקב ההיסטורי בגדרה. מתוך: תיק תיעוד מתחמי-מקדים לתב"ע/ד"ר אבי ששון

לפני מספר שנים רכש את השטח יזם פרטי אשר ביקש להקים במקום מתחם מגורים ומסחר, וזאת בהתאם לתוכניות לשמירה על מתחם היקב ההיסטורי. היזם ביקש לבנות 3 בנייני מגורים בני 4 קומות מעל קומת מסחר ולהוסיף שתי קומות חנייה תת קרקעיות, כדי לאפשר את שימור היקב, וכן במטרה למשוך לאזור צעירים.

הוועדה המקומית בגדרה לא אשרה את הפקדת התוכנית, וזאת בנוסף להתנגדויות של המועצה לשימור אתרי מורשת, שטענה כי התוכנית לא לוקחת בחשבון גם את תוכניות השימור באזור שכוללות את מבנה מכבי, גן הבילויים ואתרי שימור אחרים.

סיבות נוספות להתנגדות הן הבנייה הצפופה שלטענת הוועדה המקומית אינה נותנת כבוד למתחם ההיסטורי.

הוועדה המקומית טענה כי זו תהיה טעות לקדם את התוכנית שתפגע במקרקעין של המועצה המקומית, וכי היה על הוועדה המחוזית לפעול בשיתוף פעולה איתה. לטענתה, מדובר בתוספת משמעותית של בינוי, ומבנה היקב הוותיק יוסתר על ידי הבניינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מתחם היקב ההיסטורי בגדרה. ד"ר אבי ששון,
מתחם היקב ההיסטורי בגדרה/ד"ר אבי ששון

הוועדה המחוזית, מנגד, טענה כי 75% מהשטח הוא בבעלות היזם, ולכן זכותו להגיש תוכנית בנייה, וכי תמיכתה ניתנת כיוון שהתכנית יוצרת רצף מבנים היסטוריים.

גם היזם, באמצעות משרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ (KGI), טען כי אין שום הצדקה להתנגדות וכל מטרתה היא רק לעכב את הבנייה.

ועדת המשנה החליטה לדחות את התנגדות הוועדה המקומית, וקבעה כי: "לאחר ששמענו את הצדדים, אנו סבורים כי החלטת הוועדה המחוזית נותנת מענה מיטבי לתכלית השימור ומייצרת חשיפה של מירב המתחם באופן המתכתב עם אזור התעשייה ההיסטורי בגדרה של שנת 1890, ועם חשיבותה ההיסטורית-תרבותית כמתחם המשקף את העבר של המושבה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • גדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully