וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו הולכים לכיוון של אתר בניה ללא מגע יד אדם"

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 15:01

אוטופיה או דיסטופיה? הכנס הבינלאומי של קונטק לשנת 2022 סימן את הזינוק במוכנות ענף הבניה לאמץ טכנולוגיות חדשניות שישנו לחלוטין את אתרי הבניה כבר בעשור הקרוב

כנס קונטק 2022/יותם רונן

מי שהשתתף בעבר בכנס מכירת דירות של ארגוני עובדים, כמו חבר או הגרלת דירות של תוכניות מוזלות, כגון מחיר למשתכן - יכול היה להרגיש באווירה מחשמלת שאופפת את המקום. אנשים היו צובאים על דלפקי משווקי המכירות ומייחלים לקנות כמה שיותר מהר את הדירה המובטחת הזולה בעשרות עד מאות אלפי שקלים.

התהליך ממוקד, מהיר ופרקטי - כך שישיבה עם איש שיווק הייתה אורכת לא יותר מ-15 דקות, בסופה נחתם הסכם על מכירת דירה בהיקף של מיליוני שקלים.

כנסים כאלה פחות מתקיימים היום, אך אירוע ConstructionTech 4.0 של מרכז 'קונטק' ישראל - הצליח לשחזר במשהו את אותה אווירה ממגנטת, כאשר על כל דלפק של חברת סטארט-אפ שהשתתפה באירוע צבאו ללא הפסקה מתעניינים רבים, משקיעים פוטנציאלים ונציגים זרים.

עשרות חברות סטארטאפ ישראליות השתתפו באירוע הפתיחה של כנס טכנולוגיות שמתקיים זו השנה הרביעית ביוזמת מרכז קונטק (ConTech) - הקהילה הטכנולוגית בה שותפות התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף עם רשות החדשנות של ממשלת ישראל.

לשנות את הענף מקצה לקצה

בכנס השתתפו השנה מעל 2,000 נציגים מהענף והציגו בו למעלה מ-70 חברות טכנולוגיה מקומיות וזרות. כמו-כן הגיעו נציגים של מעל 500 חברות בנייה בינלאומיות גדולות, 74 דוברים מחברות הבנייה, חברות סטרטאפ מובילות בתחום, תאגידים בינלאומיים ומקומיים, חברות הנדסה, קבלנים, יצרני חומרים, יצרני ציוד וקרנות הון סיכון בינלאומיות.

האירוע, שנמשך שלושה ימים סה"כ (29.11-1.12), מקיים 30 מושבים מקצועיים בנושאי טכנולוגיות בנייה ויזמות.

"קונטק הוקמה על-ידי המדינה והקבלנים במטרה לשנות מן הקצה אל הקצה את ענף הבנייה שמגלגל יותר מ-14 טריליון דולר בשנה", אמר מנכ"ל קהילת קונטק, צחי פלאטו, והוסיף כי "המחזור החמישי של חממת הסטארטאפים שלנו נפתח במהלך ינואר 2022. עד היום פותחו במסגרת זו מעל 200 טכנולוגיות חדשות בתחומים כמו: מנופים עצמאיים מבוססי אינטליגנציה מלאכותית, רובוטים שמחליפים את הטייח, מערכות פיקוח, ניהול עבודה, תכנון על גבי רחפנים ומערכות תכנון וניהול ביצוע מרחוק מסוג BIM".

חברות הבנייה מאמצות את הטכנולוגיות

"ישראל מסומנת כמי שהפכה למעצמה עולמית בתחום פיתוח וייצוא טכנולוגיות בנייה", אמר נשיא התאחדות הקבלנים והקרן לעידוד ענף הבניה, ראול סרוגו, לקראת הכנס.

סרוגו הוסיף כי "טכנולוגיות ישראליות נקלטו בשנים האחרונות במאות חברות בנייה מובילות וגופים ממשלתיים במקומות רבים בעולם, כמו למשל בחברת הרכבת של גרמניה, חברות בנייה מרוסיה, צרפת, הולנד וארצות הברית וגופים ממשלתיים בישראל ובאירופה. חברות שפעלו בסיוע של 'קונטק' זכו עד היום בהשקעות של כמה מאות מילוני דולרים, אבל מדובר בתחום עם פוטנציאל שהוא גדול עשרות מונים מזה. אנחנו הולכים לעולם שבו הפועל הבודד יהפוך למפעיל מערכות טכנולוגיות והבטיחות של העובדים שלנו תזנק ותביא גם לזינוק במהירות ויעילות הבנייה. השינוי הגדול באתרי הבנייה יורגש בתוך פחות מעשור. אנחנו הולכים לכיוון של אתר בנייה כמעט ללא מגע יד אדם".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן אמר בפתח הכנס כי "מדינת ישראל היא מופת לקדמה וחדשנות בתחומים רבים, כמו סייבר רפואה ותחבורה, אך לצערנו בתחומי הבנייה בישראל עדיין בונים בצורה מיושנת ולא יעילה. כנס 'קונטק' השנה חשף מאות חברות וטכנולוגיות ישראליות שיקדמו את תחום הבנייה בארץ ובעולם ויאפשרו את קפיצת המדרגה ההכרחית בתחום זה. אנו, במשרד השיכון גאים להוביל את העשייה בתחום יחד עם התאחדות הקבלנים ומשרד הכלכלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הדגמה: מנוף מופעל מרחוק של סקייליין וקסדה מצלמת למפקחים ומנהלי עבודה. יח"צ,
הדגמה: מנוף מופעל מרחוק של סקייליין וקסדה מצלמת למפקחים ומנהלי עבודה/יח"צ

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, מסר: "אנחנו מאמינים שבאמצעות השקעה ממשלתית בתחום הבנייה והכנסת חדשנות לתחום, יצמחו בישראל חברות חזקות שיביאו את הפיתוחים החדשניים שלהם לאזרחי ישראל וישפרו את השירות לאזרח".

"ענף הבנייה נדרש להתמודד עם כשל של תחלופת עובדים גבוהה", אמר משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, "מכאן שנדרש לצמצום התלות בכוח אדם. הטכנולוגיה יכולה לסייע ולהקל באמצעות מערכות שמתריעות ומאפשרות בקרה אחר עובדים, זיהוי עובדים, ניהול סיכונים, מיפוי פנימי, כשהמטרה היא שהשיפורים הללו יוטמעו באתרי הבנייה, ויהוו סמן דרך לחברה הנוהגת בבטיחות ולוקחת אחריות על עובדיה. זה למעשה חלק מתוכנית הכוכבים, תוכנית מושקעת של מטה הבטיחות בענף הבנייה שמטרתה לרתום את חברות הבנייה, גדולות וקטנות לשינוי תרבות הארגונית בבנייה. בסופו של דבר הקרן לעידוד משקיעה ומובילה בכל הקשור לבטיחות העובדים בענף במטרה שכל זה יביא את המהפכה הבאה באתרי הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully